2011-10-12, 12:43
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Den 4 aug 2010, är första dagen efter MJs försvinnande då mamman och Carina med 2 poliser går in i huset. det är den dagen som anmälan görs av mamman.
13 aug byts låset till dörren ut och då har bara familjen tillgång till huset tills Per och Lotta flyttar in.
Hur många i familjens släkt som varit där vet bara de själva. Carinas pojkvän var ju också med i början i huset.
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Var det inte den 2 augusti?
Citat:
Hon anmäldes försvunnen den 4 aug.
Jag är inte vid datorn och kan inte kolla i fup, men FS greps väl den 4:e, menar du att de tog in FS direkt?
Citera
2011-10-12, 12:43
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Hon anmäldes försvunnen den 4 aug.

(K125665-10 upprättad 10-08-02).

Poliserna J och B tillsammans med anhöriga i Källdalen.

Citat:
Spontant uppger Johan att Borgar hade sagt, efter att de hade lämnat huset, "Han har haft ihjäl
henne.", minns Johan. Borgar hade fått den känslan efter att ha pratat med sambon.
Det är då det numera klassiska uttalandet fälls.
Senast redigerad av bagarn29 2011-10-12 kl. 12:47.
Citera
2011-10-12, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag är inte vid datorn och kan inte kolla i fup, men FS greps väl den 4:e, menar du att de tog in FS direkt?
Jag har ändrat mitt inlägg om datumet, se ovan.
Citera
2011-10-12, 12:59
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Jag har ändrat mitt inlägg om datumet, se ovan.
OK!
Det togs nog upp som försvinnande den 2/8, ändrades sedan till mord den 4/8 och det var då FS anhölls.
Citera
2011-10-12, 13:15
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Sida 175, bild 104

det är väl gardinen som syns där mellan.
Citera
2011-10-12, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
det är väl gardinen som syns där mellan.
Jag tycker inte det ser ut som det. Tittar man på gardinen på de andra bilderna så är den en bit bort från den svarta lådan/bordet.
Det gröna finns mellan sängen och den svarta hurtsen samt bakom sängen.

På de andra bilderna ser man inte att det skulle ligga någon filt runt resårmadrasserna.
Citera
2011-10-12, 13:36
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Den 4 aug 2010, är första dagen efter MJs försvinnande då mamman och Carina med 2 poliser går in i huset. det är den dagen som anmälan görs av mamman.
13 aug byts låset till dörren ut och då har bara familjen tillgång till huset tills Per och Lotta flyttar in.
Hur många i familjens släkt som varit där vet bara de själva. Carinas pojkvän var ju också med i början i huset.

Vet inte vart du vill komma riktigt, menar du att polisen inte ska bry sig om fingeravtrycket som fanns på ett av polisen bevis på mordplatsen, bara för att det inte var FS?

Det jag vill veta är, har det varit en person i huset som inte bör ha funnits där och som inte bör ha satt fingeravtryck på en vital del av polisens bevis för mord?

Sedan om det har funnits 3, 10 eller 50 personer i huset har ingen betydelse. Det räcker med att kolla de tre mest troliga personerna för att avfärda fingeravtrycken, är det ingen av dessa tre skulle jag som utredare bli aningen orolig.

Så länge det fingeravtrycket på Marinas sängstomme, samma stomme som polisen sa att det var omöjligt att undvika sätta fingeravtryck på i samband med att man trär på filten, inte har identifierats så anser jag att det ensamt kan vara skäl för att påstå att alternativ GM inte är utesluten.

Apropå det, vem är Carinas pojkvän?
Citera
2011-10-12, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vet inte vart du vill komma riktigt, menar du att polisen inte ska bry sig om fingeravtrycket som fanns på ett av polisen bevis på mordplatsen, bara för att det inte var FS?

Det jag vill veta är, har det varit en person i huset som inte bör ha funnits där och som inte bör ha satt fingeravtryck på en vital del av polisens bevis för mord?

Sedan om det har funnits 3, 10 eller 50 personer i huset har ingen betydelse. Det räcker med att kolla de tre mest troliga personerna för att avfärda fingeravtrycken, är det ingen av dessa tre skulle jag som utredare bli aningen orolig.

Så länge det fingeravtrycket på Marinas sängstomme, samma stomme som polisen sa att det var omöjligt att undvika sätta fingeravtryck på i samband med att man trär på filten, inte har identifierats så anser jag att det ensamt kan vara skäl för att påstå att alternativ GM inte är utesluten.

Apropå det, vem är Carinas pojkvän?

Sid 512.
Göran var med den 3 aug-10 då han och Carina hämtade kamera, dator mm
Citera
2011-10-12, 14:03
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Nån vänlig själ som sitter med fupen framför sig?
När började MJs mamma att röja i huset?
Citera
2011-10-12, 14:07
Medlem
Finlisas avatar
http://gt.expressen.se/nyheter/1.2589393/nu-ska-kroppsdelarna-analyseras
Citera
2011-10-12, 14:35
Bannlyst
Citat:
Jag tycker inte det ser ut som det. Tittar man på gardinen på de andra bilderna så är den en bit bort från den svarta lådan/bordet.
Det gröna finns mellan sängen och den svarta hurtsen samt bakom sängen.

På de andra bilderna ser man inte att det skulle ligga någon filt runt resårmadrasserna.

Det är svårt att se om det är filt eller gardin. Tittar man på bildserien som startar på sid 737 ser man hur filten hänger ner. Frågan är hur filten var placerad från början? Om den hängde ner mer på ena sidan?

Polisen som var i huset 2 augusti säger att överkastet hängde nästan ända ner till golvet. Ca en decimeter från golvet..frågan är om det var överkast eller filt som hängde ner? Eller både och?
FS påstår att det inte fanns något överkast på sängen, men det kan vi inte lita på.

Det är flera detaljer som verkar ändrade mellan 2 och 4 augusti.
Citera
2011-10-12, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
http://gt.expressen.se/nyheter/1.2589393/nu-ska-kroppsdelarna-analyseras

Vad luddigt det var skrivet. Har de glömt ett "inte" där i början? Eller vet polisen ålder och kön på kvarlevorna?

Edit: Det står ju högre upp såg jag nu.

Intressant att de verkar kunna knyta ett klädesplagg till offret..antagligen sitter ett plagg kvar på "kroppen".
Senast redigerad av Mariooo 2011-10-12 kl. 14:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in