2012-12-29, 23:36
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opiumtal18
Tjänade drygt 4500 idag med Hetzer. Fick 5 pers tack vare 105mm som är riktigt vass, kan köpa StuG men tänker behålla Hetzer. Vet inte om det varit nån patch men jag tycker armorn blivit lite sämre, förut stutsade alltid 75mm projektilerna på framsidan. Sen fick jag out of ammo där pga magasinet på 20- de borde dem höja till 30 minst.

lol, hetzern kan 1 shotta det mesta du möter, och tror du får det svårt att döda alla 15, men har du super turen och skills så kan det gå :P

gillade hetzern som fan, stug som var den bästa td i andra världskriget suger ju här pga matchmaking
Citera
2012-12-29, 23:39
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Victory!
Battle: Cliff den 29 december 2012 22:25:53
Vehicle: M4 Sherman
Experience received: 8*145 (x5 for the first victory each day)
Credits received: 41*355
Battle Achievements: Sniper, Sharpshooter

Det är nästan så man skäms över att köra guld-derp med M4. Nästan...
jag bouncade idag på en is8 med guld ammo, avg pen 335, helt sjukt

använder max 8 guldskott i mina tanks som kan användas, men går jäääääkla minus i matchen efteråt :P

kör man e100 så kolla man matchmaking, sedan väntar man 2min, om ingen i ditt lag är död kan det var värt att använda, annars är det bättre att köra i vattnet :P
Citera
2012-12-29, 23:45
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Beror rätt mycket på vem som kör en KV-5, finns en kille på NA-servern med 65% i win rate, solo och utan guldshells. Men den har ett rykte av att köras av idioter som ville ha en billig tier8 premium tank.

Gäsp, välkommen i klubben, nästan.

Han är så klart grym men i rätta händer är kv5an en riktig jävel, personligen är jag en "över medel" spelare men kör den hårt, ibland lite för hårt, och den ligger på min topp 5 i EF rating. Problemet är så klart kupolen, ibland studsar allt, ibland inget. En fight mellan två kv5or beror till 70% på tur.

Med det sagt så finns det så klart fullt med idioter som kör kv5an bara för att den va den billigaste premiumen men den är verkligen en redig t8 prem. Fan, skulle den få samma mängd buffs som t59an (som behövde noll) så skulle den va op. Ge mig bara lite mer pen och så blir jag sjukt mycket farligare
Citera
2012-12-30, 06:02
Medlem
Carolus_Rexs avatar
Finns det nagra bra tips for en ny spelare? Jag har precis installerat spelet och hade tankt fokusera pa tyska tanks, vilka tanks bor jag sikta in mig pa i borjan och vilka modules ar viktigast? Min spelstil brukar vara ratt gung-ho sa kor garna tanks som har bra fart och passar en aggressiv spelare. Tack pa forhand.
Citera
2012-12-30, 12:01
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carolus_Rex
Finns det nagra bra tips for en ny spelare? Jag har precis installerat spelet och hade tankt fokusera pa tyska tanks, vilka tanks bor jag sikta in mig pa i borjan och vilka modules ar viktigast? Min spelstil brukar vara ratt gung-ho sa kor garna tanks som har bra fart och passar en aggressiv spelare. Tack pa forhand.

Heavy/medium med bra pipa skulle jag då säga kanske den rad som leder till Tiger P?
Annars tycker jag tank destroyer ger ganska bra övning i början, men å andra sidan sitter du i en buske längst bak 70% av matchen
Citera
2012-12-30, 16:00
Medlem
DoubleWoods avatar
Förbannade siemka- och privjetwarriors!!
Lirar på CT-servern nu, och åker kommunistdjävlarna inte runt och beskjuter sitt eget team så gör de annat värdelöst fanskap.

Hur svårt är det att byta till NA-servern? Bara att tanka ned ny klient? Men vad händer då med kontot som går mot EU-servern, hänger allt med ändå?
Citera
2012-12-30, 16:46
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:

Vad du än gör, se till att du kör en linje som inte har en lätt tank i tier4. Du kommer hata matchmaking då.
Vill du köra tyskar innebär det att du kör PzII, PzIII, PzIII/IV linjen och inte den andra eftersom du då kommer få Pz38NA i tier4 och hata dig själv. Tier 5 och mindre är bara uppvärmning inför högre tier.

För övrigt, om du kör tyskar för att du vill ha en Tiger och massakrera alla, så förbered dig på en besvikelse. Helt ok tank, men knappast osårbar.
Citera
2012-12-30, 16:49
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoubleWood
Lirar på CT-servern nu, och åker kommunistdjävlarna inte runt och beskjuter sitt eget team så gör de annat värdelöst fanskap.

Hur svårt är det att byta till NA-servern? Bara att tanka ned ny klient? Men vad händer då med kontot som går mot EU-servern, hänger allt med ändå?

Nope, du har separata konton på NA och EU-servern. Så inget följer med.
Har funderat på att byta till EU för att testa clan wars, men har för mycket investerat i mitt konto på NA-servern för att det ska vara värt det.
Å andra sidan, på NA-servern har vi brassar, mexare, japaner, filippiner samt amerikaner, så det är antagligen inte bättre.
Citera
2012-12-30, 18:27
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
gå efter e50m

dvs medium

tycker resten av tyska är mobbade av ryssarna, tiger P är oxå ook, men då måste du gp heavt oxå
Citera
2012-12-30, 18:43
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoubleWood

dom funderar fortfarande på om man skall kunna köra byte av server, dvs flytta med alla tanks, medium prio har jag för mig, mycket annat som ligger före
Citera
2012-12-30, 19:53
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
dom funderar fortfarande på om man skall kunna köra byte av server, dvs flytta med alla tanks, medium prio har jag för mig, mycket annat som ligger före

Kommer nog inte att hända. Dom har vetat om det här sen efter första veckan och hela tiden mumlat om att det ska kollas på eller att det är under utveckling men långt ner på listan.
Citera
2012-12-30, 20:38
Medlem
Opiumtal18s avatar
Citat:

Tyskarna har inte snabba tanks,förutom Pz38na som förövrigt är riktigt vass (jag har elitstatus på den)
Om du ska köra tyskland föreslår jag PzII,PzIII(sen PzIII/IV som är relativt snabb) linjen då de är mycket bättre än Pz35,38( dock kan du inte välja Tiger P som man kan köra rätt så aggressivt med
I min början la jag siktet på PzIV som var sämst, så ta inte de spåret imo.

Tyskarnas tanks är rätt så kassa i början men vid Tiger(sniper) och Panther(sniper/flanker) blir de bättre = tålamod.

Som alt kan du köra Sovjetiskt med KV-1 linjen, den är bra.
Men Jänkarnas är inte heller dumma, dessutom ger det mycket valmöjligheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in