Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Enligt Lailas vittnesmål köptes skottkärran drygt en månad för hennes försvinnande.
Nej, inte "drygt", men "c:a" (i förhållande till förhörsdatumet
100806, FUP, s. 483).
Citat:
Vid detta tillfälle då flipperspelet togs in i huset påstår FS att de använde den breda rampen, men som alla säger här i tråden så ska man inte ta det han säger för sanning.
Det verkar som att familjen Addams fick vara med om mycket innan de bosatte sig i källaren.
Citat:
Det var enligt FS Marina som gjorde upp affären, det betvivlar inte jag ett dugg, men samma där det är min tolkning.
FS hade järnkoll på MJ:s ekonomi och försummade inte heller att berätta för förhörsledaren att hon förvarade 50 000 - 100 000 i kontanter i huset (pengar som dessvärre inte återfunnits men kan ha använts till både flipperspel och annat). - Härutöver kände han till samtliga vapengömmor och visste precis när hon inköpt sina kameror, datorer mm.
Citat:
Vad jag förstår så är 28 tkr något som han tror sig minnas, men när han ställs inför uppgiften om det kunnat vara 18 tkr så svarar han att det är möjligt.
Ja, vi är snart nere i 8 000 kalla. - Det gläder mig att FS tycks närma sig sanningens minut.