2010-08-11, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nageln
Appropå tejpningen, så undrar jag hur någon normal människa kan försvara det och linda in det i att det var för att uppfostra osv? Det finns väl inte en jävel som kan tänka sig att uppfostra sina barn så!!! Att tejpa fast ett barn vid en stol så hon inte kan röra sina händer och låta henne sitta där i en kvart är tortyr och borde klassas som grov misshandel. Vuxna människor som gör så borde kedjas fast och hängas upp och ner utför en klippa. Man rör inte ett barn!!! Så är det och alla former av kränkningar mot barn ska klassas som tortyr och ge fängelse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Enligt de äldre barnen satt hon fasttejpad i flera timmar. Se Tuesdays inlägg här ovan.
Citera
2010-08-11, 12:39
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Bra att tipset nått fram iaf.
Huruvida det är värdefullt kan komma att visa sig längre fram. Det kan bli avgörande, eller just den lilla pusselbit som saknas i en hörna av det stora pusslet.
(Kanske visar sig att fler har sett killen vid ungefär samma tid fast olika veckor? Kanske visar sig att han jobbar extra med att klippa gräs på golfbanan, och oftast får skjuts men ibland måste gå utmed landsvägen? Då kanske just han helt och hållet kan avföras?)
Jag tänker oxå att det måste väl varit fler som sett honom promenera?
Citera
2010-08-11, 12:40
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Firmabilen från kassaskåpsservice var kanske där för att öppna "vapenskåpet" igår?
Ja, varför inte?
Citera
2010-08-11, 12:41
Medlem
pekingbrudens avatar
Citat:
Appropå tejpningen, så undrar jag hur någon normal människa kan försvara det och linda in det i att det var för att uppfostra osv? Det finns väl inte en jävel som kan tänka sig att uppfostra sina barn så!!! Att tejpa fast ett barn vid en stol så hon inte kan röra sina händer och låta henne sitta där i en kvart är tortyr och borde klassas som grov misshandel. Vuxna människor som gör så borde kedjas fast och hängas upp och ner utför en klippa. Man rör inte ett barn!!! Så är det och alla former av kränkningar mot barn ska klassas som tortyr och ge fängelse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Känner till ett annat ärende, i en annan del av Sverige, där en styvpappa tejpade ett barn över munnen upprepade gånger då barnet inte kunde sova. Anledningen var att barnet låg och sjöng på natten och styvpappan var trött. Han dömdes visst till ett par månader i fängelse... (Han hade erkänt gärningen)
Citera
2010-08-11, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skridskotjej
Och hur ska deras profiler hjälpa er med "fallet"??
Precis som att man vet det i förväg. Sluta böla nu.
Citera
2010-08-11, 12:46
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skridskotjej
Och hur ska deras profiler hjälpa er med "fallet"??
Det håller jag med om? Hur intressant är det?
Citera
2010-08-11, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pekingbruden
Känner till ett annat ärende, i en annan del av Sverige, där en styvpappa tejpade ett barn över munnen upprepade gånger då barnet inte kunde sova. Anledningen var att barnet låg och sjöng på natten och styvpappan var trött. Han dömdes visst till ett par månader i fängelse... (Han hade erkänt gärningen)

Precis, det ska ge fängelse. Att tejpa ett barn som inte kan sova är illa det med men i detta fallet satt ju för fan flickan på en stol (!). Det är rena rama tortyren. Att binda fast nån när den sitter på en stol! Tänk själv att sitta så. Och inte komma fast. Och tänk då att vara 5-6 år och sitta så!! Hur det inte kunde ge fängelse är helt otroligt. Detta landet är så snällt. I USA hade dom suttit på 10-15 år nu och varit hindrade från barn resten av livet.
Citera
2010-08-11, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Jag kan väl hålla med om att det har varit en del påhopp, om vikten och hur deras förhållande var men..inte är man väl helt normal i huvudet om man utsätter små barn för det som dom gjorde? MJ fotograferade ju! Menar du att det är helt ok?

