2011-10-24, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Täckena (om bägge blev blodiga?) hamnade antagligen på samma ställe som bäddmadrasserna, på botten av någon sjö eller så. Jag vet inte om MJ hade ett eller två täcken i sängen.
Jag har erfarenhet från Kungälvs kommun, där finns en stor återvinnings plats, visserligen avsedd för komuninvånare endast men det är ingen som kollar var du kommer ifrån. Där kan man obemärkt bli av med sängkläder om de förpackas i sopsäckar. Man slänger själv ner dem i pomprimatorn och sen är de borta. Att elda upp dessa skulle ryka mycket och grannar märka. Om det finns liknande återvinning i Stenungsund vet jag ej.
Citera
2011-10-24, 16:57
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det som är löjligt här är dina löjeväckande utbrott med diverse öknamn på personer som har åsikter som du inte gillar samt på FS och LF.
Om man tror att det finns en ev GM så är det helt rätt att ventilera det här. Det finns ju en handfull debattörer som startat en KFIB som verkar bli störda men ignorera eller scrolla förbi.

Nej, det har ju aldrig hänt att man lagt ner stora utredningsresurser på felaktiga personer samt att förhörsledaren försökt påverka vittnen eller hur?

Kan inte du ta fram någon misstänkt som är oskyldig som man låtit vandra i Tingsrätten och Hovrätten och som då bevisat är oskyldig. Det skulle vara spännande.
Nej Karim och Qvick ska du inte ta med det är old skåpsmat.

Och sen vill jag höra vad du har som grundar en tes om annan gm här och då duger inte ratande av SKLs analyser tex för det är så att man faktiskt dömer efter just SKL analyser.
Som du vet gäller fingeravtryck och blodbilder samt DNA.
Blodbilden är alltid intressant i det här fallet och det är konstaterat vems blod det är och hur mycket.
Ta gärna med vad experterna säger också de som verkligen kan både rättsväsende och bevisning och är mycket bevandrade i ämnet som Alhem och Leif GW. Lite mer trovärdiga än Fredrik Svensson kanske.

Du säger:
Inte tycker som jag är väl kanske inte relevant utan saken är vem som är misstänkt.
Det jag däremot vänder mig emot är fiktion och att man inte följer den utredningen som faktiskt är relevant och det blir för mycket deckarromaner.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-10-24 kl. 17:00.
Citera
2011-10-24, 17:05
Medlem
mjohan84s avatar
"Någon gång under den veckan som Marina försvann var Petterssons far på besök. Fadern
sade att han hörde två skott. Det var kraftigare smällar än av salongsgevär. Den närmaste
grannen var bortrest, han kan inte ha skjutit. Pettersson har frågat andra grannar om de skjutit,
det har de inte gjort."

se sida 71... har skotten hörts av fler personer?
Citera
2011-10-24, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Jag har erfarenhet från Kungälvs kommun, där finns en stor återvinnings plats, visserligen avsedd för komuninvånare endast men det är ingen som kollar var du kommer ifrån. Där kan man obemärkt bli av med sängkläder om de förpackas i sopsäckar. Man slänger själv ner dem i pomprimatorn och sen är de borta. Att elda upp dessa skulle ryka mycket och grannar märka. Om det finns liknande återvinning i Stenungsund vet jag ej.

Jag har tidigare konstaterat i tråden att i Sollebrunn,
där FS bott, finns en återvinningscentral,
som hade öppet då FS mobil hade kontakt med Brobacka masten,
som ligger 2 mil söder om Sollebrunn

Citat:
Sollebrunns återvinningscentral
Telefon 0322 - XX XX XX

Torps industriområde
Öppet: Ons 16-18 och lör 9-12

Citat:
Ursprungligen postat av Joakim65
Källa: http://www.alingsas.se/bygga-bo-och-miljo/avfall-och-atervinning/kallsortering-och-atervinning/atervinningscentraler-avc

FS mobil tar emot SMS via Brobacka norr onsdagen 28 juli 2010 kl 17:31:25

Har de blodiga sängkläderna och madrasserna dumpats här?

Kan de 6000 kr som saknas från uttaget i Stora Höga använts i samband med detta?
Senast redigerad av Joakim65 2011-10-24 kl. 17:26.
Citera
2011-10-24, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim65
Jag har tidigare konstaterat i tråden att i Sollebrunn,
där FS bott, finns en återvinningscentral,
som hade öppet då FS mobil hade kontakt med Brobacka masten,
som ligger 2 mil söder om Sollebrunn

Missat ditt inlägg. Känns som 'bingo' på den, för polis. Om de varit där i tid alltså.
Citera
2011-10-24, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Missat ditt inlägg. Känns som 'bingo' på den, för polis. Om de varit där i tid alltså.

