2011-10-14, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Okej. Nu blev det ju så att går och svara på en sak som MrsMagoo påstår och då blir det kanske som när Essohasse gick och svarade på två saker som var ställda till henne alltså total kaos.

Jag håller med om att MrsMagoo kan ta fram dokument på ett bra sätt det blir däremot värre när det inte finns skriftligt underlag. Om hon tolkar det fel eller om hennes tolkning inte kommer tydligt fram när hon skriver det vet jag inte men det blir inte så sällan lite fel.

Man får helt enkelt sålla i inläggen och inte ta allt som skrivs för fakta..

Värre är det med skribenter som medvetet försöker få något felaktigt att framstå som fakta, okunniga skribenter som hävdar att de har rätt även fast de blir överbevisade om motsatsen. TP exempelvis..

Eller som Lalajlaj som försöker framstå som seriös men som själv utelämnar källa vid tvärsäkra uttalanden om utredningen och sen envist struntar i att tala om var han fått det ifrån.
För att inte tala om ändringar i citat så de får en helt annan innebörd än vad det var från början för att hjälpa en lögnare. Det är riktigt illa.

Magoo töntar sig aldrig och påstår sig ha "fakta" hon vet ingen annan har, och sen använder det i tråden utan att lägga fram det som andra gör.

Ta slaskklubben..vad säger att de ens har innehållsförteckningen? De kanske ställer frågor till FS om vilka som är hörda och han kan ge de svar han vill? Det är väl så det brukar gå till?
Trovärdigheten hos ett par skribenter har rasat till botten (om de nu hade någon från början) och då pratar jag inte om Magoo..

Angående slasken som använts tidigare till att hävda att många inte är hörda...det är ganska vanligt att förhör hamnar under sekretess, dvs inte i slasken. Det är också mer vanligt än ovanligt att sidor i slasken saknas när "privatpersoner" begär ut den. Slarv eller medvetet gjort av polis låter jag vara osagt. Den åtalade kan genom sin advokat eller själv be att få veta om specifika personer är hörda, vilket FS får göra om han nu tror att utredarna misskött sig.
Senast redigerad av Mariooo 2011-10-14 kl. 18:39.
Citera
2011-10-14, 18:31
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hmm så nu hänger hela din och MrsMagoos trovärdighet på att MrsMagoo har underlag hon kan visa upp att hon dels har haft kontakt med Efterlyst/polisen och dels att dessa har delgivit MrsMagoo underlag för att man helt kan utesluta att FS kan ha ringt och tipsat.

Nej, det påståendet där du säger någon expert påstod att det skulle finnas DNA framplockat till dagen efter känner jag inte igen. Du kanske har källa?

Att det är Marina har aldrig varit särskilt troligt, mer troligt, med den information som finns, är att man kan anta att det är någon som kan ha kastats av en båt, ramlat/hoppat av någon båt eller kommer från en båt som har sjunkit.

Fortfarande ligger aktuell utredning prio här inte din eller Fredriks den får ni helt enkelt hålla för er själva.
Så Fredriks ord här och dina är ungefär lika sanningsenliga som den värsta blåljugaren.
Så vem tror du att du ska sätta dig på med det här inlägget?

Nej behåll informationen från Fredrik/slasken via PM det förvillar bara och du va rätt duktig i Nora på att ljuga och tro på sagorna där inne vilket senare visade sig vara så långt i från den fakta man presenterade.

Skrattar du åt mordutredarna som löste på Nancy och Elin också eller för i så fall är det samma utredare här din jävla flöjt.
Skratta på bara du åker på ignore tillsammans med resten samhall så andra kan diskutera fakta och inget jävla trams från Fredrik.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-10-14 kl. 19:00.
Citera
2011-10-14, 18:44
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag vet inte om MJ kommer i en herrskjorta av storlek small? Herr-small är ju större än dam-small. Möjligtvis om hon burit den öppen, men det är tveksamt. I och med att skjortan verkar vara otroligt hållbar har jag funderat på arbetsskjorta. Någon som jobbar på båt..kan vara som du säger en liten ryss.
Jag tror inte att det är MJ i alla fall.

