2010-08-11, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nageln
Jag tror visst misshandeln av flickan kan ha något med försvinnandet att göra. Man vet inte vem av dom som var den drivande. Tänk om det var MJ som var den drivande och FS egentligen inte ville? Han verkar vara en väldigt svag person som går i andras ledtåg. Han tänkte ju säga upp bekantskapen med sina egna barn för hennes skull. Ville han hämnas för den händelsen? Kunde han aldrig glömma det?

Ja, du kanske har rätt. Eller så har jag det . Framtiden kommer förhoppningsvis ge oss svaret.
Citera
2010-08-11, 13:04
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morris53
Nej "Saffy" MAN FÅR ALDRIG SKADA ETT BARN, VARKEN FYSISKT ELLER PSYKISKT.
Detta är en handling som aldrig kan ursäktas. Jag tror att vi alla tycker så.
Men att klanka på hennes vikt och utseende osv är helt fel. Och ja, det var fruktansvärt och oförlåtligt det hon utsatte det lilla barnet för. Men borde inte fokus ligga på hennes försvinnande?
Att misshandeln av barnet skulle vara en orsak till ett (förmodligen) mord tror jag inte ett dugg på.
Det finns så många duktiga och kloka skribenter här på flashback - med Quarel i topp som förhoppningsvis kan komma lösningen närmre.
Jag hoppas verkligen att dom hittar henne snart..men om det nu inte är FS, mot förmodan, så vad har hänt då? Tror att det spekuleras just med tanke på det.
Citera
2010-08-11, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Har också undrat över detta och har ett par kompletterande frågor.

Får ett intryck av att han är duktig på att manipulera. Jag menar, FS har ju levt ganska gott liv för att inte ha något jobb. Litet av snyltgäst, kanske. Kan det inte också vara så att FS kraftigt uppmuntrat och förstärkt MJs intressen för vissa områden? Och kanske även överfört litet av sin syn på "barnuppfostran"?

En intressant fråga: Skulle MJ behandlat FSs barn som hon gjorde om inte FS varit med?

Och när MJ gjorde slut på förhållandet verkar han inte ha gjort särskilt stora ansträngningar för att flytta.

Vem var det EGENTLIGEN som bestämde i det där förhållandet?

Jag tror en av dom var extremt stark och en av dom var extremt svag. Dom var varandras motsatser rent psykiskt och därför tror jag också att det gick så illa som det gjorde. Den kombinationen är ingen bra kombination.
Citera
2010-08-11, 13:10
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Jag hoppas verkligen att dom hittar henne snart..men om det nu inte är FS, mot förmodan, så vad har hänt då? Tror att det spekuleras just med tanke på det.
Om det nu är så att det var MJ som körde bilen in till Stora Höga och hon som gjorde bankomatuttaget så är väl det troliga att hon rest iväg någonstans och så har det hänt något. Hon kanske skulle träffa någon från DS eller den andra sajten. Och på sådana sajter kan det väl tyvärr finnas en och annan udda typ.

Polisen kanske har spårat hennes mobil till huset, men det kan ju vara så att hon glömt den. Hennes bil kördes fort och slarvigt på väg in till Stora Höga, så om det var hon kan hon helt enkelt varit sen till tåget/bussen och inte hunnit åka tillbaka och hämta den.
Citera
2010-08-11, 13:11
Medlem
Intensivs avatar
[quote=DeLorean]Har också undrat över detta och har ett par kompletterande frågor.

Får ett intryck av att han är duktig på att manipulera. Jag menar, FS har ju levt ganska gott liv för att inte ha något jobb. Litet av snyltgäst, kanske. Kan det inte också vara så att FS kraftigt uppmuntrat och förstärkt MJs intressen för vissa områden? Och kanske även överfört litet av sin syn på "barnuppfostran"?

En intressant fråga: Skulle MJ behandlat FSs barn som hon gjorde om inte FS varit med?

Och när MJ gjorde slut på förhållandet verkar han inte ha gjort särskilt stora ansträngningar för att flytta.

Vem var det EGENTLIGEN som bestämde i det där förhållandet?[/QUOTE

Att manipulera sin omgivning är en förutsättning för att få kontroll över den...hennes egen beskrivning av sej själv i intervjun på Darkside får tala för sej själv.
"Jag är född att styra min omgivning"
Citera
2010-08-11, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, tyvärr, jag har inte fått någon respons på kartan, så jag vet fortfarande inte var vittnet såg fotvandraren, eller vilken väg vittnet tog.

Har tagit mig tid att samla ihop lite info och föra in det på en googlekarta.

http://fileshare.se/files/marina.kmz

Nu är säkert detta inte hundra % rätt, men jag är uppväxt i trakterna spekeröd och jag vet vem vittnet Landström är. Och jag har både gått och cyklat vägen till ålevatten som barn.
Citera
2010-08-11, 13:14
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disponenten
Ja, men ring nu då! Låt inte några dagdrönare som sitter i växeln - civilanställda - hämma din ambition att lämna högintressanta tips. Ge dig inte förrän du kommit fram till rätt person.

För övrigt så hade polisen idag avsökning med värmekamera på Norra Älvstranden medelst helikopter för att sannolikt följa upp ett av de otaliga tips som strömmat in i ärendet. området från Slottsberget och fram till Färjenäs under Älvsborgsbron. Vet ännu inMan betade främst av te om man funnit något av intresse, men det borde ju ha framkommit vid det här laget i såfall.

Ring nu!!!

Är det någon som vet mer om det?
Citera
2010-08-11, 13:14
Medlem
Citat:
Jag satsar på FS.

