2013-04-02, 12:01
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Gillar inte alls PzIV (50 matcher - 10 kills - 42% winrate) . Är båda VK liknande eller är de bra mycket bättre? Annars tror jag nog att jag tar ett annat land.

Vilken heavy-line är bäst om man vill ha bra Accuracy, Armor och Penetration?
Har IS just nu med derpgun men blir för det mesta dödad på två skott av Tier 8 oavsett vinkel, har hört att IS-3 ska vara kanon men inte säker på om jag vill grinda de 77k xp som behövs.

VK3601H ska vara en av de bästa Tier6 i spelet.

En IS har 1130 HP (stock) och de Tier8 heavies med bäst damage har 400 per skott. Så om du inte blir ammorackad konstant tål du 3 skott innan du dör. Har du en IS är du tillräckligt rörlig för att kunna skjuta Tier8-9 i flanken, angriper du dem frontalt gör du fel.

Ingen linje är bäst i accuracy, armour och penetration, iaf inte innan Tier10. Tyska linjen passar dig nog bäst, även om tier10 har lägre pen än andra tier10 heavies.
Citera
2013-04-02, 12:24
Medlem
WalterSullivans avatar
Jag kör endast med guld ammo hela tiden, den som penetrerar extra mycket. Silver går åt rätt fort men jag köper bara guld o byter ut när jag behöver större summor
Citera
2013-04-02, 12:35
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
VK3601H ska vara en av de bästa Tier6 i spelet.

En IS har 1130 HP (stock) och de Tier8 heavies med bäst damage har 400 per skott. Så om du inte blir ammorackad konstant tål du 3 skott innan du dör. Har du en IS är du tillräckligt rörlig för att kunna skjuta Tier8-9 i flanken, angriper du dem frontalt gör du fel.

Ingen linje är bäst i accuracy, armour och penetration, iaf inte innan Tier10. Tyska linjen passar dig nog bäst, även om tier10 har lägre pen än andra tier10 heavies.

Hm kanske får testa den, är bara 10k ifrån tror jag.

3 skott kan nog stämma eller arty som får en bra hit i sidled. Du har nog rätt, har nog spelat den som en annan tank. Antar att jag ligger för långt fram när jag egentligen borde agera som medium.

Nej självklart inte. Menade att det är de tre jag prioriterar. Damage, rate of fire och mobility har mindre betydelse för min del då jag har en dålig vana att stå kvar om rof är snabb och suicide om den har för hög mobility. Hinner heller inte sikta på små weakspots när tanksen kommer nära, de kör fram och skjuter 400dmg på mig och har redan börjat backa när jag siktat på weakspot. Att tracka motståndaren borde jag nog göra oftare med.
Får en känsla av att jag nog borde hålla mig till artilleri och TD . Har en tendens att reagera sakta, ingem aning om vad det beror på.
Citera
2013-04-02, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
D5T-85BM körde jag med, U-11 har för dålig träffsäkerhet och lång omladdningstid för att va bra.
Håller du inte med om att U11:an är soft typ i närstrid osv?
Citera
2013-04-02, 14:35
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Nej självklart inte. Menade att det är de tre jag prioriterar. Damage, rate of fire och mobility har mindre betydelse för min del då jag har en dålig vana att stå kvar om rof är snabb och suicide om den har för hög mobility. Hinner heller inte sikta på små weakspots när tanksen kommer nära, de kör fram och skjuter 400dmg på mig och har redan börjat backa när jag siktat på weakspot. Att tracka motståndaren borde jag nog göra oftare med.
Får en känsla av att jag nog borde hålla mig till artilleri och TD . Har en tendens att reagera sakta, ingem aning om vad det beror på.

Det som jag gillar med WoT är att man inte alls behöver snabba reaktioner, det räcker med att vara på rätt ställe och kunna sikta för att göra bra ifrån sig. För övrigt flankar jag med alla tanks, ink min IS-3a. Varför skjuta någon i fronten om man inte måste?

Känns som tyska tanks är din grej, de är slöa, men har bra aim time, precision och ok precision. Alfa är sådär, men RoF är bra. Lär du dig bara vinkla tanken lär det gå bra.
Citera
2013-04-02, 16:18
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
men är på AMX40 och det är en riktig jävla snigel. Får ju damp av att den är så ful också!
50 knutar gör den som mest...om du kör baklänges nedför en kulle

Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Jag kör endast med guld ammo hela tiden, den som penetrerar extra mycket. Silver går åt rätt fort men jag köper bara guld o byter ut när jag behöver större summor
Premiumammunition är inte bättre på allt.

