2010-08-01, 16:08
Moderator
Falukropps avatar
Då jag sett en hel del supportfrågor i de övriga trådarna om Starcraft 2, så tycker jag det kan vara på sin plats med en egen tråd för era problem och deras lösningar. Här platsar alltså frågor och svar om de eventuella tekniska bekymmer ni stöter på med SC2.

I övrigt snor jag BFC:s kloka ord om de andra SC2-relaterade stortrådarna i princip rätt av;

Allmänna frågor om spelet och snack om kampanjen tar vi i Starcraft 2 - Den allmänna tråden.
Spekulationer om de två resterande kampanjerna tar vi i Starcraft 2 - Spekulationstråden.
Multiplayer pratar vi om i Starcraft 2 - Multiplayertråden.
Träningspartners hittar man i
Starcraft 2 söka träningspartner tråden.
Matchprat tas med fördel i Starcraft 2 - Matchpratstråden

Frågor om vart man tankar hem SC2 och liknande tar vi inte alls i detta delforum, utan håller i Fildelningsforumets Starcraft 2- och Requesttråd.

//Mod
Senast redigerad av BigFatCone 2011-06-18 kl. 11:42.
Citera
2010-08-01, 21:53
Medlem
[SIC]s avatar
Då kör vi, jag har en undran om prestandan. SC2 säger att grafikkortet inte verkar vara uppdaterat (vilket det är) och med det jag har i datorn borde jag inte kunna maxa videoinställningarna?
Kör på 1920x1080 och på medium, vilket flyter men på high eller ultra så blir det små segt varför?

Specs:
Aspire 8935G
Intel Core 2 Duo T6600 2.2GHz
ATI Mobility Radeon HD 4670 1024MB/2254MB
4GB RAM
Win 7 x64
Citera
2010-08-01, 22:18
Medlem
PaiN i Stugan^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [SIC]
Då kör vi, jag har en undran om prestandan. SC2 säger att grafikkortet inte verkar vara uppdaterat (vilket det är) och med det jag har i datorn borde jag inte kunna maxa videoinställningarna?
Kör på 1920x1080 och på medium, vilket flyter men på high eller ultra så blir det små segt varför?

Specs:
Aspire 8935G
Intel Core 2 Duo T6600 2.2GHz
ATI Mobility Radeon HD 4670 1024MB/2254MB
4GB RAM
Win 7 x64

Jämför man med Denna länk så tycker jag det stämmer bra med att du ska klara av medium med ganska hög upplösning, men inte mycket mer.

Dock bara min åsikt, och jag är inte jättehaj på HD4670-prestandan.

edit: Länk till källan
Citera
2010-08-01, 23:01
Medlem
Spår av nötters avatar
Ungefär en gång varannan timme får mitt SC för sig att tabba ner. Det tar sedan 10+ sekunder att få upp spelet igen.

Som tur var brukar det pausas (Waiting for players).

Fortfarande surt förstås, vet att detta händer andra med. Någon som har en lösning/förklaring?
Trodde först att det var mitt icke genuina windows 7 som spökade - Men samma sak händer folk med windows for real.
Citera
2010-08-01, 23:09
Medlem
Qawseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spår av nötter
Ungefär en gång varannan timme får mitt SC för sig att tabba ner. Det tar sedan 10+ sekunder att få upp spelet igen.

Som tur var brukar det pausas (Waiting for players).

Fortfarande surt förstås, vet att detta händer andra med. Någon som har en lösning/förklaring?
Trodde först att det var mitt icke genuina windows 7 som spökade - Men samma sak händer folk med windows for real.
Inte för att det lär stoppa tabbandet, men testa kör windowed mode (fullscreen), så kommer det i alla fall gå snabbare att tabba upp spelet.
Citera
2010-08-02, 01:53
Medlem
Kinderagets avatar
Tja!
Har precis installerat sc2. Men när jag ska börja spelet uppdatera och sen så stängs spelet ner. Samma sak händer varja gång jag försöker starta
Någon som vet vad som kan vara felet?
mvh
Citera
2010-08-02, 02:03
Medlem
Verpines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinderaget
Tja!
Har precis installerat sc2. Men när jag ska börja spelet uppdatera och sen så stängs spelet ner. Samma sak händer varja gång jag försöker starta
Någon som vet vad som kan vara felet?
mvh
C:\Program Files\StarCraft II\Support och sedan repair?
Citera
2010-08-02, 03:31
Medlem
Kinderagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verpine
C:\Program Files\StarCraft II\Support och sedan repair?

Räckte med att starta om datorn
Citera
2010-08-02, 04:39
Medlem
Jag får sjukt dålig fps i singeplayer och även vissa maps i multiplayer, tex Haven's fall kartan ligger jag nästan hela tiden på 20 fps!?
Spelar ingen roll om jag sätter alla settings på lägsta det hjälper inget.

I betan kunde jag ha allt på ultra utan problem.

radeon 5850 10.7a
phenom IIx4 3.5ghz
4gb ram
1680*1050

Verkar många som har samma problem, kanske atis drivrutiner som är skit?
Citera
2010-08-02, 11:40
Medlem
odsmans avatar
Brorsan fick precis spelet men när vi stoppar in skivan händer det ju inte ett smack. Har kollat så datorn ska vara bra nog och när jag stoppar in det i min laptop så startas installationsprogrammet. Vad är det för fel och hur åtgärda?
Citera
2010-08-02, 11:47
Medlem
Donnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odsman
Brorsan fick precis spelet men när vi stoppar in skivan händer det ju inte ett smack. Har kollat så datorn ska vara bra nog och när jag stoppar in det i min laptop så startas installationsprogrammet. Vad är det för fel och hur åtgärda?

Haha

Du får väl starta installationen manuellt om inte autorun-funktionen är aktiverad.

..Annars är det kanske så att du har för dåligt grafikkort :O
Citera
2010-08-02, 11:51
Medlem
odsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donno
Haha

Du får väl starta installationen manuellt om inte autorun-funktionen är aktiverad.

..Annars är det kanske så att du har för dåligt grafikkort :O

Kanske skulle skrivit att jag prövat det också och nej grafikkortet är inte för dåligt, så kom på någon bättre lösning smarter.
Senast redigerad av odsman 2010-08-02 kl. 11:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in