2011-10-05, 09:08
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ordet "återskapa" finns på ett ställe i den sökbara delen i FUP, och det handlar om att återskapa SMS:et där M berättar om att hon ska åka till Linköping eller Lidköping. Men det är sannolikt att polisen även har försökt att återskapa detta SMS.

Men eftersom resultatet inte finns i FUP har den antagligen inte lyckats, eller så döljer den resultatet.

Okej, kanske de sparade detta bevis tillsammans med information om att de hittat kroppen till förhandlingarna i HR.
Citera
2011-10-05, 09:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jaha, så ni framför teorier om varför FS inte säger som det är? Då är det väl fritt fram att framföra teorier om denna mobiltrafik, sammanstötning också? Eller ska bara vissa hålla sig till fakta?
Hittills har jag inte sett något hinder för att framföra teorier, eller att ifrågasätta dem.
Citera
2011-10-05, 09:15
Bannlyst
Citat:
Hittills har jag inte sett något hinder för att framföra teorier, eller att ifrågasätta dem.

Nej, det har du rätt i. Vad som sen är fakta får vi vänta att få reda på tills HR.
Citera
2011-10-05, 09:26
Bannlyst
Citat:
Ordet "återskapa" finns på ett ställe i den sökbara delen i FUP, och det handlar om att återskapa SMS:et där M berättar om att hon ska åka till Linköping eller Lidköping. Men det är sannolikt att polisen även har försökt att återskapa detta SMS.

Men eftersom resultatet inte finns i FUP har den antagligen inte lyckats, eller så döljer den resultatet.

Polisen vet redan i förhör med FS den 10 augusti att deras mobiler följs åt. Det är i ett tidigt skede och polisen arbetade även utifrån teorin att Marina försvunnit frivilligt. Om deras mobiler befunnits under olika master den 29 juli klockan 10.00 borde de misstänka att Marina fanns i närheten.
Men ändå hävdar de att FS var den som hade hennes mobil. Hur kan de vara så säkra?
Citera
2011-10-05, 09:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Polisen vet redan i förhör med FS den 10 augusti att deras mobiler följs åt. Det är i ett tidigt skede och polisen arbetade även utifrån teorin att Marina försvunnit frivilligt. Om deras mobiler befunnits under olika master den 29 juli klockan 10.00 borde de misstänka att Marina fanns i närheten.
Men ändå hävdar de att FS var den som hade hennes mobil. Hur kan de vara så säkra?
Jag förstår öht inte hur polisen kan ha teorin att mobilerna följdes åt. Jag kan inte se att de följs åt någonstans. Alla positioneringar, utom vid bostaden, är gjord på en mobil, inte båda. Hade båda mobilerna funnits på annan position samtidigt utanför bostaden hade det funnits anledning att tro att de följdes åt. Men det finns det inte nu.

Så, du får be polisen och åklagaren att förklara hur de kan vara så säkra.
Citera
2011-10-05, 09:39
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Har du erfarenhet av att mobiltekniker inte vet vad de pratar om? Eller brukar de kunna sin sak? Jag tänker på att de i detta fall kommit fram till en "sammanstötning". Jag har inte alls din erfarenhet men jag råkade bära runt på två mobiler i samma ficka en gång. Det är inte att rekomendera. De började leva sina egna liv. Kan det vara något sådant som skett?

En mobiltekniker, vad det nu är, vet ofta bara sin lilla bit i systemet. Quarrels CV duger. Har själv visserligen den dubbla tiden i branchen och har konstruerat detaljer och testat hela systemet och jag kan garantera dig att någon kommunikation direkt mellan två telefoner har vi inte konstruerat än.
Citera
2011-10-05, 09:44
Bannlyst
Citat:
Jag förstår öht inte hur polisen kan ha teorin att mobilerna följdes åt. Jag kan inte se att de följs åt någonstans. Alla positioneringar, utom vid bostaden, är gjord på en mobil, inte båda. Hade båda mobilerna funnits på annan position samtidigt utanför bostaden hade det funnits anledning att tro att de följdes åt. Men det finns det inte nu.

Så, du får be polisen och åklagaren att förklara hur de kan vara så säkra.

Och jag som trodde Du var insatt i fallet

(ironi)

Allvarligt blir Du förvånad öht . Jag menar när man läser handlingarna i fallet staplas ju polisens märkliga agerande på hög, man förstår ju varför de inriktar sig på fortböter.
Citera
2011-10-05, 09:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
En mobiltekniker, vad det nu är, vet ofta bara sin lilla bit i systemet. Quarrels CV duger. Har själv visserligen den dubbla tiden i branchen och har konstruerat detaljer och testat hela systemet och jag kan garantera dig att någon kommunikation direkt mellan två telefoner har vi inte konstruerat än.

Så då rör det sig troligen om att FS av misstag tryckt iväg ett sms från Mainas mobil?
Citera
2011-10-05, 09:50
Bannlyst
Citat:
Så då rör det sig troligen om att FS av misstag tryckt iväg ett sms från Mainas mobil?

eller som du, blandat ihop SIM korten
Citera
2011-10-05, 09:53
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Jag vet det. Läs mitt inlägg i sitt sammanhang. letsdoit hävdar att SMS 29 10:01:31 berodde på sammanstötning mellan mobiler och att det var därför sändning och mottagning har samma tid. Jag jämförde då med SMS:et till Sundsvall som också har samma avsändningstid som mottagningstid och frågade letsdoit om detta också berodde på sammanstötning. letsdoit har inte svarat på detta.
Det har jag svarat på:
https://www.flashback.org/sp33261435
https://www.flashback.org/sp33261577
https://www.flashback.org/sp33262592

Det finns inga andra sms med samma avsändnings- resp. mottagningstid, förutom det sms som avsändes resp. mottogs samma tid, kl. 10:01:39, den 29/7.
Citera
2011-10-05, 10:15
Bannlyst
Citat:
Jag vet det. Läs mitt inlägg i sitt sammanhang. letsdoit hävdar att SMS 29 10:01:31 berodde på sammanstötning mellan mobiler och att det var därför sändning och mottagning har samma tid. Jag jämförde då med SMS:et till Sundsvall som också har samma avsändningstid som mottagningstid och frågade letsdoit om detta också berodde på sammanstötning. letsdoit har inte svarat på detta.

Var hittar du tidpunkter för de sms som skickades från Sundsvall?
Citera
2011-10-05, 10:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det har jag svarat på:
https://www.flashback.org/sp33261435
https://www.flashback.org/sp33261577
https://www.flashback.org/sp33262592

Det finns inga andra sms med samma avsändnings- resp. mottagningstid, förutom det sms som avsändes resp. mottogs samma tid, kl. 10:01:39, den 29/7.
Jo, det finns det. SMS:et från M till C-C B 27 kl 19:05:39. Jag frågar dig för tredje gången, skickades detta via sammanstötning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in