Tack.
Jag gjorde inlägget 2011-10-03, 17:51
https://www.flashback.org/sp33232391
Citera
2011-10-24, 18:02
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
"Någon gång under den veckan som Marina försvann var Petterssons far på besök. Fadern
sade att han hörde två skott. Det var kraftigare smällar än av salongsgevär. Den närmaste
grannen var bortrest, han kan inte ha skjutit. Pettersson har frågat andra grannar om de skjutit,
det har de inte gjort."

se sida 71... har skotten hörts av fler personer?
Båda är hörda, men tiden för skotten passar inte in i polisens hypotes, nämligen att MJ dog 27/28 juli.

Pappan till MJs granne hade hört ljudet på dagen, den 28/7 eller 29/7. Han visste inte vilken dag, bara att det var efter sonens bakaxelbyte. Sonen borde ha vetat vilken dag han bytte bakaxel, men det var nog inte intressant.
Citera
2011-10-24, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Båda är hörda, men tiden för skotten passar inte in i polisens hypotes, nämligen att MJ dog 27/28 juli.

Pappan till MJs granne hade hört ljudet på dagen, den 28/7 eller 29/7. Han visste inte vilken dag, bara att det var efter sonens bakaxelbyte. Sonen borde ha vetat vilken dag han bytte bakaxel, men det var nog inte intressant.

Det visade sig vara flera månader tidigare som mannen hört skott. Typ, maj-juni kanske? FUP 58
Citera
2011-10-24, 18:09
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Kan inte du ta fram någon misstänkt som är oskyldig som man låtit vandra i Tingsrätten och Hovrätten och som då bevisat är oskyldig. Det skulle vara spännande.
Nej Karim och Qvick ska du inte ta med det är old skåpsmat.

Och sen vill jag höra vad du har som grundar en tes om annan gm här och då duger inte ratande av SKLs analyser tex för det är så att man faktiskt dömer efter just SKL analyser.
Som du vet gäller fingeravtryck och blodbilder samt DNA.
Blodbilden är alltid intressant i det här fallet och det är konstaterat vems blod det är och hur mycket.
Ta gärna med vad experterna säger också de som verkligen kan både rättsväsende och bevisning och är mycket bevandrade i ämnet som Alhem och Leif GW. Lite mer trovärdiga än Fredrik Svensson kanske.

Du säger:
Inte tycker som jag är väl kanske inte relevant utan saken är vem som är misstänkt.
Det jag däremot vänder mig emot är fiktion och att man inte följer den utredningen som faktiskt är relevant och det blir för mycket deckarromaner.

Även om Qvick och Karim är gammalt så har det hänt och därmed är mitt påstående bevisat.

Fingeravtrycket utan ägare är väl nog så intressant, visste man vems det var så hade det väl varit bra?
Blodet har nog fått sin ägare men hur mycket blod som har försvunnit ur Ms kropp är bara antaganden så länge man inte hittat bäddmadrassen eller M.

Alhem och GW är mycket kunniga men även en expert kan trots allt ha fel även om det inte händer ofta.

Istället för att skriva en massa okvädesord, öknamn och gå till personligt angrepp så ignorera debattören eller scrolla till nästa inlägg.
Citera
2011-10-24, 18:11
Medlem
mjohan84s avatar
Undrar om det saknas en dammsugare av typen industri ifrån hemmet.
Nån som kan erinra sig detta?
Citera
2011-10-24, 18:11
Bannlyst
Citat:
Att LJ bäddade rent vill jag inte hålla med om. Varför nöjer hon sig med att halvhjärtat försöka att få bort fleecefilten?

Jag har svårt att förstå varför hon inte skar eller klippte i sönder filten om man nu ska bädda rent inför att någon annan ska flytta in.

Nej, det var kanske fel ord. Men hon tog bort lakanen och dammsög madrasserna. Filten låg ju under bäddmadrasserna och vad jag förstår så försökte LJ få bort den.
Det är inget konstigt i detta, bara tråkigt att blodet hittades så sent. MJ:s mamma önskar nog att hon klippt sönder filten.
Citera
2011-10-24, 18:14
Bannlyst
Citat:
Även om Qvick och Karim är gammalt så har det hänt och därmed är mitt påstående bevisat.

Fingeravtrycket utan ägare är väl nog så intressant, visste man vems det var så hade det väl varit bra?
Blodet har nog fått sin ägare men hur mycket blod som har försvunnit ur Ms kropp är bara antaganden så länge man inte hittat bäddmadrassen eller M.

Alhem och GW är mycket kunniga men även en expert kan trots allt ha fel även om det inte händer ofta.

Istället för att skriva en massa okvädesord, öknamn och gå till personligt angrepp så ignorera debattören eller scrolla till nästa inlägg.

Är det fingeravtrycken på resårmadrassen du menar? De var ju för otydliga för att jämföras mot någon. Alltså kan de vara FS:s.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in