2011-09-23, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim65
FS planering före brottet.
FS låter vagnen stå gömd i skogen efter stölden
FS inväntar ett lämpligt tillfälle som t ex Marinas semester och kan SMS:a påhittad resa till Linköping för att försena eftersök
FS genomför mordet hämtar vagnen och transporterar Marina till Alingsås området
FS är tillräckligt smart för att veta hur ett mordfall utreds
och att likhundar etc kan upptäcka om Marina transporteras i bilen

Eller kanske stals hela ekipaget ursprungligen för att frakta grus och plattor vid altanen. FS ville ha en stadig, stabil skottkärra. Vore väl enklare med en fyrhjuling med släp.
Förklarar extra spårvidden vid rampen också. Sen var han tvungen att göra sig av med fyrhjulingen, eftersom han använt släpet till att sänka kroppen.
Citera
2011-09-23, 19:58
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jodå magoo, det kan jag visst. Jag vet också att en hund klarar flera specialiteter.
Och jag har aldrig påstått att hundarna som användes borde ha markerat, utan reagerat.
Och handen på hjärtat magoo, även om dina hundar hade reagerat på blod, så skulle du väl aldrig berätta det. Inte nu när du, på ditt vanliga vis, ska frälsa alla som inte är av samma åsikt som du själv.

Mens är så mycket mer än blod magoo. Och min hund kanske också hade ätit bindor, om det hade serverats, det kom liksom aldrig för mig att testa. Han nosade dock inte menstruerande kvinnor emellan benen, men däremot gärna barn som hade bajsat i blöjan.
Med det vill jag säga att ointresset för kvinnors underliv inte berodde på att han var väluppfostrad, utan att det helt enkelt inte verkade vara av intresse.

F ö så är Blodhund en ras.

Nähää det visste ingen här.

Nu är det så här Ullstrumpan att dina samt mina hundar ska inte jämföras med kriminalhundarna.
Utan bara läs FUP studera noga vilka hundar som använts i fallet Marina det bör du kunna i alla fall.
Ta upp FUP från Elinfallet studera hundarna som använts och i vilket syfte.

Slå då upp rubriken i Elinfallet.
Rapport Sök med blodhund (Spårhundsgruppen sidan 73
Kom tillbaka sen och redogör för vilken hund man har använt i Marina fallet som skulle markera blod.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-09-23 kl. 20:03.
Citera
2011-09-23, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skullekunnava
Eller kanske stals hela ekipaget ursprungligen för att frakta grus och plattor vid altanen. FS ville ha en stadig, stabil skottkärra. Vore väl enklare med en fyrhjuling med släp.
Förklarar extra spårvidden vid rampen också. Sen var han tvungen att göra sig av med fyrhjulingen, eftersom han använt släpet till att sänka kroppen.

Mycket bra och intressant synpunkt!

Jag minns att FS tidigare i denna tråd har skrivit att han funderat på att skaffa en 4-hjuling av ett speciellt fabrikat (STC???) (ska kolla upp det snart), det behöver ju absolut inte utesluta att han skaffat/stulit en 4-hjuling innan Marina försvann... Frågan är om den var köpt eller stulen? (lånad?)

Citera
2011-09-23, 20:14
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gutehumlan
tycker åklagaren borde få veta att fs var i mj sovrum på tisdagen den 27 när han fyllde år som han själv skrivit här att det var sista gången han var därinne med mj tror faktiskt det var då hon blev mördad
som han ju i förhör nekat till att ens ha varit i förra året varför neka till det om man inte vill dölja något i sovrummet?
kan någon vänlig själ ta reda på telnr till åklagaren är så dum på att hitta själv och inboxa det till mig så jag kan ringa

Att FS var i sovrummet den 27/7 borde åklagaren ha förstått på egen hand då den misstänkte påstod under rättegången att han och MJ haft sex som började i vardagsrummet och fortsatte i sovrummet.

Spara dina telefonkostnader
Citera
2011-09-23, 20:47
Medlem
Jag skrev i mitt förra inlägg att FS hade mer eller mindre planerat (funderat på) att skaffa en 4-hjuling av ett särskilt märke (tror det var STC eller något LIKNANDE ni som märker ord...) Jag har sökt nu i nästan en timme i tråden utan att hitta just det inlägget från FS, men det kanske finns någon som minns..?