Nej, varför skulle FS ringa Efterlyst fast han sa att MJ hade en skjorta som liknade den på bilden? Han vill väl inte spekulera i hennes försvinnande..

Klart han inte har gjort det man ser väl vad man skriver i blaskan om det.
Inget kom in som dom redan visste så han ljög väl eller så ljög Lalalalj.
Allt som kommer från Fredrik är ju inget att ta till sig han är väl påtänd eller ute och bryter för att dra in lite stålar nu när han mördat sin mjölkko för att hon inte ville han honom.

Eller vänta nu han kanske mördar något djur det verkar vara vanligt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-10-14 kl. 18:48.
Citera
2011-10-14, 18:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Duktigt, men det är bara ett problem med så kallad skuren frotté - det syns inte längre att det är frotté, så där föll det hela för dig.
Vad var det som föll för mig?
Citat:
En inneboende som har rört sig i huset under flera års tid behöver väl inte bemöda sig med att ta bort avtryck från handtag, lampknappar osv?
Det var mitt inlägg i detta meningsutbyte du citerade.
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Citat:
Säkert både för att vädra ut blodlukt och för att försöka torka upp blodet.
Det finns inga spår efter att någon försökt rengöra golv eller väggar i sovrummet, tekniker har specifikt tittat om någon har städat på platsen för att dölja spår.
Det är ju igentligen en miss av FS att inte torka av i sovrummet o angränsande handtag dyl, om han ville att det skulle se ut som en annan GM. Men det hanns väl inte med i hastigheten
Det håller jag med dig om..
Hur kunde det se ut som en annan GM om sovrummet o angränsande handtag dyl hade torkats av?
Min fråga kvarstår, hur kunde det se ut som en annan GM om sovrummet o angränsande handtag dyl hade torkats av?
Citat:
Är det verkligen så oerhört anmärkningsvärt?
Jag är visserligen ingen mördare men jag har flyttat en hel del tunga saker på egen hand och om jag skulle ha velat flytta ut ovanstående hade jag genomfört nedanstående steg.

1. Hämtat presenning och en matta, helst en trasmatta då de är lättare att hantera.
2. Lagt ut mattan på golvet brevid sängen och placerat ut presenningen över mattan.
3. Tagit bäddmadrassen från den andra sängen och placerat i botten, direkt mot presenningen.
4. Paketerat själva kroppen i det täcke som fanns i den sängen och lyft ner paketet ovanpå bäddmadrassen.
5. Dragit/lyft ner den andra bäddmadrassen och lagt ovanpå paketet.
6. Lagt det andra täcket över bäddmadrassen och spänt åt genom att dra ner kanterna under den första bäddmadrassen i botten.
7. Vikt in presenningen och skapat en kåldolme-liknande struktur på den totala paketeringen.
8. Fattat tag om mattans ytterkant och börjat knalla mot närmaste utgång.
Hur utför man ensam moment 5 utan att skapa blodmärken på sängbotten? Inte ens teknikerna som utförde blodexperimentet klarade det.

Jag kan återge vad någon berättade för mig idag, men begär inte källa. Ta det för vad det är, ett obekräftat påstående.
Citat:
Hej! För den goda sakens skull placerade jag mannen på en rejäl bit plast, hällde på lättflytande chokladsås, och du har rätt, det gick inte att flytta på utan att det såg ut som ett slakthus.. Jag är ändå van vid handgreppen och att hantera kroppar under narkos, förlamade eller döda. Så var det med det.

Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Jag förstår inte att ni överhuvudtaget går in i polemik med en provocerande idiot.

