2011-09-09, 23:42
Medlem
YONIs avatar
Han är kanske likadan som alla andra missbrukare.. lever i förnekelsen! Att han misshandlade sitt eget barn.. bevisar bara vilken skitstövel han är. Misshandel av modern till sina barn.. våldtäkt av fd. flickvän.. stöld från flickvänner.. djur som helt plötsligt försvinner eller dör.. i hans närhet! Listan kan göras hur lång som helst.

Så att inte sängbotten och filt är borttagna.. med blod från Marina.. är alls ingen garanti på att misstänkt gm är oskyldig! Tvärtom vill jag påstå..

Men.. som alltid.. Sanningen kommer fram för eller senare och rättvisa kommer att skipas! Var så säkra på detta..
Citera
2011-09-09, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tanger
Och jag läser och läser och förstår jag det rätt, så är det inte helt bevisat att det är Marinas blod?
Tänk tanken då..att Marina lever och hålls gömd någonstans. Ingen har letat efter henne egentligen. Alla har letat efter en kropp.

Även jag är övertygad om att det är Marinas blod som har hittats och att hon är död. De tester som utförts visar på detta, och allt annat vore inte rimligt.

Men du har rätt. Det har inte letats efter henne. Det har knappt letats efter en kropp. Det är en av anledningarna till att man inte bör låsa fast sig till att fs mördat och grävt ned henne.
Citera
2011-09-09, 23:46
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
En oskyldig person? Mördaren pratar jag om! Jag har bara svårt att förstå hur och OM teknikerna missade det enda bevisen, som blodet och skotthålet och att det verkligen fanns där i augusti förra året. Om dom gjorde det..så visste ju mördaren om att det fanns där, eller hur? Jag försöker att tänka mej in i hur jag hade gjort. Jag hade ju vetat att blodet fanns där och jag hade ju inte haft något att förlora på att fixa undan det. Till varje pris hade jag gjort det och lyckas man fixa undan en kropp så är det väl inga svårigheter att få undan några sängbottnar och filtar.
Skulle du ha lämnat sovrummet tomt sedan, eller..? - Hur skulle du ha transporterat bort ett par så otympliga och skrymmande sängbottnar - utan att utsätta dig för stora risker i form av vittnesiakttagelser, osv? - Hur skulle du kunna inköpa ett par nya bottnar utan risk för att du senare skulle bli föremål för en minutiös kartläggning betr. inköpsställe, osv?
Citera
2011-09-09, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Då hade han tvingats inköpa ett par nya.Det framgår av SKL:s analyser. På de tygbitar från sängen som analyserades fanns MJ:s DNA: blod-DNA varför den tveklösa slutsatsen är att det är MJ:s blod.
Jag kan inte säga emot dej om blodet, har inte satt mej in i det och det har pratats mycket hit o dit.
Men sängbottnarna..ett inbrott i huset, en brand och ja, om nu mördaren lyckades få undan sängarna, så tror jag inte han hade brytt sej om att köpa nya.

Jag kan bara inte förstå att, om det nu är FS som är skyldig, att han gått omkring i 5 mån och bara hoppats på att det aldrig skulle upptäckas? Men lyckas få undan en kropp har han, och så förbannat väl, så att ingen har hittat henne.
Citera
2011-09-09, 23:48
Medlem
Citat:
Skulle du ha lämnat sovrummet tomt sedan, eller..? - Hur skulle du ha transporterat bort ett par så otympliga och skrymmande sängbottnar - utan att utsätta dig för stora risker i form av vittnesiakttagelser, osv? - Hur skulle du kunna inköpa ett par nya bottnar utan risk för att du senare skulle bli föremål för en minutiös kartläggning betr. inköpsställe, osv?

Det är väl inte så svårt att klyva sönder och bränna upp en sängbotten och sedan inreda sovrummet i galon och hävda att det är en sexkammare i det här fallet. Om man nu skulle vilja.
Citera
2011-09-09, 23:52
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
/.../ Men FUP:en ska ge en trogen bild av förundersökningen. Om den gör det så är förundersökningen klart subjektiv, inriktad på en misstänkt utan alternativ.
Har du missat alla MJ:s bekantskaper, s. 524ff?

