2012-03-17, 17:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Nä, klart gossen ska ha sitt skadestånd som han enligt lag är berättigad till. Om man inte kan förlika sig med blotta tanken på det visar bara att man inte accepterar rättsprinciper som vi har i landet. Men han var väldigt pigg på att "trissa upp" tråden där ett tag, bland annat med bild på sig själv, så av den anledningen så hoppas jag faktiskt att Justitiekanslern drar av några tusenlappar på skadeståndet.
Skadeståndet kommer tveklöst att jämkas.
Citera
2012-03-17, 17:54
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Skadeståndet kommer tveklöst att jämkas.

På grund av det lilla livet i luckan som han körde med på Flashback? Det tror jag faktiskt inte. Eller du kanske tänkte på något annat...?
Citera
2012-03-17, 17:59
Medlem
Hade han inte någon form av bidrag till boende ?
I så fall borde rimligen den inneboende betala tillbaka för boendet,eftersom han om jag förstått det rätt inte har betalt för boendet.

Kanske kan någon berätta mer om detta ?
Citera
2012-03-17, 17:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
På grund av det lilla livet i luckan som han körde med på Flashback? Det tror jag faktiskt inte. Eller du kanske tänkte på något annat...?
Ja, jag tänkte på annat, men jag tror JK klarar sitt jobb utan min hjälp.
Citera
2012-03-17, 18:01
Medlem
Citat:

Vad är det han begärt skadestånd för,mer än att han varit inlåst ?
Citera
2012-03-17, 18:27
Bannlyst
Riktigt misstänkt blev han många månader senare när Marinas blod i rikliga mängder hittades i sängen, liknande knivöverfall.( Man kan tom bortse från eventuellt skotthål i väggen.).
Mitt tipps är att kniv var mordvapnet och att sanningen nog kommer fram, även tänktbart att han ändrar sig och erkänner för att känna sig lättad,
kanske psykvård några år,
skriver en bok om sig själv ,
psyvården eller något annat.
Men först gäller det att plocka ut ett par tre-fyra- fem kanske tio hundratusen, han satt ju länge uthängd som mördare, får bergis minst en miljon.
Citera
2012-03-17, 18:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acustic
Riktigt misstänkt blev han många månader senare när Marinas blod i rikliga mängder hittades i sängen, liknande knivöverfall.( Man kan tom bortse från eventuellt skotthål i väggen.).
Mitt tipps är att kniv var mordvapnet och att sanningen nog kommer fram, även tänktbart att han ändrar sig och erkänner för att känna sig lättad,
Men först gäller det att plocka ut ett par tre-fyra- fem kanske tio hundratusen, han satt ju länge uthängd som mördare, får bergis minst en miljon.
Tror du att han får fyra gånger begärt belopp? I så fall blir JK ex-JK, garanterat.
Citera
2012-03-17, 18:40
Medlem
minaasikts avatar
Tycker det är synd att förstöra tråden med alla dessa meningslösa diskussioner med Quarell som helt uppenbart har problem med att inte hissen går ända upp vid vissa tillfällen.

Finns det någon anledning till att låta en inneboende som inte betalar avtalad hyra bo kvar?
Jag hade iallafall inte godtagit detta, tror inte heller att MJs anhöriga tyckt att det var ok.
FS har väl en ny tjej som han bor hos.
Citera
2012-03-17, 18:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minaasikt
Tycker det är synd att förstöra tråden med alla dessa meningslösa diskussioner med Quarell som helt uppenbart har problem med att inte hissen går ända upp vid vissa tillfällen.

Finns det någon anledning till att låta en inneboende som inte betalar avtalad hyra bo kvar?
Jag hade iallafall inte godtagit detta, tror inte heller att MJs anhöriga tyckt att det var ok.
FS har väl en ny tjej som han bor hos.
Ska vi diskutera vems hiss som krånglar?

Obetald hyra är skäl för uppsägning, men avtalet var inte uppsagt. Det ligger ingen självklarhet i att hyresgästen ska vräkas utan vidare, det finns regler för hur en hyresgäst ska avhysas och dessa är inte följda. Och hyresvärdens anhöriga kan inte avhysa utan fullmakt, och sådan har jag inte hört talas om.
Citera
2012-03-17, 19:18
Medlem
minaasikts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ska vi diskutera vems hiss som krånglar?

Obetald hyra är skäl för uppsägning, men avtalet var inte uppsagt. Det ligger ingen självklarhet i att hyresgästen ska vräkas utan vidare, det finns regler för hur en hyresgäst ska avhysas och dessa är inte följda. Och hyresvärdens anhöriga kan inte avhysa utan fullmakt, och sådan har jag inte hört talas om.

Fortsätter vi diskussionen förstör vi tråden ännu mer och det var precis det jag inte tycker ska göras.

1 - 0 till mig, din trätgiriga träskalle, jag diskuterar inte med dumsnutar!
Citera
2012-03-17, 19:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minaasikt
Fortsätter vi diskussionen förstör vi tråden ännu mer och det var precis det jag inte tycker ska göras.

1 - 0 till mig, din trätgiriga träskalle, jag diskuterar inte med dumsnutar!
Jag har inget annat att diskutera med. Du är helt svarslös har jag förstått.

Rättelse: Quoter är ingen dumsnut.
Citera
2012-03-17, 19:32
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acustic

Bortse från eventuellt skotthål i väggen? Kniv mordvapen? Sanningen kommer fram? Den misstänkte erkänner? Döms till psykvård? Skriver en bok? En miljon i skadestånd?

Milda Matilda vilket uppåtväggarna-inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in