2011-10-06, 17:53
Medlem
MrsMagoos avatar
Så man anser alltså att känslolivet inte är fullgod.
Det behöver man inte vara psykläkare för att konstatera här.

Vid den aktuella § 7-undersökningen ter sig Svensson dysforisk och relativt diffus och undanglidande i sina uppgifter. Han uppger att han medverkar i denna undersökning på grund av att han anser att den är obligatorisk. Den formella kontakten är acceptabel medan den emotionella inte fullgod. Den psykiatriska bedömningen blir svår på grund av de bristande möjligheterna till insyn Svenssons personliga förhållanden vid den aktuella § 7-undersökningen. På grund av de allvarliga
brottsanklagelserna erfordras en mer ingående psykiatrisk bedömning före ett slutlig avgörande domstol. Skäl att utföra ett rättspsykiatrisk undersökning föreligger.

Senast redigerad av MrsMagoo 2011-10-06 kl. 17:57.
Citera
2011-10-06, 18:04
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Jag har en bekant som är ”amatörmedium”. Tillförlitligheten vet jag egentligen inget om.

Då jag nu träffat den personen, hade jag med ett utskrivet foto på Marina i ett kuvert. H*n fick fram otäcka saker, som bör synas vid en obduktion då Marina påträffats.

H*n fick fram en kärra med en kropp inlindad i något och paketet var fastsurrad på kärran. Trots detta uppfattade h*n att huvudet var mot bakkanten av kärran. Kärran puttades manuellt sista biten i vattnet. Vattnet såg lite dyigt ut.

Om h*n har rätt, skulle jag rekommendera en dragg med hyfsat lång lina och söka på lämpliga ställen, där det går att knuffa i en kärra. Den lär finnas ganska nära kanten. Kan detta vara något för dig och Jjagare?

Och du berättade inte om M:s försvinnande för mediet innan du visade fotot?
Citera
2011-10-06, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Och du berättade inte om M:s försvinnande för mediet innan du visade fotot?

Nej, naturligtvis inte. Då har man förlorat poängen och coolreading är ren bluff, så det vill man inte ha. Dessutom lade jag fotot i ett kuvert. Det enda jag tyckte mig behöva fråga, var om det var okey att pröva oavsett om det blir något vackert eller något otäckt.
Citera
2011-10-06, 19:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det finns en viss möjlighet beroende på tiden för vittnesiakttagelsen.

Det hela hänger också på när och var bilen observerades, och som FS själv påpekat i ett övergående anfall av klarsyn:
https://www.flashback.org/p32691912#p32691912

Alternativt skisserat tidsscenario för fordonsobservationen i vilket fordonsfrågan görs av FS innan han åker till Stora Höga, och att mannen vid golvbanan = FS:
https://www.flashback.org/sp33001200
Jag håller inte med. Kode O:s västra begränsningslinje korsar Svartedalsvägen vid Ålevattens västra ände. Det är 5 km från golfbanan. Oavsett när fordonsobservationen skedde kan inte FS ha gjort fordonssök via Kode O kl 14.39 och gjort den promenad från Stora Höga som åklagaren beskrivit och blivit iakttagen av vittnet KH vid 15-tiden.
Citera
2011-10-06, 19:09
Medlem
Citat:
Jag har en bekant som är ”amatörmedium”. Tillförlitligheten vet jag egentligen inget om.

Då jag nu träffat den personen, hade jag med ett utskrivet foto på Marina i ett kuvert. H*n fick fram otäcka saker, som bör synas vid en obduktion då Marina påträffats.

H*n fick fram en kärra med en kropp inlindad i något och paketet var fastsurrad på kärran. Trots detta uppfattade h*n att huvudet var mot bakkanten av kärran. Kärran puttades manuellt sista biten i vattnet. Vattnet såg lite dyigt ut.

Om h*n har rätt, skulle jag rekommendera en dragg med hyfsat lång lina och söka på lämpliga ställen, där det går att knuffa i en kärra. Den lär finnas ganska nära kanten. Kan detta vara något för dig och Jjagare?

Mycket intressant AristoMarie , tack för din (och mediets) insats.

Ja, jag hade ju en liknande teori för ett tag sen (https://www.flashback.org/p32234747#p32234747)
även om det finns vissa mindre skillnader. Jag är faktiskt ganska positivt inställd till medium och "spåtanter", speciellt i detta svårlösta fall, så ska vi nog vara tacksamma för alla typer av hjälp och initiativ till efterforskningar av Marinas försvinnande.

Citera
2011-10-06, 19:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Detta är läskigt. Jag tror inte på medier, men det är precis så jag kan tänka mig att det såg ut om GM sköt M:s kropp på en magasinkärra ner i vatten. Disponenten försäkrar att det fanns en magasinkärra på gården när han var där. Samtidigt förnekar FS att det fanns någon under den tid han var där, men vi vet att M aldrig slängde något.

Vad som talar emot en magasinkärra är essohasses experíment med 80 kg last på en magasinkärra, men hur mycket klarar en desperat man?
Citera
2011-10-06, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad som talar emot en magasinkärra är essohasses experíment med 80 kg last på en magasinkärra, men hur mycket klarar en desperat man?

