2011-05-05, 19:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Har tingsrätten kört kopian i tuggen då?
Hovrätten undrade också vad TR hade gjort med kopian.

TR motiverade inte varför häktningen var så lång, och det var varken häktningen eller längden på häktningen som överklagades, det var restriktioner. Så långt kom den här lille privatspanarfjanten idag. Men mästerdetektiven essohasse fyller säkert i.

Just att häktningen inte överklagades tyder på att försvar och åklagare är överens om själva häktningen. Det verkar som om advokaten har fört maskroos bakom ljuset:
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
"att bli häktad på sannolika skäl kan helt enkelt bara innebära att man varit där och haft möjlighet, det räcker"

så sa han till mig
Citera
2011-05-05, 22:38
Medlem
saffys avatar
Fantasin och viljan att någon ska hitta MJ spelar mej spratt. Idag var jag ute och körde och rastade hundarna vid en sjö, vet inte vad den heter. men när jag kom körande inne i Svartedalen, mellan Grandalens fiskeautomat och Bottenstugan, såg jag en skottkärra slängd i diket. På andra sidan var en sjö och jag såg att det låg en vit plastsäck(?) en bit bort. Inte mitt i sjön utan på kanten vid ett berg.

Men det kan ju inte vara möjligt att det har någon betydelse för där måste ju polisen letat!

Och gå med en skottkärra den biten, ganska långt, måste isåfall varit jävligt svettigt Men det är ett område där vägen är öde och inte ett enda boningshus. Skottkärran..vem har lagt en skottkärra i diket..bara sådär!
Citera
2011-05-05, 23:40
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Fantasin och viljan att någon ska hitta MJ spelar mej spratt. Idag var jag ute och körde och rastade hundarna vid en sjö, vet inte vad den heter. men när jag kom körande inne i Svartedalen, mellan Grandalens fiskeautomat och Bottenstugan, såg jag en skottkärra slängd i diket. På andra sidan var en sjö och jag såg att det låg en vit plastsäck(?) en bit bort. Inte mitt i sjön utan på kanten vid ett berg.

Men det kan ju inte vara möjligt att det har någon betydelse för där måste ju polisen letat!

Och gå med en skottkärra den biten, ganska långt, måste isåfall varit jävligt svettigt Men det är ett område där vägen är öde och inte ett enda boningshus. Skottkärran..vem har lagt en skottkärra i diket..bara sådär!

Såg det ut som om skottkärran legat där en längre stund, låg det löv, nedfallna grenar över eller så?
Du gick väl inte fram och petade på säcken, saffy!

Kan nog vara bra att meddela polisen hsh. Vi vet ju inte var de har varit och sökt. Bättre att ringa en gång för mycket och låta dem avgöra om det är viktigt eller ej.
Senast redigerad av mercy 2011-05-05 kl. 23:45. Anledning: tillägg
Citera
2011-05-06, 00:07
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Såg det ut som om skottkärran legat där en längre stund, låg det löv, nedfallna grenar över eller så?
Du gick väl inte fram och petade på säcken, saffy!

Kan nog vara bra att meddela polisen hsh. Vi vet ju inte var de har varit och sökt. Bättre att ringa en gång för mycket och låta dem avgöra om det är viktigt eller ej.

Nä säcken låg en bit ut i sjön fast vid sidan och dit kunde jag inte gå. Det var ingen gammal skottkärra och jag la inte märke till om det fanns löv m m på. Den såg inte söndrig ut så därför reagerade jag på varför nån slängt den där.

Nej jag vill inte tipsa polisen..känns dumt, för dom måste ju kollat det området! Eller?
Citera
2011-05-06, 00:29
Medlem
mercys avatar
Citat:
Nä säcken låg en bit ut i sjön fast vid sidan och dit kunde jag inte gå. Det var ingen gammal skottkärra och jag la inte märke till om det fanns löv m m på. Den såg inte söndrig ut så därför reagerade jag på varför nån slängt den där.

Nej jag vill inte tipsa polisen..känns dumt, för dom måste ju kollat det området! Eller?

Skicka du ett mail med dina noteringar så får de avgöra om de anser att det behöver kollas. De har säkert inte hittat MJ än så alla tips är nog välkomna.
Citera
2011-05-06, 05:42
Bannlyst
Citat:

Jag tycker absolut att du ska tipsa polisen. Även om de undersökt sjön tidigare kan mycket hända under vinterhalvåret så de blir säkert bara tacksamma för tips. Jag skulle råda dig att ringa, för mailar du och de tycker ditt tips är intressant kommer de vilja ringa dig ändå.
Citera
2011-05-06, 05:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

TR motiverade inte varför häktningen var så lång, och det var varken häktningen eller längden på häktningen som överklagades, det var restriktioner. Så långt kom den här lille privatspanarfjanten idag. Men mästerdetektiven essohasse fyller säkert i.

Just att häktningen inte överklagades tyder på att försvar och åklagare är överens om själva häktningen. Det verkar som om advokaten har fört maskroos bakom ljuset:

Jag reagerade på att advokaten sagt till Maskroos att "han kommer nog sitta ett tag" (eller liknande). Så säger inte en advokat som tycker att häktningen är oskälig. De har antagligen något graverande mot FS (som jag är himla nyfiken på vad det är.)
Citera
2011-05-06, 08:05
Medlem
Kams avatar
Citat:

Saffy, självklart ska du ringa polisen!
Citera
2011-05-06, 08:47
Medlem
cheringens avatar
Saffy, här är en till som absolut tycker att du ska ringa polisen.

Följer tråden med intresse men bor i en helt annan landsända och kan inte bidra med någonting.
Citera
2011-05-06, 10:26
Medlem
essohasses avatar
Citat:

Citat:

Du skall givetvis inte tipsa polisen förrän du hittar en gul säckkärra och svart sopsäck!
Citera
2011-05-06, 14:08
Medlem
Eliza CTs avatar
Jag ska inte upprepa riktigt vad dom andra sagt, men:
Polisen uppmanar allmänheten att komma med tips. Sedan avgör dom om det ska följas upp.
Har dom redan varit där så kan dom plocka fram "om".
Så bara gör det.

Edit: 114 14
Citera
2011-05-07, 01:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

TR är den som har orginalet, inte kopian. Borde vara kopia som skickades till HR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in