Då jag sett en hel del supportfrågor i de övriga trådarna om Starcraft 2, så tycker jag det kan vara på sin plats med en egen tråd för era problem och deras lösningar. Här platsar alltså frågor och svar om de eventuella tekniska bekymmer ni stöter på med SC2.
I övrigt snor jag BFC:s kloka ord om de andra SC2-relaterade stortrådarna i princip rätt av;
Då kör vi, jag har en undran om prestandan. SC2 säger att grafikkortet inte verkar vara uppdaterat (vilket det är) och med det jag har i datorn borde jag inte kunna maxa videoinställningarna?
Kör på 1920x1080 och på medium, vilket flyter men på high eller ultra så blir det små segt varför?
Specs:
Aspire 8935G
Intel Core 2 Duo T6600 2.2GHz
ATI Mobility Radeon HD 4670 1024MB/2254MB
4GB RAM
Win 7 x64
Då kör vi, jag har en undran om prestandan. SC2 säger att grafikkortet inte verkar vara uppdaterat (vilket det är) och med det jag har i datorn borde jag inte kunna maxa videoinställningarna?
Kör på 1920x1080 och på medium, vilket flyter men på high eller ultra så blir det små segt varför?
Specs:
Aspire 8935G
Intel Core 2 Duo T6600 2.2GHz
ATI Mobility Radeon HD 4670 1024MB/2254MB
4GB RAM
Win 7 x64
Jämför man med Denna länk så tycker jag det stämmer bra med att du ska klara av medium med ganska hög upplösning, men inte mycket mer.
Dock bara min åsikt, och jag är inte jättehaj på HD4670-prestandan.
Ungefär en gång varannan timme får mitt SC för sig att tabba ner. Det tar sedan 10+ sekunder att få upp spelet igen.
Som tur var brukar det pausas (Waiting for players).
Fortfarande surt förstås, vet att detta händer andra med. Någon som har en lösning/förklaring?
Trodde först att det var mitt icke genuina windows 7 som spökade - Men samma sak händer folk med windows for real.
Ungefär en gång varannan timme får mitt SC för sig att tabba ner. Det tar sedan 10+ sekunder att få upp spelet igen.
Som tur var brukar det pausas (Waiting for players).
Fortfarande surt förstås, vet att detta händer andra med. Någon som har en lösning/förklaring?
Trodde först att det var mitt icke genuina windows 7 som spökade - Men samma sak händer folk med windows for real.
Inte för att det lär stoppa tabbandet, men testa kör windowed mode (fullscreen), så kommer det i alla fall gå snabbare att tabba upp spelet.
Tja!
Har precis installerat sc2. Men när jag ska börja spelet uppdatera och sen så stängs spelet ner. Samma sak händer varja gång jag försöker starta
Någon som vet vad som kan vara felet?
mvh
Tja!
Har precis installerat sc2. Men när jag ska börja spelet uppdatera och sen så stängs spelet ner. Samma sak händer varja gång jag försöker starta
Någon som vet vad som kan vara felet?
mvh
C:\Program Files\StarCraft II\Support och sedan repair?
Jag får sjukt dålig fps i singeplayer och även vissa maps i multiplayer, tex Haven's fall kartan ligger jag nästan hela tiden på 20 fps!?
Spelar ingen roll om jag sätter alla settings på lägsta det hjälper inget.
Brorsan fick precis spelet men när vi stoppar in skivan händer det ju inte ett smack. Har kollat så datorn ska vara bra nog och när jag stoppar in det i min laptop så startas installationsprogrammet. Vad är det för fel och hur åtgärda?
Brorsan fick precis spelet men när vi stoppar in skivan händer det ju inte ett smack. Har kollat så datorn ska vara bra nog och när jag stoppar in det i min laptop så startas installationsprogrammet. Vad är det för fel och hur åtgärda?
Haha
Du får väl starta installationen manuellt om inte autorun-funktionen är aktiverad.
..Annars är det kanske så att du har för dåligt grafikkort :O
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!