2010-08-05, 12:37
Medlem
DeLoreans avatar
Om en större summa pengar tagits ut innan hon försvann minskar väl det snarast sannolikheten för att det skulle röra sig om kidnappning? Jag menar - kidnappare brukar ju vilja ha pengar först efter att dom kidnappat.

Mer sannolikt är väl i så fall att någon blivit rånad av någon som visste att hon hade gott om cash?

Fast som Troian säger: Att hon tagit ut pengar och att bilen står vid en pendeltågsstation inger väl ändå litet hopp. Lägg till detta att hon hade flera resor (Mallis och Stockholm) inbokade under Augusti.
Citera
2010-08-05, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Om en större summa pengar tagits ut innan hon försvann minskar väl det snarast sannolikheten för att det skulle röra sig om kidnappning? Jag menar - kidnappare brukar ju vilja ha pengar först efter att dom kidnappat.

Mer sannolikt är väl i så fall att någon blivit rånad av någon som visste att hon hade gott om cash?

Fast som Troian säger: Att hon tagit ut pengar och att bilen står vid en pendeltågsstation inger väl ändå litet hopp. Lägg till detta att hon hade flera resor (Mallis och Stockholm) inbokade under Augusti.

Det måste finnas mer än att hon tagit ut pengar och att bilen står vid en pendeltågsstation, då polisen misstänker mord/människorov.

Att hon tagit ut en stor summa pengar innan hon försvann tyder inte det snarare på utpressning? Skulle hon möta sin utpressare där? Gick något fel? Hoppade hon in i hans bil och lämnade sin ege där? Någon sa att hon hade välbärgade föräldrar. Vilket säkert rånarna/utpressarna visste om och att det var därför dom pressade henne på pengar.. För de visste att hon hade..
Citera
2010-08-05, 12:43
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nageln
Det måste finnas mer än att hon tagit ut pengar och att bilen står vid en pendeltågsstation, då polisen misstänker mord/människorov.

Att hon tagit ut en stor summa pengar innan hon försvann tyder inte det snarare på utpressning? Skulle hon möta sin utpressare där? Gick något fel? Hoppade hon in i hans bil och lämnade sin ege där? Någon sa att hon hade välbärgade föräldrar. Vilket säkert rånarna/utpressarna visste om och att det var därför dom pressade henne på pengar.. För de visste att hon hade..
Ungefär i de här banorna har jag också tänkt.
Med tanke på att hon var/har vart aktiv (?) inom BDSM, kanske det finns bilder mm som hon absolut inte ville skulle komma ut.
Citera
2010-08-05, 12:45
Medlem
Jag tror att hon har tagit ut pengarna för att träffa någon att ge dom till. Frivilligt eller ofrivilligt. Hon kör själv dit för att träffa den personen. Därefter hoppar hon in i hans bil och följer frivilligt med honom. Sedan har något hänt. Därför står hennes bil där, för att hon har kört dit själv. Kanske någon i familjen visste om att hon var pressad på pengar, och därför misstänkte polisen mord/människorov direkt.
Citera
2010-08-05, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Med tanke på att hon var/har vart aktiv (?) inom BDSM, kanske det finns bilder mm som hon absolut inte ville skulle komma ut.

Ja, eller visste han om att hon hade mycket pengar och kom från en välbärgad familj och hotade bara med att döda någon hon kände.
Citera
2010-08-05, 12:48
Medlem
Catings avatar
Citat:
Jag tror att hon har tagit ut pengarna för att träffa någon att ge dom till. Frivilligt eller ofrivilligt. Hon kör själv dit för att träffa den personen. Därefter hoppar hon in i hans bil och följer frivilligt med honom. Sedan har något hänt. Därför står hennes bil där, för att hon har kört dit själv. Kanske någon i familjen visste om att hon var pressad på pengar, och därför misstänkte polisen mord/människorov direkt.
Precis, helt överens med dig.
Citera
2010-08-05, 12:49
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
BIlen ser ut att ha ha parkerats så långt till höger i rutan som det bara går utan att den sticker in i rutan närmast till höger.

