2011-09-04, 19:02
Medlem
Disponentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Enligt FS är det grannen, LS, som smög på M när hon solade naken. Det verkar som om Disponenten har förväxlat de båda när han kallade grannen "tysken".

LS är förhörd, enligt slaskens innehållsföreteckning, men FS har inte tagit del av förhöret.

Uppgifterna att det är Peter Zehm som var ägare till det lilla huset mitt emot Marinas infart känns väldigt märkliga. Är det så, så är det mycket förvånande att hon aldrig sade något om att "äcklet"/"Tysken"/"Självmordskandidaten är densamma som den tidigare ägaren av hennes hus. Jag är hundra på att den märkliga mannen som smög runt och spanade på henne i trädgården blev omnämnd som just "Tysken", och att han var svårt suicidal och periodvis helt sänkt av sina svåra depressioner. Sedan känner jag inte till om det finns (fanns) fler äckelpottor som smög runt bland buskarna i Övre Röra..

Marina pratade ibland om den tidigare ägaren till huset, men hon borde absolut ha nämnt att han var samma man som förfogade över det lilla huset precis vid bommen. Mycket märkligt om hon medvetet undvikit att säga att det var så!
Citera
2011-09-04, 19:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Om vi stannar där. Sedan kommer FS hem och ser förödelsen. Han inser vad som hänt och att han kommer bli misstänkt. Därför städar han och vidtar alla andra åtgärder som finns i FUP.

Kanske är han endast skyldig till att ha städat undan?

Han borde tvärtom ha kallat dit polisen omgående, chansen att en utomstående avsatt spår i form av DNA, hårstrån, fingeravtryck osv på en kaotisk brottsplats är överhängande. Om FS däremot försöker städa upp och därmed avlägsnar alla spår efter en riktig gm så sitter han ju ordentligt i skiten om likhundar ger utslag eller mikroskopiska rester av blod hittas. Teorin om att FS städar upp efter "den verkliga gm" tror jag inte ett spår på.
Citera
2011-09-04, 19:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Glöm inte att MJ har speciella önskemål och hjälpmedel fanns ju hemma hos henne och då slipper man dra runt med en del prylar. Fr kanske saknade utrustning för att kolla på film?

Utrustning för att kolla på film? Menar du TV o DVD eller vad tänker du på för särskild utrustning? Jag skulle tro att en singel som Fred har både TV o DVD men i annat fall var det väl inget svårt att fixa.
Citera
2011-09-04, 19:14
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Just det, det är applicerbart på många personer. Och just därför bör Fred m. många fl. vara kontrollerade, och slasken bör innehålla en diger lunta alibin.

Men varför reagerar inte utredarna på att Fred har så många förslag på vad FS har gjort med MJ, och vart han kan tänkas ha gjort av henne. De kan väl inte bara avfärda honom som en uppmärksamhetstörstande enstöring.
Efter att de kollat hans alibi återstår att han är litet överenergisk, något som polisen är van vid.
Jag tror säkert att de har reagerat på hans beteende men konstaterat att det är någon som vill hjälpa till "litet för mycket".
Citat:
Och apropå langaren, så finns flera tänkbara alternativ. FS kanske vet att han blir ihjälslagen om han tjallar, dessutom så är han ju oskyldig så vad har han att frukta.
Men det verkar ju onekligen smartare att säga att det var en okänd person.
Att säga att det var en okänd person ändrar väl ingenting, det ger honom inget alibi.
Att namnge langaren hade gett honom alibi för några av de saker man vill lägga honom till last.
Givetvis hade han inte blivit ihjälslagen för en sådan skitsak.
Senast redigerad av essohasse 2011-09-04 kl. 19:59.
Citera
2011-09-04, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Innan FUP:en kom så hade jag satt min förmögenhet(ca 200 spänn) på FS. Nu har jag sett att det kan finns andra GM så är jag inte lika säker.Om MJ stuckit iväg så tror jag att det är för att börja om på nytt och då finns hon nog inte i Sverige.

Jag är lite förvånad över att polisen gjort en så slät figur. Brukar inte GW berömma polisen i Västra Götaland?

Jag tycker det är vanskligt att påstå att det finns andra möjliga gärningsmän än FS när åklagaren påstår att det inte finns det. Vi har inte läst slasken...vi vet inte vad polisen gjort för att utesluta personer. Det räcker inte att en person är hjälpsam och pratglad och har många funderingar kring Marinas öde för att de ska finnas skäl för misstanke om brott. I så fall kan de bura in oss allihop här i tråden.

