Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Gillar inte alls PzIV (50 matcher - 10 kills - 42% winrate)

. Är båda VK liknande eller är de bra mycket bättre? Annars tror jag nog att jag tar ett annat land.
Pz IV skall spelas som en TD, i princip. Använd den pricksäkra kanonen från en position bakom dina scouts.
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Vilken heavy-line är bäst om man vill ha bra Accuracy, Armor och Penetration?
Har IS just nu med derpgun men blir för det mesta dödad på två skott av Tier 8 oavsett vinkel, har hört att IS-3 ska vara kanon men inte säker på om jag vill grinda de 77k xp som behövs.
Tyska
Tiger (P) är utan tvekan den bästa tier 7-heavyn med 200 mm frontal armor och bra kanon. Den linjen leder dock till VK4502A, som spelas bättre som en medium (den har inte så bra armor).
Jag skulle nog framhäva den ryska sekundära heavy-linjen; KV-3, KV-4, ST-I, IS-4.
De är riktiga brawlers och speciellt KV-4 och ST-I tål bra med stryk (många vet inte var de skall skjuta).
Det är dock svårt att säga att en viss linje passar just dig, det är bättre att du går in på testservern innan patcharna släpps och testar alla tanks i lugn och ro. Du får 100,000,000 credits och experience på testservern, bara att välja och vraka.