Citat:
Ursprungligen postat av g-man20
Föredrar D5T-85BM
Citera
2013-04-02, 16:22
Medlem
Tengus avatar
Citat:
Gillar inte alls PzIV (50 matcher - 10 kills - 42% winrate) . Är båda VK liknande eller är de bra mycket bättre? Annars tror jag nog att jag tar ett annat land.

Pz IV skall spelas som en TD, i princip. Använd den pricksäkra kanonen från en position bakom dina scouts.

Citat:
Har IS just nu med derpgun men blir för det mesta dödad på två skott av Tier 8 oavsett vinkel, har hört att IS-3 ska vara kanon men inte säker på om jag vill grinda de 77k xp som behövs.

Tyska Tiger (P) är utan tvekan den bästa tier 7-heavyn med 200 mm frontal armor och bra kanon. Den linjen leder dock till VK4502A, som spelas bättre som en medium (den har inte så bra armor).

Jag skulle nog framhäva den ryska sekundära heavy-linjen; KV-3, KV-4, ST-I, IS-4.
De är riktiga brawlers och speciellt KV-4 och ST-I tål bra med stryk (många vet inte var de skall skjuta).

Det är dock svårt att säga att en viss linje passar just dig, det är bättre att du går in på testservern innan patcharna släpps och testar alla tanks i lugn och ro. Du får 100,000,000 credits och experience på testservern, bara att välja och vraka.
Senast redigerad av Tengu 2013-04-02 kl. 16:23. Anledning: Fixade quote-taggen
Citera
2013-04-02, 16:32
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tengu

Tyska Tiger (P) är utan tvekan den bästa tier 7-heavyn med 200 mm frontal armor och bra kanon. Den linjen leder dock till VK4502A, som spelas bättre som en medium (den har inte så bra armor).

Det där håller jag inte med om. T29 är bättre enligt mig.

EDIT: Länge sen jag spela, har de slängt in zombies nu? Haha
Citera
2013-04-02, 16:34
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tengu
Jag skulle nog framhäva den ryska sekundära heavy-linjen; KV-3, KV-4, ST-I, IS-4.
De är riktiga brawlers och speciellt KV-4 och ST-I tål bra med stryk (många vet inte var de skall skjuta).
Kv-4 är en pina att köra, även med 1200hk motor är den slö så inåthelvete och topkanonen är bara 107mm så den ligger i underkant med skada.
Citera
2013-04-02, 16:45
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
ditt rike aaaas, du vill inte dela med dig?

Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Den första kanonen är en HE-kanon. Dvs skjuter endast HE (eller HEAT vilket är guldammo)
Kallas även i folkmun för derp. Mycket skada som fan när den väl penetrerar (vilket den ofta
gör i sin tier med guldammo). så den har 61 i pen och 450 i skada. Den undre kanonen skjuter
AP (armour piercing) vilekt har betydligt bättre pen men sämre skada. Dock är omladdningstiden
betydligt snabbare på en sådan kanon. Även här har du guldammo som ger högre pen men samma
skada och HE som funkar som HE funkar, d v s låg pen/hög skada.
rätt kul att bison som är första arty ligger på 75 i pen och med guld ammo 228
penner typ det mesta man skjuter på :P
Citera
2013-04-02, 16:49
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:

pz4 är en av mina favoriter, teir 5 som gör ca 300 i skada per skott, även 1 shottat M6 med den

derp is king

Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Det där håller jag inte med om. T29 är bättre enligt mig.

EDIT: Länge sen jag spela, har de slängt in zombies nu? Haha

zombies är förste april skämt

och håller med ovanstående att tiger p är den bästa teir 7

body är lätt att träffa(t29), men turret är mycket svårare att träffa(tiger p)

har vunnit mot t29 som står hull down medans jag står i öppna, t-29 aim är mycket sämre och jag träffar t29 luckan mycket oftare än t29 träffar luckan på tiger p
Citera
2013-04-02, 16:54
Medlem
Kebabsugers avatar
fick "PREMIUM n00B" skriket igår när jag one shottade en t-50 med Kv-5
han var 100% på att det aldrig skulle gå med en vanlig tank lol!
skulle taget screen för hela laget värnade om mig faktiskt istället för att hålla med om wallet warrior
btw, fy faaan vad jobbig sköldpaddan är att möta när man har 167 i pen, rakt i sidan, bounce :P

Citat:
Ursprungligen postat av g-man20
jag kör u-11 i olika tanks, gillar den för den gör alltid skada, eller ja nästan alltid, ibland bounsar även HE + att man ibland 1 shottar massa små tanks
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in