Frågan är delvis (bl.a.) OM denna lust att skaffa en 4-hjuling kunde trigga gärningsmannen att stjäla en liknande maskin för att: Dels få utlopp för sina personliga begär. Och dels få utlopp för sin personliga hämnd/svartsjukevåld/mord, OCH samtidigt lösa det praktiska/logistika problemet med att forsla bort en kropp plus eventuellt ett fordon/släpvagn...???

Senast redigerad av Kokko-Laban 2011-09-23 kl. 21:02. Anledning: Finlisa är snäll och trevlig tror jag... :-)
Citera
2011-09-23, 20:57
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokko-Laban
Varför har Artmix och maskroos slutat att skriva i denna tråd? Någon som vet? (eller tror?) Har han/hon/dom flytt landet eller?

ja var är dom? det kan man undra, men skönt o slippa dom, dom tillförde absolut inget av värde till tråden...

bara det inte hänt maskroos nåt

dom kanske pm:ar med rövslickarna
Citera
2011-09-23, 21:04
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
ja var är dom? det kan man undra, men skönt o slippa dom, dom tillförde absolut inget av värde till tråden...

bara det inte hänt maskroos nåt

dom kanske pm:ar med rövslickarna

Vilka är rövslickarna, skriv gärna ut nick så vi vet?
Citera
2011-09-23, 21:11
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Jag börjar mer och mer luta mig åt att hon dödades redan efter 19 på kvällen, så ja om hon har kläder på sig så är det dessa.
Jag är också inne på det "spåret". Jag hade en teori för ett antal sidor sedan att Marina sköts någon gång mellan 18.00 och 22.00 den 27/7. Teorin bygger på grannen som vittnat om att ovanligt hög musik hade spelats i Marinas hus vid den tiden, förmodligen den 27:e.

Teorin bygger vidare på att det är FS som chattar med, och bjuder in, två av Marinas kontakter till den 28:e Detta eftersom hans konstruerade alibi kräver att Marina har en dejt den 28:e.

”Teorin” i sin helhet https://www.flashback.org/sp32930130
Citera
2011-09-23, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Här är en sketch om rövslickarna som påminner om Marina's försvinnande:

TILLFÄLLIGT AVBROTT! (från Marina-tråden) (lyssna på HELA klippet): http://www.youtube.com/watch?v=yEPONbcuAac&feature=related

Senast redigerad av Kokko-Laban 2011-09-23 kl. 21:34. Anledning: Sorterade bort onödig offtopic-information!!! :-)
Citera
2011-09-23, 21:27
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag är också inne på det "spåret". Jag hade en teori för ett antal sidor sedan att Marina sköts någon gång mellan 18.00 och 22.00 den 27/7. Teorin bygger på grannen som vittnat om att ovanligt hög musik hade spelats i Marinas hus vid den tiden, förmodligen den 27:e.

Teorin bygger vidare på att det är FS som chattar med, och bjuder in, två av Marinas kontakter till den 28:e Detta eftersom hans konstruerade alibi kräver att Marina har en dejt den 28:e.

”Teorin” i sin helhet https://www.flashback.org/sp32930130

Kanske av musikspelaren som ligger i en solstol på bild 56 + 58 (FUP 145 resp. 147) för att dränka ljuden inifrån huset?
Citera
2011-09-23, 21:32
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

ingen nämd, ingen klämd
Citera
2011-09-23, 21:37
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Det är här vi inte är riktigt överens.
Frågan är ju om en likhund inte skulle reagera på stora blodmängder/blodförluster även om offret är vid liv? Åklagaren har ju lämnat det öppet att Marina kan ha varit vid liv efter dådet och under tiden hon forslats ut ur huset.
Frågan är således om hunden skulle ignorerat bloddoften om den ej kände doft av kadaverin?
Personligen kan jag för lite om polishundars förmågor och intränade reaktionsmönster. Jag tycker dock att en majoritet av de skribenter som försökt reda ut begreppen anser att, te x en vapenhund ska bara markera vapen, och därmed inte heller "reagera" på något annat, sådant som en "vanlig bonnhund" finner intressant, t ex bindor och blöjor har nämnts.

Men inte ens en hunds eminenta luktsinne är 100%-igt!
Dvs blodet fanns i huset under den första brottsplatsundersökningen. Jag tror inte att det tillkom efter den 10/8 (om det var den sista dagen på undersökningarna ?). Holländarnas "öppna" datering sträckte sig från den 20/7 2010 - 7/3 2011, och min teori är därför att vi bara kan snacka om 20/7-28/7. Tråkigt att vovvarna/vovven inte hade sin bästa dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in