2011-10-10, 21:13
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ang. fynden i Tanumshede; hur bestämmer man DNA utifrån skelettdelar? Ponera att det inte finns mjukdelar kvar på kroppen de har hittat, kan man då DNAbestämma fynden t.ex. via märg eller annat inuti benrester?
Det finns något som heter kol-14-metoden. Men det kanske bara används vid arkeologiska fynd. Och man kanske endast ser åldern där.
Citera
2011-10-10, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det tolkar jag som att du inte vet.

Du kommer med påstående efter påstående utan belägg. Var vänlig sluta med det. Om du har en teori, skriv gärna det. Men kolla dina påståenden mot fakta innan du skriver dem.

Du borde leva som du lär..du har påstått många saker som visat sig vara helt felaktiga. Exempelvis att smset från Sundsvall skickades i samma sekund som det mottogs.
Om FS tror eller påstår att köpet gjordes i maj, är en ren petitess i jämförelse med dina felaktigheter.
Citera
2011-10-10, 21:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Minst två liter blod i Marinas säng, ett kulhål med benfragment bakom Marinas säng, FS barns kissskydd har används för att suga upp blod, en pistol som FS hade under sin säng i källaren är puts väck, och som Mrs Magooo redan påpekat, flera av varandra oberoende källor har vittnat om FS våldstendenser och manipulativa förmågor samt FS och Marina tillbringade hennes förmodade sista kväll i livet tillsammans.
Källa på det fetstilta? Hur mycket blod hittades i M:s säng? Hur vet du att det är FS barns skydd som användes?
Citera
2011-10-10, 21:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Du borde leva som du lär..du har påstått många saker som visat sig vara helt felaktiga. Exempelvis att smset från Sunsvall skickades i samma sekund som det mottogs.
Om FS tror eller påstår att köpet gjordes i maj, är en ren petitess i jämförelse med dina felaktigheter.
Jag medger misstag när jag gör dem. Jag skriver inte att det får du leta efter själv i FUP när jag gör misstag. Jag skriver inte heller att du får vänta till HR och inte kan, vill eller får belägga. Jag tar inte ens ett antagande från FHL som belägg.
Citera
2011-10-10, 22:12
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Det finns något som heter kol-14-metoden. Men det kanske bara används vid arkeologiska fynd. Och man kanske endast ser åldern där.

Vad jag vet får man bara fram benbitars ålder med kol-14. Men tydligen har man extraherat DNA från 30 000 år gamla skelett så jag tror inte vi behöver oroa oss..

http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/dna-guide/blog_post/view/dna-analys-av-30-000-aar-gammal-maenniska-787
Citera
2011-10-10, 22:18
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Vad jag vet får man bara fram benbitars ålder med kol-14. Men tydligen har man extraherat DNA från 30 000 år gamla skelett så jag tror inte vi behöver oroa oss..

http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/dna-guide/blog_post/view/dna-analys-av-30-000-aar-gammal-maenniska-787
Jag har googlat ett tag och upptäckt möjligheten. Hoppas att dom lägger på ett kol i Göteborg nu.
Senast redigerad av Kam 2011-10-10 kl. 22:27.
Citera
2011-10-10, 22:32
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Sunt förnuft i all ära, men hade sunt förnuft används i denna utredning hade det funnits någon dömd i dag. Om sunt förnuft råder i tråden kan jag inte svara på, känns ibland osäkert.

Jag kommer inte gå in på några detaljer angående blod, kulhål med mera i Marinas sovrum, jag har inga synpunkter på detta i dagsläget. Jag tror hon dog i sängen och att det är sannolikt att kulhålet kan ha något med hennes försvinnande att göra.

Hörsägnen eller berättelser från ex är inte ett bevis för att FS utfört ett mord. Skulle detta räcka kan alla med ex dömas utan övrig bevisning.

Källa på att det är FS kisskydd?

Källa på det.
Aha, du har mig inte på ignore. Bra, då kan du backa ett antal sidor och svara på frågor jag ställt tidigare.

Karaktärsvittnen är viktiga. Deras vittnesmål blir en bit i pusslet, och i det här fallet styrker deras vittnesmål att FS kan ha mördat Marina.

Jag skrev FS barns kisseskydd. (Ett av hans barn var/är (?) sängvätare.)

Dina inlägg i tråden efter att FS friats i TR. Läs dom igen. Eller, ännu bättre, låt någon objektiv person vars omdöme du litar på läsa dem.
Citera
2011-10-10, 22:44
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Källa på det fetstilta? Hur mycket blod hittades i M:s säng? Hur vet du att det är FS barns skydd som användes?
Hur länge ska du "älta" att det inte uppskattades till minst två liter blod i FUP? Hur tänker du angående att Marina skulle ha förlorat två dl. blod direkt på resårmadrassen?

Jag har läst FUP. Jag vet att en av FS barn var/är (?) sängvätare och att barnen sovit över hos FS när han och Marina var sambo. Av det skälet fanns det skydd för FS barns urinläckage i Marinas bostad. Sedan använder jag mitt förnuft.

Vems kisskydd tror du att det var?
Citera
2011-10-10, 22:48
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Hur länge ska du "älta" att det inte uppskattades till minst två liter blod i FUP? Hur tänker du angående att Marina skulle ha förlorat två dl. blod direkt på resårmadrassen?

Jag har läst FUP. Jag vet att en av FS barn var/är (?) sängvätare och att barnen sovit över hos FS när han och Marina var sambo. Av det skälet fanns det skydd för FS barns urinläckage i Marinas bostad. Sedan använder jag mitt förnuft.

Vems kisskydd tror du att det var?
Från vilken fabrikat kom kissskyddet i Ms säng ifrån?
Var det samma som beställts till FS barn?
Citera
2011-10-10, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla

Det var väl klvarlämnat från tiden dåDomian MJ tejpade&plastade kidsen
Senast redigerad av HNTR 2011-10-10 kl. 22:56.
Citera
2011-10-10, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla

FUP 874
G****a berättar att de fick en kartong med skydd för flera år sedan av Alingsås lasarett.
Detta då äldste sonen var sängvätare.
Han gick på en spec. avd. på lasarettet pga detta.
De fick ganska många skydd och Fredrik tog med sig 3-4 st. för att ha då barnen var hos
honom.

Ovansidan är vit.
I mitten på detta tygstyckets undersida finns det ett grönaktigt tyg i olika lager som täcker ca
1 m2.
Detta gör att det blir lite tjockare i mitten.
Citera
2011-10-10, 23:09
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
FUP 874
G****a berättar att de fick en kartong med skydd för flera år sedan av Alingsås lasarett.
Detta då äldste sonen var sängvätare.
Han gick på en spec. avd. på lasarettet pga detta.
De fick ganska många skydd och Fredrik tog med sig 3-4 st. för att ha då barnen var hos
honom.

Ovansidan är vit.
I mitten på detta tygstyckets undersida finns det ett grönaktigt tyg i olika lager som täcker ca
1 m2.
Detta gör att det blir lite tjockare i mitten.
Men det verkar inte vara samma fabrikat av barnens inkontinetsskydd som den som fanns i Ms säng.
Har M själv inhandlat inkontinetsskydd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in