Nej "Saffy" MAN FÅR ALDRIG SKADA ETT BARN, VARKEN FYSISKT ELLER PSYKISKT.
Detta är en handling som aldrig kan ursäktas. Jag tror att vi alla tycker så.
Men att klanka på hennes vikt och utseende osv är helt fel. Och ja, det var fruktansvärt och oförlåtligt det hon utsatte det lilla barnet för. Men borde inte fokus ligga på hennes försvinnande?
Att misshandeln av barnet skulle vara en orsak till ett (förmodligen) mord tror jag inte ett dugg på.
Det finns så många duktiga och kloka skribenter här på flashback - med Quarel i topp som förhoppningsvis kan komma lösningen närmre.
Citera
2010-08-11, 12:58
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Tack för det inlägget, det var sansat och realistiskt. Undrar bara vad MJ såg hos denne man? Jag vet att det kan vara svårt att bli fri från vissa "psykopater" men hon verkar ju haft stöd från familj och vänner...Tror du att FS är skyldig?
Har också undrat över detta och har ett par kompletterande frågor.

Får ett intryck av att han är duktig på att manipulera. Jag menar, FS har ju levt ganska gott liv för att inte ha något jobb. Litet av snyltgäst, kanske. Kan det inte också vara så att FS kraftigt uppmuntrat och förstärkt MJs intressen för vissa områden? Och kanske även överfört litet av sin syn på "barnuppfostran"?

En intressant fråga: Skulle MJ behandlat FSs barn som hon gjorde om inte FS varit med?

Och när MJ gjorde slut på förhållandet verkar han inte ha gjort särskilt stora ansträngningar för att flytta.

Vem var det EGENTLIGEN som bestämde i det där förhållandet?
Senast redigerad av DeLorean 2010-08-11 kl. 12:59. Anledning: Skrev fel
Citera
2010-08-11, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morris53
Nej "Saffy" MAN FÅR ALDRIG SKADA ETT BARN, VARKEN FYSISKT ELLER PSYKISKT.
Detta är en handling som aldrig kan ursäktas. Jag tror att vi alla tycker så.
Men att klanka på hennes vikt och utseende osv är helt fel. Och ja, det var fruktansvärt och oförlåtligt det hon utsatte det lilla barnet för. Men borde inte fokus ligga på hennes försvinnande?
Att misshandeln av barnet skulle vara en orsak till ett (förmodligen) mord tror jag inte ett dugg på.
Det finns så många duktiga och kloka skribenter här på flashback - med Quarel i topp som förhoppningsvis kan komma lösningen närmre.

Jag tror visst misshandeln av flickan kan ha något med försvinnandet att göra. Man vet inte vem av dom som var den drivande. Tänk om det var MJ som var den drivande och FS egentligen inte ville? Han verkar vara en väldigt svag person som går i andras ledtåg. Han tänkte ju säga upp bekantskapen med sina egna barn för hennes skull. Ville han hämnas för den händelsen? Kunde han aldrig glömma det?
Citera
2010-08-11, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utforska
Min fråga när jag läser detta, blir följande = Vet Du att hon inte är vid liv?

Om hon har gjort/deltagit i alla dessa vidriga saker, så förtjänar man ett öde värre än att dö.

Det finns inga ursäkter att ta en annan människas liv.
Tyvärr är det så att många barn misshandlas. Helt förkastligt och borde rendera i kännbart straff. Vad innebär det för dig "ett öde värre än döden"?
Citera
2010-08-11, 13:03
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Jag tror visst misshandeln av flickan kan ha något med försvinnandet att göra. Man vet inte vem av dom som var den drivande. Tänk om det var MJ som var den drivande och FS egentligen inte ville? Han verkar vara en väldigt svag person som går i andras ledtåg. Han tänkte ju säga upp bekantskapen med sina egna barn för hennes skull. Ville han hämnas för den händelsen? Kunde han aldrig glömma det?
FS är dömd för att ha misshandlat sitt barn. Örfilar och smisk om jag förstått rätt.

Sedan kan ju misshandeln ändå ha något att göra med försvinnandet, men inte i form av hämnd från FS utan i så fall från den biologiska mamman eller någon i hennes närhet. Men jag tvivlar starkt på det.
Senast redigerad av DeLorean 2010-08-11 kl. 13:05. Anledning: Glömde en sak
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in