Ja, det kanske är så att ett adrenalinpåslag kan ge bränsle till styrkeövningar som man normalt inte skulle klara av. Jag ser framför mig första avsnittet av Hulken på färg-tv från slutet av -70 eller början på -80talet där David Banner lyfter upp en bil (!) någon decimeter när en kvinna hamnat under bilen i en trafikolycka.
Citera
2011-10-06, 19:18
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Nej, naturligtvis inte. Då har man förlorat poängen och coolreading är ren bluff, så det vill man inte ha. Dessutom lade jag fotot i ett kuvert. Det enda jag tyckte mig behöva fråga, var om det var okey att pröva oavsett om det blir något vackert eller något otäckt.
Redan där hade du hintat om att det var nåt mindre trevligt.

Har du inte talat med denna person om MJs försvinnande nån gång, inga funderingar eller spekulationer?
Bor händelsevis personen i Spekerödstrakten, eller åtminstone inte så långt därifrån?

Jag tycker att detta är intressant, men vis av erfarenhet, så tvivlar jag.
Det är ändå värt ett försök.
Citera
2011-10-06, 19:20
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokko-Laban
Ja, det kanske är så att ett adrenalinpåslag kan ge bränsle till styrkeövningar som man normalt inte skulle klara av. Jag ser framför mig första avsnittet av Hulken på färg-tv från slutet av -70 eller början på -80talet där David Banner lyfter upp en bil (!) någon decimeter när en kvinna hamnat under bilen i en trafikolycka.
Det finns folk som har gjort liknande stordåd, utan att bli gröna som The Incredible Hulk.
Citera
2011-10-06, 19:49
Medlem
JensLapiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelargonen

Man åker inte så långt som ner till Trestjälken Mitt för Gårevattensjön går det en sämre väg över mot Diserödsvägen. När man gått den ca. en 500-600 hundra meter kommer man till ett litet torp som heter Eskilkärret. Där drar man sig mot vänster. Oj vad svårt att förklara. Där kommer det en väg som går till höger. Men man ska mer gå rakt fram och genom skogen, då kommer man ut på Diserödsvägen, alldeles i närheten stod fyrhjulingen. Jag undrar hur mycket polisen sökt runt fyrhjuling. Det jag vet är att de draggat 2 gånger i Gårevattensjön, men utan resultat. Det syntes ju även en båt mitt ute på Ålevattnet på kvällen den 27 juli

Vart finns info om båten ute på Ålvatten?

Varför har dom inte kollat Rörsjön? Där finns det ju en möjlighet att rulla ner en kärra för berget och den faller väl sista halvmetern cirka. Det sågs ju en grå större bil där mitt i natten, av KH tror jag det var. Vet dock inte djupet på den sjön eller hur dyig den är. Har bara hört via en jag känner att den är "död" och även dyig. Har dock inga belägg för detta. Står man och tittar ner i vattnet ser man inget direkt, dock ligger det nog rostiga bildelar lite till höger och lite till vänster om man står uppe och tittar ner. Men i mitten av bergets sluttning är det inget. Kan det ha tryckts ner av en tung kärra med tung last??
Citera
2011-10-06, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokko-Laban
Mycket intressant AristoMarie , tack för din (och mediets) insats.

Ja, jag hade ju en liknande teori för ett tag sen (https://www.flashback.org/p32234747#p32234747)
även om det finns vissa mindre skillnader. Jag är faktiskt ganska positivt inställd till medium och "spåtanter", speciellt i detta svårlösta fall, så ska vi nog vara tacksamma för alla typer av hjälp och initiativ till efterforskningar av Marinas försvinnande.

Det är minst sagt intressant. Jag tror att du håller dig i rätt riktning. Med tanke på hur FS låter i röst och ton, på färden ner mot Ålevatten, (vilket kan jämföras med då han står på parkeringen i Trollhättan och valsar) så försöker han dessutom understryka terrängens beskaffenhet, i skogen norr om vägen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Redan där hade du hintat om att det var nåt mindre trevligt.

Har du inte talat med denna person om MJs försvinnande nån gång, inga funderingar eller spekulationer?
Bor händelsevis personen i Spekerödstrakten, eller åtminstone inte så långt därifrån?

Jag tycker att detta är intressant, men vis av erfarenhet, så tvivlar jag.
Det är ändå värt ett försök.

Personen bor långt därifrån. Vi träffas inte så ofta och då vi träffas har vi helt andra saker att prata om. Skulle du utsätta någon av dina vänner för något liknande, utan att ta reda på om det är okey oavsett resultat?
Citera
2011-10-06, 19:56
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JensLapidus
Vart finns info om båten ute på Ålvatten?

Varför har dom inte kollat Rörsjön? Där finns det ju en möjlighet att rulla ner en kärra för berget och den faller väl sista halvmetern cirka. Det sågs ju en grå större bil där mitt i natten, av KH tror jag det var. Vet dock inte djupet på den sjön eller hur dyig den är. Har bara hört via en jag känner att den är "död" och även dyig. Har dock inga belägg för detta. Står man och tittar ner i vattnet ser man inget direkt, dock ligger det nog rostiga bildelar lite till höger och lite till vänster om man står uppe och tittar ner. Men i mitten av bergets sluttning är det inget. Kan det ha tryckts ner av en tung kärra med tung last??

Vet tråden någonting om polisens draggningar??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in