Och är det inte så att en man som "privat" är dominant kan önska en "boss" i sängkammaren?
Har ingen egen erfarenhet i ämnet, men såg för ett antal år sedan ett program från England där stora vuxna karlar, bla en officer, tog in på ett ställe och blev behandlade som spädbarn. Iklädda blöjor, napp och hela kittet sköttes de av Nannies. Jag minns att jag höll på att spy.
Med detta menar jag att det kanske var så att FS styrde överallt utom i sängen.
Citera
2010-08-11, 13:15
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Citat:
Har också undrat över detta och har ett par kompletterande frågor.

Vem var det EGENTLIGEN som bestämde i det där förhållandet?

Att manipulera sin omgivning är en förutsättning för att få kontroll över den...hennes egen beskrivning av sej själv i intervjun på Darkside får tala för sej själv.
"Jag är född att styra min omgivning"
Tycker hennes beskrivning även är litet naiv och barnslig. Och i sådana fall kan man i själva verket vara mycket påverkbar av smicker och olika sorters manipulation.

FS verkar förvisso vara en slashas utan utbildning och jobb. Men jag skulle inte alls bli förvånad om han är rätt listig och manipulativ gentemot sin omgivning. Han har ju trots allt levt ganska bra och ganska länge utan att ha något jobb. Det gör man inte om man är en mycket svag och vek person.
Senast redigerad av DeLorean 2010-08-11 kl. 13:17. Anledning: Citat var fel
Citera
2010-08-11, 13:18
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morris53
Jag satsar på FS.

Och är det inte så att en man som "privat" är dominant kan önska en "boss" i sängkammaren?
Har ingen egen erfarenhet i ämnet, men såg för ett antal år sedan ett program från England där stora vuxna karlar, bla en officer, tog in på ett ställe och blev behandlade som spädbarn. Iklädda blöjor, napp och hela kittet sköttes de av Nannies. Jag minns att jag höll på att spy.
Med detta menar jag att det kanske var så att FS styrde överallt utom i sängen.
Så kan det visst vara..men när man läser om MJ, så verkar hon inte vara en person som skulle låta sej domineras så? men ok..om det stämmer som någon skrev, att hon var väldigt svartsjuk och ville ha kontroll, så stämmer det faktiskt med dina teorier. är man trygg med sin partner så behöver man ju inte vara svartsjuk och ha kontroll.
Citera
2010-08-11, 13:24
Medlem
saffys avatar
Citat:
Om det nu är så att det var MJ som körde bilen in till Stora Höga och hon som gjorde bankomatuttaget så är väl det troliga att hon rest iväg någonstans och så har det hänt något. Hon kanske skulle träffa någon från DS eller den andra sajten. Och på sådana sajter kan det väl tyvärr finnas en och annan udda typ.

Polisen kanske har spårat hennes mobil till huset, men det kan ju vara så att hon glömt den. Hennes bil kördes fort och slarvigt på väg in till Stora Höga, så om det var hon kan hon helt enkelt varit sen till tåget/bussen och inte hunnit åka tillbaka och hämta den.
Så tänker jag oxå. FS kanske inte ens var i huset den 28 juli, och något fick henne att stressat köra ner till Stora Höga, ta ut en summa pengar och sen...hämtade hon någon? Åkte hon iväg med tåget? varför körde hon inte istället? Har inte någon av grannarna sett henne komma tillbaka?
Sen såg jag en man promenerande vid ett-tiden, tänk om det var FS, hästsvans hade han och han gick lugnt och var inte nojad av att gå där..jag har tänkt så ett par gånger, att kanske han verkligen trodde att hon hade rest bort, och var tvungen att gå hem till huset. Det kan ju vara någon annan som är skyldig..som faktiskt kan vara här inne och skriva! jag hoppas att dom hittar henne snart!! är hon nergrävd så får dom väl vänta på korparna. För dom anhörigas skull är det ju bättre att få veta och även för oss häruppe i trakten..är ju ute mycket i skogen och runt sjöarna
Citera
2010-08-11, 13:35
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Så tänker jag oxå. FS kanske inte ens var i huset den 28 juli, och något fick henne att stressat köra ner till Stora Höga, ta ut en summa pengar och sen...hämtade hon någon? Åkte hon iväg med tåget? varför körde hon inte istället? Har inte någon av grannarna sett henne komma tillbaka?
Sen såg jag en man promenerande vid ett-tiden, tänk om det var FS, hästsvans hade han och han gick lugnt och var inte nojad av att gå där..jag har tänkt så ett par gånger, att kanske han verkligen trodde att hon hade rest bort, och var tvungen att gå hem till huset. Det kan ju vara någon annan som är skyldig..som faktiskt kan vara här inne och skriva! jag hoppas att dom hittar henne snart!! är hon nergrävd så får dom väl vänta på korparna. För dom anhörigas skull är det ju bättre att få veta och även för oss häruppe i trakten..är ju ute mycket i skogen och runt sjöarna
Gick han den väg man normalt skulle gå om man gick från Stora Höga till hennes hus?

I så fall skulle det ju kunna stämma tidsmässigt om det var han som tog ut pengarna!

Skulle man i så fall kunna tänka sig att han tog ut pengar för att köpa litet röka eller annat (han påträffades ju senare hög i hennes hem)?

(Jag vet att detta i så fall är ett helt annat händelsförlopp än det jag föreslog i mitt förra inlägg. Men eftersom allt är så oklart måste man vara öppen för olika möjligheter).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in