2011-09-13, 11:08
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Nu var det ju inte det jag frågade

Själv hör jag till skaran som tror att FS kommer att bli friad.
Naturligtvis blir han friad eftersom han inte är satt under restriktioner som kan förstöra polisens utredning.
Hade han ett straff att vänta så hade han suttit i häkte i avvaktan på dom.
Citera
2011-09-13, 11:16
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Jag har försökt hitta det i FUP, men har inte tid längre nu. Hittade det inte, men tror att jag minns rätt

30-260 dagar från 6/4-11 alltså 20/7-10 till 7/3-11. Det går inte att med säkerhet säga att den tiden är korrekt utan blodet kan vara äldre.
Temperaturintervallet 18-22 grader har använts. Disponenten har i tidigare inlägg berättat det var väldigt varmt i MJs sovrum, över 25 grader vill jag minnas, så hur påverkar det mätningarna?

FUP 242/256 börjar med engelsk version.

Edit: "Mina gissningar är att temperaturen pendlade mellan 24-28 grader i hennes sovrum - sommar som vinter". Disponenten citeras
Senast redigerad av bagarn29 2011-09-13 kl. 11:32.
Citera
2011-09-13, 11:21
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ja, du minns fel.

Det går inte att utesluta att blodet är äldre.

Nej, utesluta det kan man inte men vad som är mest troligt framgår med önskvärd tydlighet.

Citat:
The valid measurements result in an age range of 30-260 days at April 6th 2011; accordingly the time of deposition between 20 July 2010 and 7 March 2011.
FUP 244/pdf 258

Med tanke på att blodfläcken de facto har torkat, och därmed påbörjat den irreversibla nedbrytningsprocessen, vid mätningstillfället kan vi helt klart utesluta att det skulle röra sig om en fläck som har en ålder motsvarande tidsperioden före det att FS hade sitt intåg i MJ:s liv och boende. Skulle fläcken ha mer än 3-4 år på nacken skulle mätningarna ha påvisat detta och då faller vi tillbaka på detta att FS inte skulle ha märkt något av att MJ skulle ha haft en större blödningen (även 2 dl räknas dithän) under deras förhållande.

Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Titta på den ursprungliga blodpölen istället för att titta dig blind på utsmetningen av blodet.

Som vanligt dyker du upp, såsom gubben i lådan, och kommer med en en-radare som saknar vettigt innehåll.
Ser det ut som att jag i mitt inlägg stirrade mig blind på utsmetning av blodet?
Och hur ska jag kunna titta på den ursprungliga blodpölen?
Har du något magiskt sinne som gör att du kan resa i tid och se hur blodpölen ifråga såg ut?
Vi andra vanliga dödliga har bara fläcken av blod att betrakta och utifrån den dra våra slutsatser.

Ditt deltagande i den här tråden har varit snudd på lika meningslöst och patetiskt som det av FS. Du slänger ur dig det ena påståendet efter det andra men du fallerar varenda gång med att backa upp dina påståenden med antingen fakta eller en argumentation.
Varför ens yttra dig om du inte kan komma med något substantiellt?
Citera
2011-09-13, 11:23
Medlem
bagarn29s avatar
Vid förhören vid barnmisshandeln uppger MJ att hon går i terapi, varför gör hon det?
En jobbcoach, varför har man det om man har ett jobb eller är det onboarding det gäller?
Citera
2011-09-13, 11:38
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks

Som vanligt dyker du upp, såsom gubben i lådan, och kommer med en en-radare som saknar vettigt innehåll.
Ser det ut som att jag i mitt inlägg stirrade mig blind på utsmetning av blodet?
Och hur ska jag kunna titta på den ursprungliga blodpölen?
Har du något magiskt sinne som gör att du kan resa i tid och se hur blodpölen ifråga såg ut?
Vi andra vanliga dödliga har bara fläcken av blod att betrakta och utifrån den dra våra slutsatser.

