Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Men förvaltare får
inte förordnas om det är tillräckligt att god man förordnas för den enskilde
eller att denne får hjälp på något annat mindre ingripande sätt, t.ex. genom
en banks notariatavdelning eller av någon anhörig.
Jo, jag vet vad som gäller. Men det gör inte du.
Men, då har du absolut en källa på det du påstår, visa mig gärna den så ska jag ge dig rätt. För ditt påstående finns inte med i domstolens information angående God man och förvaltare som jag använder som källa för mitt påstående. Där framgår att en God man också utses av TR.
Du menar att föräldrarna har rätt att säga upp avtal, ta in nya hyresgäster i anhörigs hus och sälja någons bil utan att de utsetts att vara förvaltare i TR, alltså helt på eget bevåg?
Du vet bara vad som gäller om du har haft en God man utsedd för att företräda dina intressen och din egendom i samband med att du varit försvunnen. Har du haft det?
För en försvunnen person föreligger även en karenstid/svarstid på att den försvunne verkligen är oanträffbar innan TR kan fatta beslut om en God man.
Gå nu inte i mytomanens MrsMagoos fotspår genom att försöka svamla runt ämnet för att undvika att lämna källa. Visa att du står över detta och styrk det du påstår med källa eller släpp frågan.
Alla kan ha fel ibland och man behöver inte försöka dölja sina fel och brister så som MrsMagoo gör. Det ser så fruktansvärt illa ut.