Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Svaret är solklart, enkelt, logiskt och byggt på den tekniska specifikation som finns och tillsammans med den händelse som skett även förklarligt.
Telefonerna befann sig på två olika platser och under två olika master. Allt annat är bara fantasier.
Fnero52 förklarade igår att signalerna går med en hastighet av 300 000 km per sekund, det innebär i teorin att signalen skulle hinna 7 varv runt jordklotet inom loppet av en sekund.
Oavsett min åsikt i detta påstående så innan jag vidare diskuterar sänd och mottagningstider får du motbevisa fnero52:s inlägg, vilket än mer motsäger din teori.
Suck, jag hade inte tänkt ge mig in i det här tramsandet men nu får ni väl ändå ge er. Ska ni backa upp era undermåliga argument med uppenbara lögner?
En signal, oavsett om det är ett försök att skicka sms eller ringa någon, från en mobiltelefon färdas inte med ljusets hastighet från mobilen till närmaste mast. Den som påstår så har ingen, absolut ingen, förståelse för ingående teknik eller grundläggande fysik.
Vad FHL Nejding har sagt eller inte är rätt irrelevant eftersom jag nog tror att vi alla kan vara överens om att han inte tycks ha den största tekniska kännedomen. Det han kallar
sammanstötning kan vara allt ifrån ett försök till samtal, ett P-t-T (alltså Push to Talk) eller ett sms. Jag skulle således inte tolka det som att man menar att telefonerna rent fysiskt har stött samman och att det därigenom skulle ha uppstått någon kontakt direkt mellan telefonerna, för detta är inte möjligt på annat vis än med Bluetooth och det syns inte i nätet.
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Men letdsdoit, om man ska gå in på ytterligheter bara för att man absolut måste hitta alternativ förklaring till fakta så går det att dra detta hur långt som helst.
Jag hävdar nu att Marinas telefon inte alls behöver ha befunnit sig i Stora Höga.
En förklaring till detta med sms:et kan vara att hennes telefon öppnade upp mot masten i Stora höga på natten då hennes telefon mottog ett sms och därefter skickade hennes telefon ett sms samtidigt till FS, men det gick aldrig iväg utan hennes smsmeddelande låg mellanlagrat på telias server som hanterar masten i Stora Höga och först när hennes telefon åter igen var aktiv, försvisso någon helt annanstans i Sverige, så skickades sms:et och då med masten i Stora höga som avsändarmast.
Det finns ingenting i den tekniska specifikationen, FUP, info på nätet eller andra utsagor som motsäger detta.
Hur var det nu med att hålla dig till känd information, vilket du hävdar här
https://www.flashback.org/sp33268433 ?
Den information som lagras är avsändande mast och huruvida SMS:et sedan mellanlagras pga att mottagarens telefon inte kan nås vid tillfället är helt irrelevant. Mellanlagrade sms byter inte avsändarinformation när mottagande telefon blir tillgänglig eller om avsändande telefon sätts på igen på annan plats och kopplar upp mot annan mast. Visa gärna belägg för din tes eller håll dig enbart till känd information och fakta.
Vidare föreligger det som uppenbart att ett antal skribenter bör läsa på om handover.
/Me återgår till att passivt beskåda eländet.