Det är ju så man brukar parkera om bilen i rutan till vänster har parkerat långt till höger i sin ruta. För att man ska få tillräckligt med plats att öppna förardörrren.

Därför kan man kanske anta att bilen parkerades vid en tidpunkt när det fanns gott om andra bilar på parkeringen.

Iofs kan man ibland parkera så där även om parkeringen är tom. Men man kan ju ändå ha det i bakhuvudet.

Om bilen vid sidan om är parkerad med nosen utåt så kommer de främre passagerardörrarna att vara i bra läge om man snabbt vill lyfta över något mellan bilarna.

Är det detta du syftar på?
Citera
2010-08-05, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Jo men det hindrar ju inte att väktaren kan ha en polare som på något sätt vet att det var han som fann bilen. Det kan ju knappast Kininy veta antar jag. En jobbarkompis kan ju ha fått reda på det och berättat det för nån gemensam vän, på något sätt så kan ju en polare fått veta det. Det är ju inte otroligt och motsägs ju inte av att Kininy bor ihop med väktaren. Vi får väl se när väktaren vaknar vad som sägs.

Jo, men nu är det så att han har ingen kontakt med sina kollegor på nattronderna och han själv vet precis vilka han har pratat med och inte inatt och utifrån det grundar jag att det Vargflock påstår är ren dynga, speciellt eftersom Vargflock dessutom inte har haft vett att svara på ett mail jag skickade till honom där jag frågade vem han är. Sambon är dessutom vaken nu och skakar bara på huvudet åt hela diskussionen som startats över det här. Vargflock är full av bullcrap i sitt påstående att han överhuvudtaget vet vem min sambo är och jag vill inte att han vid ett senare tillfälle ska komma med nåt dumt påstående om det här fallet och att det skulle ha kommit ifrån min sambo, då min sambo dessutom känner vissa familjemedlemmar till Marina. Punkt.

Yori, varför är det här en så stor grej för dig?
Citera
2010-08-05, 12:53
Medlem
Hennes fd sambo hade drogproblem nämnde någon.. Han har säkert massa kompisar och kompisars kompisar som också tog droger och som visste om att han hade en rik fd tjej.. Vad behöver man om man tar droger? Pengar. Och vem har pengar? Deras kompis fd sambo.. Och vad gör sambon innan hon försvinner? Jo hon tar ut en stor summa pengar.. Och var hittades bilen? Vid ett ställe som är en vanlig "mötesplats"..
Citera
2010-08-05, 12:59
Medlem
Catings avatar
En anhållen för mord!

edit:
glömde länken :
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7572530.ab
Senast redigerad av Cating 2010-08-05 kl. 13:01.
Citera
2010-08-05, 13:00
Medlem
Citat:
Hennes fd sambo hade drogproblem nämnde någon.. Han har säkert massa kompisar och kompisars kompisar som också tog droger och som visste om att han hade en rik fd tjej.. Vad behöver man om man tar droger? Pengar. Och vem har pengar? Deras kompis fd sambo.. Och vad gör sambon innan hon försvinner? Jo hon tar ut en stor summa pengar.. Och var hittades bilen? Vid ett ställe som är en vanlig "mötesplats"..

Intressant teori, dock tvivlar jag på att ett gäng hjärnskadade pundare skulle kunna utföra detta, med halva länskrim i hälarna...och går polisen efter det spåret tar det inte lång tid innan första bästa inhåvade tjackis börjar spilla ut detaljerna...

Nej det är för enkelt...

Dessutom om man vet med sig att man har folk efter sig, så varför inte skydda sig på andra sätt? Hon verkar ju ha varit en helylletjej eller så vart hon så dum att hon gick med på att betala dem..det sista man ska göra jue...
Citera
2010-08-05, 13:01
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Är man så brydd om sånt om man är medlem på den där sajten vad-den-nu-hette? Och så pass icke-anonym så att man tydligen enkelt kan koppla ihop hennes "person" där, med hennes riktiga namn? Känns inte som att just den grejen skulle vara nåt man skulle kunna utpressa henne för...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in