Ska jag börja misstänka en person vill jag nog ha lite mer att gå på. Ingen här har lagt fram den minsta sak för att jag ska tro att exempelvis Fred är inblandad i detta, ingenting..skulle något dyka upp är jag beredd att ändra mig, men inte förr.

Har du läst slasken? Om inte, är det en bra början för att se vad som faktiskt gjorts.
Citera
2011-09-04, 19:18
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disponenten
Uppgifterna att det är Peter Zehm som var ägare till det lilla huset mitt emot Marinas infart känns väldigt märkliga. Är det så, så är det mycket förvånande att hon aldrig sade något om att "äcklet"/"Tysken"/"Självmordskandidaten är densamma som den tidigare ägaren av hennes hus. Jag är hundra på att den märkliga mannen som smög runt och spanade på henne i trädgården blev omnämnd som just "Tysken", och att han var svårt suicidal och periodvis helt sänkt av sina svåra depressioner. Sedan känner jag inte till om det finns (fanns) fler äckelpottor som smög runt bland buskarna i Övre Röra..

Marina pratade ibland om den tidigare ägaren till huset, men hon borde absolut ha nämnt att han var samma man som förfogade över det lilla huset precis vid bommen. Mycket märkligt om hon medvetet undvikit att säga att det var så!
Du har fått det om bakfoten, läs hela det inlägg av Lalajlaj som Quarrel citerar delar av så framgår sammanhanget!
Citera
2011-09-04, 19:24
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Kanske dejten fanns runt hörnet, cirka 4 km. Det förklarar till och med varför hennes telefon fanns under den masten, där den befann sig.

Kanske någon skickade sms som svar på samtalet till sin syster och drog en vit lögn så att det inte skulle komma fram var hon var, med tanke på att hon hade sagt att hon inte ville ha honom. Bilen som man gjorde en förfrågan på passerar dejtens hus bara några minuter innan han stannar, kanske han stannade till i närheten av dejtens hus och någon blev misstänkt och gjorde en snabb koll.

Kanske man bestämde att ställa Marinas bil på pendelparkeringen och åka i någons bil i stället. Kanske de sedan avvaktade tills FS gett sig av och därefter återvände till Marinas hus.

Kanske man då drog fram bäddmadrasserna från källaren för att inte grisa ned i sängen, vilket även kan förklara sängskyddet.
Kanske något helt oväntat hände, som till exempel att någon fick klart för sig att Marina gillade långa män med långt hår och inte korta män utan hår. Hon berättade allt för någon och kanske även var pistolen var. Pang och någon fick för sig att lasta en volvo kombi med material. Material som dumpades på valfri plats som inte uppges som troliga i några förhör när förslagen kommer in.
Det är många kanske… i ditt inlägg. Angående det fetade kanske-stycket, det förklarar inte hur och varför man har trollat bort de ordinarie bäddmadrasserna.

Kan du inte fråga FS när de ordinarie madrasserna slängdes och hans gamla urinindränkta madrasser bars upp till sovrummet? Och varför bytet gjordes?
Citera
2011-09-04, 19:27
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Kanske dejten fanns runt hörnet, cirka 4 km. Det förklarar till och med varför hennes telefon fanns under den masten, där den befann sig.

Kanske någon skickade sms som svar på samtalet till sin syster och drog en vit lögn så att det inte skulle komma fram var hon var, med tanke på att hon hade sagt att hon inte ville ha honom. Bilen som man gjorde en förfrågan på passerar dejtens hus bara några minuter innan han stannar, kanske han stannade till i närheten av dejtens hus och någon blev misstänkt och gjorde en snabb koll.

Kanske man bestämde att ställa Marinas bil på pendelparkeringen och åka i någons bil i stället. Kanske de sedan avvaktade tills FS gett sig av och därefter återvände till Marinas hus.

Kanske man då drog fram bäddmadrasserna från källaren för att inte grisa ned i sängen, vilket även kan förklara sängskyddet.

Kanske något helt oväntat hände, som till exempel att någon fick klart för sig att Marina gillade långa män med långt hår och inte korta män utan hår. Hon berättade allt för någon och kanske även var pistolen var. Pang och någon fick för sig att lasta en volvo kombi med material. Material som dumpades på valfri plats som inte uppges som troliga i några förhör när förslagen kommer in.