Ditt deltagande i den här tråden har varit snudd på lika meningslöst och patetiskt som det av FS. Du slänger ur dig det ena påståendet efter det andra men du fallerar varenda gång med att backa upp dina påståenden med antingen fakta eller en argumentation.
Varför ens yttra dig om du inte kan komma med något substantiellt?
Det är väl bara att titta på resårbottens tygunderstyckes baksida samt vad som fanns under tyget för att se den egentliga blodpölen. Det som finns på ovansidan av tyget är utsmetning.
Varför så ilsk?
Citera
2011-09-13, 11:41
Medlem
YONIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vid förhören vid barnmisshandeln uppger MJ att hon går i terapi, varför gör hon det?En jobbcoach, varför har man det om man har ett jobb eller är det onboarding det gäller?
Umgås du med en manipulativ person 24/7 .. så tror jag säkert även du hade behövt terapi!!!

Enligt fup och vänner till Marina mådde hon fruktansvärt dåligt i händelser som rörde den misstänktes barn. Tänk dig själv.. En person med ett stort rättspatos.. blir mer eller mindre mot sin vilja inblandad i både barnmisshandel.. vårdnadskonflikt.. och andra kriminella handlingar.
Citera
2011-09-13, 11:43
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vid förhören vid barnmisshandeln uppger MJ att hon går i terapi, varför gör hon det?
En jobbcoach, varför har man det om man har ett jobb eller är det onboarding det gäller?

Det finns många som går till en jobbcoach och som har arbete. Man kanske vill byta jobb? Eller så kan det vara för att boosta självförtroendet, få nya banor att tänka i etc.

Jättemånga människor går i terapi. Att hon gör det är inte förvånande för hon verkar inte ha haft en speciellt rolig situation sedan FS äntrade hennes liv. Jag kan tänka mig att det tärt som 17 på henne, men på sista tiden verkade hon ha blommat upp. Synd bara att hon inte kunde få fortsätta den resan hon påbörjat
Citera
2011-09-13, 11:45
Medlem
letsdoits avatar
Flipperspelet som står i hallen/FS:s sovrum (FUP, s. 160) är "The Addams Family"; det genom tiderna bäst säljande flipperspelet med över 20 000 sålda ex:
http://sv.wikipedia.org/wiki/The_Add...y_(flipperspel)
http://www.youtube.com/watch?v=HZAnaeYkySQ

Spelet kostar runt 20 000 kr beroende på skick och ska enligt FS ha inköpts 3/7 för 28 000 kr, ev. på Hisingen (FS kan i likhet med kamerastölder och kamerainköp som vanligt inte komma ihåg några detaljer, eller ge ett entydigt besked, trots att han säger sig tillsammans med MJ ha kört och hämtat spelet). Hur transporten arrangerats får vi inte heller veta. Tidpunkten för det här flipperspelets anskaffande är oklar. I FUP:et verifieras det endast av en person: JE (FUP, s. 560). MJ har berättat för honom att hon införskaffat ett flipperspel. Eftersom hon träffade denne JE första gången den 21 juni så bör inköpet ha skett någon gång därefter, och kan ha ägt rum 25-26/7 - runt 3/7. På em den 3/7 var MJ hemma hos sina föräldrar men nämnde då ingenting om något flipperspel. - En byteshandel? Lämnade MJ den av F**d omtalade båten i (del)likvid?
Citera
2011-09-13, 11:46
Bannlyst
Citat:
Bra fråga!
Var hon rädd för vad som kunde hittas därinne? Eller visste hon redan vad som fann där?
Sexleksakerna låg väl inte framme, förutom piskan och munbollen.
När polisen hade kollat av rummet så borde hon ha kunnat andas ut.

Det skulle vara intressant att se "fläcktest" utan bäddmadrasserpp, alltså med bara sängbotten. Hur stor blödning skulle krävas för att åstadkomma en fläck, lika stor som fyndfläcken.
Inte så mycket, skulle jag tro.

Ingen vet hur sängen såg ut, varken innan eller efter att MJ försvann, inte ens när polisen var där.
Nej, ett så vagt vittnesmål kan inte tas på allvar. Men eftersom B*rgars känsla av att FS var inblandad, passar bra in i polisens inriktning på FS, så går man på den.

