2011-10-11, 11:46
Bannlyst
Citerar mej själv:

Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Någon som vet om FS hade något förhållande eller umgicks med Camilla Lennartsson, Marinas kusin?
Citera
2011-10-11, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HNTR
Sannolikt är det så. Vad ville man uppnå med det? När ville man att blodet upptäcktes? Då menar jag inte kalendariskt.
Varför var Marinas ex Per med hennes mamma Laila efter 2-3 månader i huset för att städa upp Fredriks saker????? Vad har Per med det att göra?
Citera
2011-10-11, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Var är då Marina?

En 10.000-kronorsfråga...

Men först vill vi nog alla invänta undersökningen och den eventuella identifieringen av de kroppsdelar och klädesplagg som hittats vid Tanums-kusten.

Jag menar att OM Marina inte mördats i sängen utan någon helt annanstans, så kan man behöva vidga sökområdet betydligt. Det där med att FS setts åka omkring i bil med någon okänd kvinna i Alingsåstrakten senare på hösten 2010 är ju lite märkligt (?) det som han dessutom har förnekat här i tråden. Men den som påstår sig ha sett honom kan ju ha förväxlat honom med någon annan.
Citera
2011-10-11, 11:51
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HNTR
Sannolikt är det så. Vad ville man uppnå med det? När ville man att blodet upptäcktes? Då menar jag inte kalendariskt.
Det som framkom i TR är att Ms anhöriga ville att FS skulle sättas dit för Ms försvinnande redan innan blodet hittades.
Citera
2011-10-11, 11:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det som framkom i TR är att Ms anhöriga ville att FS skulle sättas dit för Ms försvinnande redan innan blodet hittades.

Det har framkommit och betonats i tråden av minst 3 skribenter även om den Magoiska falangen av skribenterna har bortsett från detta.
Citera
2011-10-11, 12:08
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla

En tanke, utan någon som helst substans i, men är det möjligt att man kan ha varit så säker på hans skuld så frustrationen över att polisen saknade kropp, brottsplats med mera gjorde att någon bestämde sig för att skapa en brottsplats åt polisen.

Tyvärr glömdes små detaljer bort som blodstänk, spår på att kroppen forslats bort från platsen med mera, men detta verka polisen ändå bortse ifrån.
Citera
2011-10-11, 12:08
Medlem
allegragellers avatar
Citat:

Hur kan det ha skett ett blodig mord där litervis blod spillts dessutom med ett skjutvapen där till och med kulan påstås ha medfört benbitar, men det finns inte och har heller inte funnits en enda bloddroppe på väggar eller golv, varken i sovrummet eller någon annanstans i huset, som kan ha uppkommit i samband med bortförseln av kroppen.

Är det tur eller en slump, som allt annat i detta fall, eller finns det någon logisk förklaring till detta.

Jag tror det är en kombination av att kroppen är inpaketerad i täcken och presenning samt tur.
Citera
2011-10-11, 12:13
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
En tanke, utan någon som helst substans i, men är det möjligt att man kan ha varit så säker på hans skuld så frustrationen över att polisen saknade kropp, brottsplats med mera gjorde att någon bestämde sig för att skapa en brottsplats åt polisen.

Tyvärr glömdes små detaljer bort som blodstänk, spår på att kroppen forslats bort från platsen med mera, men detta verka polisen ändå bortse ifrån.

Den tanken är litterär, men kan för den sakens skull vara sann. Svårast tycks vara att få till stånd en benbit som är stor nog att bedömas som en benbit men såpass liten att man inte kan få fram DNA ur den.

Det är då FAN att man inte kan få DNA ur den där jävla benbiten!
Citera
2011-10-11, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jag tror det är en kombination av att kroppen är inpaketerad i täcken och presenning samt tur.

...eller så är det en kombination av att mordet inte alls utspelades i sovrummet/sängen samt "framkallande av falsk brottsplats" i efterhand.
Citera
2011-10-11, 12:19
Bannlyst
Citat:

Vad för blodstänk tänker du på? Vilka spår på att kroppen forslats bort?
Citera
2011-10-11, 12:22
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Vad för blodstänk tänker du på? Vilka spår på att kroppen forslats bort?

Det är just avsaknaden av blodstänk och avsaknaden av spår på att kroppen forslats bort jag tänker på.
Citera
2011-10-11, 12:24
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Det är just avsaknaden av blodstänk och avsaknaden av spår på att kroppen forslats bort jag tänker på.

Jag beskrev benbiten som det mest prekära i teorin om en arrangerad brottsplats. vad säger du om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in