Det blir väldigt många kanske där och då kanske någon skulle skaffa sig lite insikt om BDSM innan man hittar på nya teorier.
På vilket vis skulle sängen bli nedgrisad av dominanslekar där BO smiskar och piskar sina undergivna sexpartners? Skulle hon få sådana enorma orgasmer av detta att sängen blir dränkt utav en syndaflod?

De udda få som inom BDSM sysslar med wet och avföringslekar använder garanterat inte gamla, av barn nedkissade, bäddmadrasser eller inkontinensskydd placerade under bäddmadrasserna.
Hört talas om latex- eller PVC-lakan?
Citera
2011-09-04, 19:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disponenten

Du har missförstått missförståndet. PZ är "tysken", tillika M:s hus tidigare ägare. LS är grannen som smög i buskarna. Enligt FS. Kan det stämma?
Citera
2011-09-04, 19:36
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Det blir väldigt många kanske där och då kanske någon skulle skaffa sig lite insikt om BDSM innan man hittar på nya teorier.
På vilket vis skulle sängen bli nedgrisad av dominanslekar där BO smiskar och piskar sina undergivna sexpartners? Skulle hon få sådana enorma orgasmer av detta att sängen blir dränkt utav en syndaflod?

De udda få som inom BDSM sysslar med wet och avföringslekar använder garanterat inte gamla, av barn nedkissade, bäddmadrasser eller inkontinensskydd placerade under bäddmadrasserna.
Hört talas om latex- eller PVC-lakan?

Du har nog rätt att jag inte är så påläst när det gäller BDSM. Men jag syftar inte på något extremt det räcker med att man kanske vill undvika kroppsvätskor i sängen. Nej, har aldrig hört talats om dessa lakan.

Sedan kanske vardagsrummet var en bättre plats, med tanke på utrustning som till exempel gungan.

Mina kanske är medvetna, vill med det tydligt förtydliga att jag varken tror eller spekulerar bara lyfta fram möjliga förklaringar.
Citera
2011-09-04, 19:54
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Du har nog rätt att jag inte är så påläst när det gäller BDSM. Men jag syftar inte på något extremt det räcker med att man kanske vill undvika kroppsvätskor i sängen. Nej, har aldrig hört talats om dessa lakan.

Sedan kanske vardagsrummet var en bättre plats, med tanke på utrustning som till exempel gungan.

Mina kanske är medvetna, vill med det tydligt förtydliga att jag varken tror eller spekulerar bara lyfta fram möjliga förklaringar.

Jag tror nog att vi alla är fullkomligt klara med vad dina kanske gör där, så den delen behöver du inte förklara.

När det gäller kommentaren om kroppsvätskor undrar jag bara följande:

Vid de tillfällen som du har sex med din flickvän (eller vad du nu har : ) brukar du då avlägsna lakanen, byta ut bäddmadrasserna och lägga i inkontinensskydd för att sedan toppa med gamla bäddmadrasser och det enbart för att skydda sängen från helt vanliga kroppsvätskor, såsom slidsekret och sädesvätska?

I en säng som bara man själv och sin eventuella partner sover i brukar man väl inte bry sig särskilt mycket om den typen av kroppsvätskor?
Det enda som kan komma upp är väl frågan om vem som skall ligga på den blöta fläcken, såvida man inte har så pass rörlig sex att man är över hela sängen för då kvittar det ju.

Med andra ord vem vid sina sunda vätskor (no pun intended : ) skulle göra sig besväret bara för att skydda sängkläderna från att bli lite kladdiga. Det löser de flesta par genom att byta sängkläder en gång i veckan/varannan vecka.
Citera
2011-09-04, 20:06
Medlem
Disponentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du har missförstått missförståndet. PZ är "tysken", tillika M:s hus tidigare ägare. LS är grannen som smög i buskarna. Enligt FS. Kan det stämma?

Nja.. Jag vill fortfarande minnas att grannen (den deprimerade) som bodde mitt emot även kallades för Tysken. Peter Zehms faktiska namn har jag aldrig hört talas om före Marinas försvinnande. Däremot så pratade Marina ibland om "den tidigare ägaren" - Zehm - och hur finurligt han hade byggt olika lönnfack och annat i huset (Marinas hus). Jag tror alltså fortfarande att busk-smygaren och Tysken är samma man. Marina sade ibland att Tysken varit borta väldigt länge i perioder, att Tysken åkt hem, och då förutsatte jag att "hem" var just Tyskland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in