Jag tror det är så enkelt att Marina uttryckligen hade sagt att hon inte gillade att någon gick in i hennes sovrum. Varför kan man bara spekulera i, men jag tror att hon ville hålla familjen utanför sitt sexliv. Inte minst av respekt för dem själva. Det var väl inte bara därför hon låste sin dörr..hon hade även en tjuv i huset men som mamma kan det vara svårt i DET skedet att gå emot sin dotters önskan dessutom genom att dyrka upp den låsta dörren. Denna familj har respekt för varandra, ser du inte det?
Citera
2011-09-13, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grillspett
Har följt fallet "Marina Johanssons försvinnande" och enligt mig så finns inget annat än att hon blivit mördad av sin f.d sambo, "livet rann ur henne i sängen", ja det är jag övertygad om. Misstänkte GM beter sig knappast som en oskyldig. Tvärtom så pekar allting mot honom.
En vacker dag, även om det tar lång tid, så kommer fallet att lösas. Då kommer han sitta livstid i fängelse. Tycker det är för jävligt av både maskroos och Artmix att sitta här och vara kaxiga mot människor som i första hand tänker på MJ:S familj, och stackars MJ som fick sitt unga liv berövat..vad hände, vart finns hon?..det första han gjorde när han kom ut var att be sin unga fästmö, att be alla härinne att dra åt helvete! (Hon går hans smutsiga ärenden den förblindade jäntan)
Så det som händer på internet var Prio1 dagen i frihet. På en annan sajt skrev GM gladeligen till en ung flicka "Det är ju jag som är Marina-Mannen du vet .."
En normal person som varit frihetsberövad under nästan ett halvår, hade brutit ihop, hållt sig undan, umgåtts med sin familj ..ordnat upp sitt liv..osv osv.

Ni vet ju hur det är med pyromaner, exempelvis, dom återvänder och kan t.om hjälpa till att släcka elden. Dom vill vara med.. se på..finnas där.
Samma här.. "HAN" vill vara med... Se på, där i bakgrunden, känslokall, känslodöd.

Detta tål att upprepas..håller med dig.
Citera
2011-09-13, 11:48
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Naturligtvis blir han friad eftersom han inte är satt under restriktioner som kan förstöra polisens utredning.
Hade han ett straff att vänta så hade han suttit i häkte i avvaktan på dom.

Ja, att han blir friad från de brott han åtalas för är oomtvistligt, förutom för narkotikabrottet som han har erkänt. Men det är ringa narkotikabrott och kommer sannolikt inte att innebära att han får fängelse, vilket iallafall redan är avtjänat med tanke på hans häktningstid.

Det domen, som kommer om några dagar, troligtvis kommer att säga är att även om rätten sannolikt tror att Marina kan vara död så kan rätten inte utom rimligt tvivel anse det klarlagt. Skälet till att rätten inte finner det klarlagt är sannolikt att åklagaren inte har kunnat påvisa att alla andra möjliga alternativ till hennes försvinnande är uteslutna.

Det borde även tyda på att man inte anser att experimentet med blodet i sängen är så pass tillförlitligt att man kan anse att hon dog i sängen som den enda sanningen.

Det innebär, som de flesta förstår, att man inte kan döma någon för ett brott som man inte kan påvisa har skett och därmed faller alla andra delar i åtalet. Det åklagaren kommer att göra innan han ens kan fundera på en överklagan är förstås att döda alla spår som kan utgöra tvivel för hennes död, exempelvis hollandspåret, som även vi försöker bena ut här, med visst motstånd.

Man kommer även, precis som vissa av oss gör nu, göra en ny grundligare utredning av hennes kontaktnät och hennes liv för att utesluta att någon känner till något om hennes försvinnande eller att det kan finnas någon annan förklaring till hennes försvinnande. Det innebär troligtvis att man kommer hålla nya förhör med vissa kontakter och även att förhöra de personer som man idag av något skäl inte har förhört, det finns ju ett flertal.

Att gissa vem som är GM till ett brott man gissar har skett är en svår kombination, framförallt när det inte är vad man tror har skett som är avgörande utan vad man kan bevisa har skett.
Citera
2011-09-13, 11:49
Bannlyst
Citat:
Att granska med hjälp av fakta är en tillgång till att kunna räta ut frågetecken och gå framåt.
Man kommer ingenstans med att bara blanda in sitt eget känsloliv, vilket du gör,

Har man ingen empati är det svårt att visa någon...
Ta fram fakta innan du kommer med fler idiotinlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in