2011-10-05, 08:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Har du erfarenhet av att mobiltekniker inte vet vad de pratar om? Eller brukar de kunna sin sak? Jag tänker på att de i detta fall kommit fram till en "sammanstötning". Jag har inte alls din erfarenhet men jag råkade bära runt på två mobiler i samma ficka en gång. Det är inte att rekomendera. De började leva sina egna liv. Kan det vara något sådant som skett?
Jag har inte mer än enstaka erfarenheter av att mobiltekniker inte vet vad de pratar om. Visst kan dina mobiler börjat leva ett eget liv i fickan, men kommunikationen, samtal och SMS, sker via mast.

Hade du mobilerna i samma ficka under olika master?
Citera
2011-10-05, 08:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har inte mer än enstaka erfarenheter av att mobiltekniker inte vet vad de pratar om. Visst kan dina mobiler börjat leva ett eget liv i fickan, men kommunikationen, samtal och SMS, sker via mast.

Hade du mobilerna i samma ficka under olika master?

Hur ska jag veta det? Jag vet bara att fakta som fanns i den ena mobilen flyttades över till den andra. Jag minns inte exakt vad det var..det var längesen.
Men jag vet att master överlappar varandra.
Citera
2011-10-05, 08:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hur ska jag veta det? Jag vet bara att fakta som fanns i den ena mobilen flyttades över till den andra. Jag minns inte exakt vad det var..det var längesen.
Men jag vet att master överlappar varandra.
Vadå för fakta? Var det SMS?
Citera
2011-10-05, 08:44
Bannlyst
Citat:
Vadå för fakta? Var det SMS?

Jag minns inte. Har för mig att kontakterna blandades på något vis men jag är väldigt osäker. Det var som sagt längesen och jag har efter det alltid hållit mobiler en bit ifrån varandra.
Citera
2011-10-05, 08:46
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Den biten tycker jag att du och Quarrel bidrar stort med. Istället för att se den enklaste förklaringen att FS ljuger för att skydda sig själv, kommer egenpåhittade förklaringar att han skyddar en langare genom sina lögner. Tycker du att FS verkar bry sig om andra än sig själv?

Var skyddar jag honom, jag önskar bara ha korrekta fakta så långt det går för att kunna dra rätt slutsatser.

Det finns inget som ställer FS i bättre dager om man tolkar den fakta som finns, men man lägger mer krut på att hitta alternativa tolkningar, som det inte finns några underlag för överhuvudtaget, istället för att använda den som finns, och då faller hela resonemanget på att man inte grundar det på fakta.

Om man utgår från fakta så blir det logiskt det som har hänt.

Och man behöver då inte som i en av letsdoits analyser ha en mobiltelefon fram i bilen och en bak i en bil och färdas med en viss hastighet vid ett gränsområde där masterna tar över varandra för att teorietiskt förklara varför telefonerna var uppkopplade mot olika master.
Citera
2011-10-05, 08:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Var skyddar jag honom, jag önskar bara ha korrekta fakta så långt det går för att kunna dra rätt slutsatser.

Det finns inget som ställer FS i bättre dager om man tolkar den fakta som finns, men man lägger mer krut på att hitta alternativa tolkningar, som det inte finns några underlag för överhuvudtaget, istället för att använda den som finns, och då faller hela resonemanget på att man inte grundar det på fakta.

Om man utgår från fakta så blir det logiskt det som har hänt.

Och man behöver då inte som i en av letsdoits analyser ha en mobiltelefon fram i bilen och en bak i en bil och färdas med en viss hastighet vid ett gränsområde där masterna tar över varandra för att teorietiskt förklara varför telefonerna var uppkopplade mot olika master.

Jag skrev att det påstås att FS förnekar smset för att skydda langaren. Är det fakta eller eget påhitt? Men det kanske Quarrel ska svara på?
Citera
2011-10-05, 08:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag skrev att det påstås att FS förnekar smset för att skydda langaren. Är det fakta eller eget påhitt? Men det kanske Quarrel ska svara på?
Jag har aldrig påstått att FS förnekar SMS:et för att skydda langaren.
Citera
2011-10-05, 08:54
Bannlyst
Citat:

Nej, du påstod att FS förnekade att han haft mobilen med sig för att skydda langaren...är det fakta eller påhitt då?
Citera
2011-10-05, 08:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, du påstod att FS förnekade att han haft mobilen med sig för att skydda langaren...är det fakta eller påhitt då?
Jag har inte påstått att han förnekade att han haft mobilen med sig.
Citat:
FS förnekar alltså inte att han hade mobilen med sig. Men han hade den med sig, och jag är säker på att han visste att den var med. Han ville slippa förklara varför han var under Brobacka-masten, där langaren har sin bostad. Han ville helt enkelt skydda langaren.
Jag framförde teorin att ha ville slippa förklara varför han var under Brobacka-masten därför att han ville skydda langaren.
Senast redigerad av Quarrel 2011-10-05 kl. 09:02.
Citera
2011-10-05, 08:59
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Citat:

Skickades inte sms:et den 29:e?

Han påstod att han var hos langaren den 28:e och då kan jag inte se hur sms:et kan ha betydelse för langaren.

Har polisens tekniker inte försökt att återskapa sms:et i hans telefon?
Citera
2011-10-05, 09:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Har polisens tekniker inte försökt att återskapa sms:et i hans telefon?
Ordet "återskapa" finns på ett ställe i den sökbara delen i FUP, och det handlar om att återskapa SMS:et där M berättar om att hon ska åka till Linköping eller Lidköping. Men det är sannolikt att polisen även har försökt att återskapa detta SMS.

Men eftersom resultatet inte finns i FUP har den antagligen inte lyckats, eller så döljer den resultatet.
Citera
2011-10-05, 09:05
Bannlyst
Citat:
Jag har inte påstått att han förnekade att han haft mobilen med sig.

Jag framförde teorin att ha ville slippa förklara varför han var under Brobacka-masten därför att han ville skydda langaren.

Jaha, så ni framför teorier om varför FS inte säger som det är? Då är det väl fritt fram att framföra teorier om denna mobiltrafik, sammanstötning också? Eller ska bara vissa hålla sig till fakta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in