Länk: Internettroll
Mariooos påståenden verkar så seriösa att lättlurade och oiniterade läsare kan gå dem. Därför går jag i polemik med henne, även om det frestar på tålamodet.
Senast redigerad av Quarrel 2011-10-14 kl. 18:50.
Citera
2011-10-14, 18:56
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psync
Jo, det var ju precis det du antydde med skillnaden mellan lealös kropp och "spelad" kropp.
Du berörde överhuvudtaget inte spårbarheten efter kroppsbortforsling.

För övrigt borde man hinna kunnat packa in blodiga delar av kroppen samt att forsla bort den på 15-20min anser jag.
Men om du har följt tråden så du förstod väl att det gällde att göra det på kort tid, och utan spill av kroppsvätskor och utan kroppsdelar som slår emot dörrposter o d? Det var nämligen det som var förutsättningarna, ja, för att inte lämna spår åt ev. framtida hundsök.

Och med de förutsättningarna så går det garanterat lättare med en levande kropp, under förutsättning att den inte gör motstånd.
Citera
2011-10-14, 18:58
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psync
Jo, det var ju precis det du antydde med skillnaden mellan lealös kropp och "spelad" kropp.
Du berörde överhuvudtaget inte spårbarheten efter kroppsbortforsling.

För övrigt borde man hinna kunnat packa in blodiga delar av kroppen samt att forsla bort den på 15-20 min anser jag.

Man hinner det och efteråt har han en vecka på sig att städa undanröja, röka brass och ljuga.
Inga omöjligheter alls utan mer möjligheter än någon annan.
Citera
2011-10-14, 19:00
Bannlyst
Måste bara tillägga en sak!

(Alla tjafsar med varandra om allt och vem som vet mest)

Angående sovrummet, sängarna och städningen:
-Glöm inte att mamman Laila städade hela sovrummet och sängarna ca: 2 mån efter Marinas försvinnande!
-Glöm inte att Per och Lotta flyttade in runt årsskiftet 2010-2011.
Citera
2011-10-14, 19:03
Medlem
Psyncs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag kan återge vad någon berättade för mig idag, men begär inte källa. Ta det för vad det är, ett obekräftat påstående.

Att hälla lättflytande chokladsås över en kropp kanske inte direkt är samma sak som ett kulhål, två punkter på kroppen, vars blodflöde förövrigt går att stoppa med binda, tygbit, halsduk eller vad som helst i kombination med att applicera tryck. Vid transport går det att komplettera med plastpåse eller dylikt för att förhindra sölande.

Förövrigt kan ett inringt tips syfta till att rikta fokus någon annanstans.
Citera
2011-10-14, 19:08
Medlem
bagarn29s avatar
Är det någon som ska ut och leta i terrängen i helgen?
Citera
2011-10-14, 19:16
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
jjagare!

Hände det aldrig nåt, eller?

Jo
Citera
2011-10-14, 20:01
Bannlyst
Ni som tycker att det finns alternativ till gärningsmän i detta fall, hur anser ni att de klarat av att frakta bort kropp etc under de omständigheter som rådde?

Skulle inte en annan gm än FS lämnat kropp och allt annat, och koncentrerat sig på att sopa bort sina egna spår och därmed försöka ge FS skulden?

Jag tycker det är ologiskt att mena att proceduren varit näst intill omöjlig för FS men trolig för en annan.
Citera
2011-10-14, 20:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ni som tycker att det finns alternativ till gärningsmän i detta fall, hur anser ni att de klarat av att frakta bort kropp etc under de omständigheter som rådde?

Skulle inte en annan gm än FS lämnat kropp och allt annat, och koncentrerat sig på att sopa bort sina egna spår och därmed försöka ge FS skulden?

Jag tycker det är ologiskt att mena att proceduren varit näst intill omöjlig för FS men trolig för en annan.
Jag ser inte att en alternativ GM skulle ha större svårigheter än FS att få bort kroppen.

GM kan ha lämnat DNA i kroppen och därför vara tvungen att gömma den.

Om du anser att FS skulle ha kunnat få bort kroppen, varför skulle inte en alternativ GM kunnat göra det? Såvitt jag vet är ingen alternativ GM:s bil undersökt med likhund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in