2011-10-10, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ang. fynden i Tanumshede; hur bestämmer man DNA utifrån skelettdelar? Ponera att det inte finns mjukdelar kvar på kroppen de har hittat, kan man då DNAbestämma fynden t.ex. via märg eller annat inuti benrester?

Jag vet inte exakt om benmärg behövs? De har ju genom dna undersökt ben som är över 4000 år gamla. Finns det märg kvar efter så lång tid? Det kanske det gör..
Citera
2011-10-10, 20:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Så du nekar nu helt plötsligt till att FS sagt att spelet inköptes via Blocket!?
Nej, varför lägger du ord i min mun?

Jag svarade nej på frågan:
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ska man av detta dra slutsatsen att FS påstår att ett Addams-spel var utannonserat på Blocket för 28 000 kr? - Eller kan vi förvänta oss nya förklaringsmodeller?
Därför att jag kan inte minnas att FS har påstått annonspriset.

Men priset är en skitfråga. I värsta fall visar det sig att FS har lurat M på 10 000 kr, vilket naturligtvis läggs till hans meriter som skurk. Men det leder inte en millimeter närmare försvinnandets lösning.

Jag är mycket mer intresserad, precis som allegrageller, om M och FS hade säckkärra när de hämtade spelet.
Citera
2011-10-10, 20:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Han påstår väl att han tror att det är i maj?
Om man förhörs i början på augusti har man så mycket koll att man borde veta om det var månaden innan (juli) eller flera månader innan (maj).
Nu märker du ord. Mariooo påstod att FS påstår i förhör att spelet köptes i maj. Det påstår han inte i det refererade förhöret, han säger att han tror att det köptes i maj.

Mariooo, jag väntar fortfarande på svar, i vilket förhör påstår FS att han köpte spelet i maj?
Citera
2011-10-10, 20:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Visst, in i bilen går den väl storleksmässigt om man monterar bort överdelen först. Men viktmässigt är det nog ingen bra ide' att kanske förstöra både bagageutrymmet och flipperspelet.
http://www.teknikensvarld.se/2006/06/07/16605/provkorning-av-hyundai-tucson-20-crdi/
Citat:
maxlast 500
Citera
2011-10-10, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nu märker du ord. Mariooo påstod att FS påstår i förhör att spelet köptes i maj. Det påstår han inte i det refererade förhöret, han säger att han tror att det köptes i maj.

Mariooo, jag väntar fortfarande på svar, i vilket förhör påstår FS att han köpte spelet i maj?
Antingen köpte de spelet på våren eller samma månad MJ försvann (juli, ca en månad innan förhöret). Det är ganska stor skillnad. Han påstår/tror att det var i maj. Det kanske var i maj? Eller så har FS en jäkligt dålig tidsuppfattning?
Citera
2011-10-10, 20:54
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hur kan man veta om en person har mördat någon innan det har bevisats?

Ja, i dina ögon säkert, men inte i rättens ögon.

Polisen jagar misstänkta, rätten dömer mördare.
Om vi ska återkoppla till den här tråden och FS så är det sunt förnuft som gäller, utifrån polisens utredning och åklagarens bevis.
Minst två liter blod i Marinas säng, ett kulhål med benfragment bakom Marinas säng, FS barns kissskydd har används för att suga upp blod, en pistol som FS hade under sin säng i källaren är puts väck, och som Mrs Magooo redan påpekat, flera av varandra oberoende källor har vittnat om FS våldstendenser och manipulativa förmågor samt FS och Marina tillbringade hennes förmodade sista kväll i livet tillsammans.

Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Var slåss jag för att fria FS, rätten kan inte döma honom och jag är intresserad av att utreda alternativ för att utesluta eller hitta förklaringar.

Det anser inte jag är på något sätt gränsar till det absurda.
I den här tråden.
Citera
2011-10-10, 20:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Antingen köpte de spelet på våren eller samma månad MJ försvann (juli, ca en månad innan förhöret). Det är ganska stor skillnad. Han påstår/tror att det var i maj. Det kanske var i maj? Eller så har FS en jäkligt dålig tidsuppfattning?
Och vad är svar på frågan?
Citera
2011-10-10, 20:57
Bannlyst
Citat:
Och vad är svar på frågan?

FS tror att de köpte spelet i maj.
Citera
2011-10-10, 21:04
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Om vi ska återkoppla till den här tråden och FS så är det sunt förnuft som gäller, utifrån polisens utredning och åklagarens bevis.
Minst två liter blod i Marinas säng, ett kulhål med benfragment bakom Marinas säng, FS barns kissskydd har används för att suga upp blod, en pistol som FS hade under sin säng i källaren är puts väck, och som Mrs Magooo redan påpekat, flera av varandra oberoende källor har vittnat om FS våldstendenser och manipulativa förmågor samt FS och Marina tillbringade hennes förmodade sista kväll i livet tillsammans.

Sunt förnuft i all ära, men hade sunt förnuft används i denna utredning hade det funnits någon dömd i dag. Om sunt förnuft råder i tråden kan jag inte svara på, känns ibland osäkert.

Jag kommer inte gå in på några detaljer angående blod, kulhål med mera i Marinas sovrum, jag har inga synpunkter på detta i dagsläget. Jag tror hon dog i sängen och att det är sannolikt att kulhålet kan ha något med hennes försvinnande att göra.

Hörsägnen eller berättelser från ex är inte ett bevis för att FS utfört ett mord. Skulle detta räcka kan alla med ex dömas utan övrig bevisning.

Källa på att det är FS kisskydd?

Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
I den här tråden.

Källa på det.
Citera
2011-10-10, 21:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
FS tror att de köpte spelet i maj.
Är du läskunnig? Jag tror det, och upprepar frågan. I vilket förhör påstod FS att spelet köptes i maj?
Citera
2011-10-10, 21:08
Bannlyst
Citat:
Är du läskunnig? Jag tror det, och upprepar frågan. I vilket förhör påstod FS att spelet köptes i maj?

Du får leta själv i FUP.
Citera
2011-10-10, 21:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du får leta själv i FUP.
Det tolkar jag som att du inte vet.

Du kommer med påstående efter påstående utan belägg. Var vänlig sluta med det. Om du har en teori, skriv gärna det. Men kolla dina påståenden mot fakta innan du skriver dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in