Den ende som saknar alibi är FS.
Citera
2011-09-09, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Han är kanske likadan som alla andra missbrukare.. lever i förnekelsen! Att han misshandlade sitt eget barn.. bevisar bara vilken skitstövel han är. Misshandel av modern till sina barn.. våldtäkt av fd. flickvän.. stöld från flickvänner.. djur som helt plötsligt försvinner eller dör.. i hans närhet! Listan kan göras hur lång som helst.

Så att inte sängbotten och filt är borttagna.. med blod från Marina.. är alls ingen garanti på att misstänkt gm är oskyldig! Tvärtom vill jag påstå..

Men.. som alltid.. Sanningen kommer fram för eller senare och rättvisa kommer att skipas! Var så säkra på detta..

Nä jag säger inte att det är en garanti på att han inte är mördaren. Det handlar om att han har hela tiden då vetat att dom bevisen finns kvar i huset. Han har isåf lyckats med att få undan kroppen väldigt väl, och sen skulle han då skita i dom bevisen och lalla omkring och tro att det aldrig skulle komma fram. Nä, jag tror inte en mördare tänker så. Han må vara missbrukare eller barnmisshandlare och allt du rabblar upp, fastän det är endast för barnmisshandel som han är anmäld, och det försvarar jag inte, men det är skit samma för detta brottet, för en mördare har han ju inte varit tidigare?
Citera
2011-09-09, 23:57
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Jag kan bara inte förstå att, om det nu är FS som är skyldig, att han gått omkring i 5 mån och bara hoppats på att det aldrig skulle upptäckas? Men lyckas få undan en kropp har han, och så förbannat väl, så att ingen har hittat henne.
Han har ju gått i 4 år utan att få undan en lampskärm från bakre skohyllan... Och kolla antalet toarullar, t ex: FUP, s. 181.
Citera
2011-09-10, 00:00
Medlem
Citat:

Jamen i det läget om jag hade mördat någon, så hade det varit skitsaker. Kroppen lyckades jag gömma och sen hade jag försökt till varje pris att ta bort de enda bevisen. Jag hade inte brytt mej om ett tomt sovrum, och huset ligger ju ensligt och natten är mörk. Jag hade ju ändå åkt dit förr eller senare!
Jag kan ju inte säga hur jag hade gjort för att få bort sängarna, jag har ju inte varit i den situationen, men med kniven på strupen så gör man allt man kan. Särskilt en mördare som inte vill åka fast.
Citera
2011-09-10, 00:02
Medlem
Citat:
Jamen i det läget om jag hade mördat någon, så hade det varit skitsaker. Kroppen lyckades jag gömma och sen hade jag försökt till varje pris att ta bort de enda bevisen. Jag hade inte brytt mej om ett tomt sovrum, och huset ligger ju ensligt och natten är mörk. Jag hade ju ändå åkt dit förr eller senare!
Jag kan ju inte säga hur jag hade gjort för att få bort sängarna, jag har ju inte varit i den situationen, men med kniven på strupen så gör man allt man kan. Särskilt en mördare som inte vill åka fast.

Håller med dig här. Om FS är skyldig, så är det väldigt konstigt att han inte brände ned hela huset under sin frigivna tid.
Citera
2011-09-10, 00:05
Bannlyst
Citat:
Han har ju gått i 4 år utan att få undan en lampskärm från bakre skohyllan... Och kolla antalet toarullar, t ex: FUP, s. 181.

Tomhylsor heter det enligt polisen
Dessa resårbottnar..det är väl ganska självklart att FS inte hade någon möjlighet att då göra sig av med dem. Jag tror inte heller att han räknade med att bli häktad så snabbt och att inte längre ha tillgång till huset. Han dolde blodet så gott det gick och räknade med att kunna lösa det problemet senare.
Citera
2011-09-10, 00:05
Medlem
Citat:
Har du missat alla MJ:s bekantskaper, s. 524ff?

Den ende som saknar alibi är FS.

Kompisen, som bor vid golfbanan då? Har han alibi, eller har jag missat det? Han säger emot sej själv och jag blir väldigt fundersam när man läser hur förbannat väl han kände Marina. Har inte Fup här nu, sitter vid en annan dator, men efter den korta bekantskap, så säger han så självklara saker som " Marina skulle aldrig ta tåget". m m. Ja ni vet men läs igen och med öppna ögon och glöm bort, för en stund, att det finns en redan "dömd" fd sambo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in