Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Den 4 aug 2010, är första dagen efter MJs försvinnande då mamman och Carina med 2 poliser går in i huset. det är den dagen som anmälan görs av mamman.
13 aug byts låset till dörren ut och då har bara familjen tillgång till huset tills Per och Lotta flyttar in.
Hur många i familjens släkt som varit där vet bara de själva. Carinas pojkvän var ju också med i början i huset.
Vet inte vart du vill komma riktigt, menar du att polisen inte ska bry sig om fingeravtrycket som fanns på ett av polisen bevis på mordplatsen, bara för att det inte var FS?
Det jag vill veta är, har det varit en person i huset som inte bör ha funnits där och som inte bör ha satt fingeravtryck på en vital del av polisens bevis för mord?
Sedan om det har funnits 3, 10 eller 50 personer i huset har ingen betydelse. Det räcker med att kolla de tre mest troliga personerna för att avfärda fingeravtrycken, är det ingen av dessa tre skulle jag som utredare bli aningen orolig.
Så länge det fingeravtrycket på Marinas sängstomme, samma stomme som polisen sa att det var omöjligt att undvika sätta fingeravtryck på i samband med att man trär på filten, inte har identifierats så anser jag att det ensamt kan vara skäl för att påstå att alternativ GM inte är utesluten.
Apropå det, vem är Carinas pojkvän?