2011-10-11, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Kan man tänka sig att blodet har täckts över och sängen har bäddats för att inte någon på kort sikt ska upptäcka detta men på lång sikt så visste man att det skulle ovillkorligen upptäckas?

Visst kan det vara så. Min fråga är om man visste att det skulle upptäckas på längre sikt vilket även en flummis torde förstå varför förekom man inte då risken för upptäckt när man hade mer tid på sig?
Citera
2011-10-11, 11:23
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HNTR
Visst kan det vara så. Min fråga är om man visste att det skulle upptäckas på längre sikt vilket även en flummis torde förstå varför förekom man inte då risken för upptäckt när man hade mer tid på sig?
Rökat tog nog rätt mycket tid då.
Citera
2011-10-11, 11:28
Bannlyst
Någon som vet om FS hade något förhållande eller umgicks med Camilla Lennartsson, Marinas kusin?
Citera
2011-10-11, 11:28
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HNTR

Det kanske fanns ett syfte med det.
Citera
2011-10-11, 11:32
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Kan man tänka sig att blodet har täckts över och sängen har bäddats för att inte någon på kort sikt ska upptäcka detta men på lång sikt så visste man att det skulle ovillkorligen upptäckas?

Om det skulle vara FS som är ev. GM så har han säkert varit införstådd med att det skulle upptäckas ganska fort. GM bör ha märkt att det fanns blod på sängramen för om jag minns rätt så finns det "vingar" på absorberingstyget som i det här fallet ska vikas in under resårbotten för att sitta fast.

Att då strunta i det om man har dagar på sig att få bort spåren låter väl inte så troligt.
Skulle det däremot vara en ev. GM som har begränsad tid så låter det väl mer rimligt att strunta i blodfläckarna på sängram resp. golv och koncentrera sig på att dölja blodfläcken i sängen.
Senast redigerad av bagarn29 2011-10-11 kl. 11:36.
Citera
2011-10-11, 11:32
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Olsson
Kanke det...
Eller, så har man dödat ett djur ute i skogen, kanske en hare eller en räv. Sen tappat djuret på blod, och sparat 2 dl som hällts ut på sängbottnen, under bäddmadrassen, uppblandat med lite Marina-blod för att ge kriminalarna lite spårbart DNA...
Slutligen har man hållt upp det blodtömda stackars djuret mot väggpanelen och avlossat ett skott genom någon del med ben, varvid kulan gått in i väggen med åtföljande benrest. För att minimera risken för blodstänk av eventuellt kvarvarande blod, så har djuret virats in i en bit inkontinensskydd.

Eftersom det är ett fritt forum så finns det fritt utrymme för teorier, och ni har just läst ännu en...
Fast med min fantasi så kommer jag väl att bli idiotförklarad nu av trådens härskare, ingen nämnd - ingen glömd.

Var är då Marina?
Citera
2011-10-11, 11:36
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Det kanske fanns ett syfte med det.

Jag har lite svårt att se ett vettigt syfte ifall FS är ev. GM men om man tänker sig en annan ev. GM så är det lättare att tänka sig ett syfte.

Det finns ju fortfarande en möjlighet att det inte finns någon GM utan endast en försvunnen kvinna.
Citera
2011-10-11, 11:38
Bannlyst
Citat:
Var är då Marina?
Det är just det ingen vet i dagsläget eftersom det inte finns några spår efter hennes försvinnande. Mer än vaga då ex. kalendern var uppslagen på 1-2 aug. Att hennes mormor skulle fylla 89 år som stod på kom-ihåg-listan mm
Citera
2011-10-11, 11:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag har lite svårt att se ett vettigt syfte ifall FS är ev. GM men om man tänker sig en annan ev. GM så är det lättare att tänka sig ett syfte.

Det finns ju fortfarande en möjlighet att det inte finns någon GM utan endast en försvunnen kvinna.

Det är ju precis vad jag skrivit om i tråden
Citera
2011-10-11, 11:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Det är just det ingen vet i dagsläget eftersom det inte finns några spår efter hennes försvinnande. Mer än vaga då ex. kalendern var uppslagen på 1-2 aug. Att hennes mormor skulle fylla 89 år som stod på kom-ihåg-listan mm

Säga vad man vill men MJ har lyckats ge mormodern ett minne för livet
Senast redigerad av HNTR 2011-10-11 kl. 11:43.
Citera
2011-10-11, 11:41
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Spontant tänker jag mig en möjlighet att syftet med detta skulle kunna vara att de som bor eller kan komma att tänkas vistas i huset inte direkt skulle uppmärksammas på blodet utan att man vill ha en viss tid på sig innan det upptäcktes.
Citera
2011-10-11, 11:45
Bannlyst
Citat:
Spontant tänker jag mig en möjlighet att syftet med detta skulle kunna vara att de som bor eller kan komma att tänkas vistas i huset inte direkt skulle uppmärksammas på blodet utan att man vill ha en viss tid på sig innan det upptäcktes.

Sannolikt är det så. Vad ville man uppnå med det? När ville man att blodet upptäcktes? Då menar jag inte kalendariskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in