2012-12-22, 11:44
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKolv
Allt för ofta (typ i alla public matcher) så ser man en scout först, Då bränner alla artys, TD´s och Heavys på som idioter, Fast än flera Scouter och mediums tagit upp fighten med fiendens scout, Vilket resulterar i att ingen har laddade eldrör när det börjar ploppa upp heavys och TD´s på kartan. Det är ta mig fan JÄMT så. Och jag HATAR det.

Medhåll!

Problemet, som jag ser det, är att det är alldeles för stor procent "gamers" som spelar. Folk utan koll eller intresse av militär taktik. Visst, det är ett spel, det köper jag också, men det går alltid bättre om man agerar lite taktiskt smart och nyttjar sina vagnar till det de är till för.

Ett fint exempel jag kan bidra med är att jag ofta får en helsikes massa skit kastad på mig när jag använder min Jagdpz E-100, och varför? Jo, för att jag inte rullar fram och tar kullen på Karelia-banan exempelvis. Folk förstår helt enkelt inte vad de olika vagnarna är till för, och de agerar därför helt fel, och som en skruvad slutsats v detta så drar de felaktiga slutsatser om varför det går åt helvete. Det går inte åt helvete för att en TD med maxfart i backe på 7km/tim och en reload på 20-25 sekunder inte rullar fram som en medium eller lätt stridsvagn och tar en kulle.
Citera
2012-12-22, 12:20
Medlem
Skoj med rabatter på vagnar,litet dilemma av att välja mellan D.Max och SU-122-44. Pro & cons på vagnarna?
Citera
2012-12-22, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smackster
Skoj med rabatter på vagnar,litet dilemma av att välja mellan D.Max och SU-122-44. Pro & cons på vagnarna?

Själv skaffade jag den ryska, men mest för att träna upp crew, eftersom jag bara har SU-152.
Citera
2012-12-22, 16:30
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Ett fint exempel jag kan bidra med är att jag ofta får en helsikes massa skit kastad på mig när jag använder min Jagdpz E-100, och varför? Jo, för att jag inte rullar fram och tar kullen på Karelia-banan exempelvis. Folk förstår helt enkelt inte vad de olika vagnarna är till för, och de agerar därför helt fel, och som en skruvad slutsats v detta så drar de felaktiga slutsatser om varför det går åt helvete. Det går inte åt helvete för att en TD med maxfart i backe på 7km/tim och en reload på 20-25 sekunder inte rullar fram som en medium eller lätt stridsvagn och tar en kulle.
Själv gillar jag att spöa skiten ur 100 som sticker ut näsan mötte en häromdan fick ned den till typ 100->2% hälsa utan att bli träffad mer än skadad band och då körde jag is-8 som är rätt mjuk.
Citera
2012-12-22, 16:34
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smackster

D-Max... Rätt långsam och sävlig. Man bör hålla sig på TD-avstånd. Dålig armour. Bra kanon
för sin tier (6) och hyffsad RoF. Tycker den är träffsäker om man bara har LITE tålamod

SU-122-44... Snabb (relativt) och bra frontpansar (även om det inte studsar ALLA gånger)
Bra alphadamage på kanonen till en väldigt hög ROF (med tanke på skada) Gör bra ifrån
sig i en tier9 match alla dagar i veckan (Och hamnar rätt ofta där också) vilket ger bra XP
och creds, rätt körd. Däremot dåligt sikte vilket gör att man hellre kör den offensivt jämfört
med en standard TD eftersom den är så snabb och rörlig.

Jag har (som du förstår) båda. Men om jag var tvungen att välja så hade jag köpt SU'n.
Mycket bättre allroundmaskin och fungerar som en mer komplett stridsvagn.

Därmed inte sagt att D-max är dålig, för det är den inte. Inte alls. Precis som skrevs
tidigare så gör man nästan alltid bra matcher i den om man kan hålla sig i skinnet lite
samt vet hur kartorna ser ur och var det passar att stå.
Citera
2012-12-22, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Medhåll!

Problemet, som jag ser det, är att det är alldeles för stor procent "gamers" som spelar. Folk utan koll eller intresse av militär taktik. Visst, det är ett spel, det köper jag också, men det går alltid bättre om man agerar lite taktiskt smart och nyttjar sina vagnar till det de är till för.

Precis. Avstånd till sina kamrater är en annan sån där taktiskt miss, Man gör det jävligt enkelt för fiendes arty om inte annat. eller att man skjuter utan att ha koll på sin omgivning. Sitter i sniper mode för länge och ser inte sina team mates.. Artys och andra med sämre precision som skjuter när vänner är för nära fienden. Lika illa att vara den team mate som åker framför en vagn som är i eldgivning med en vagn längre bort. Sånt här ser man som sagt i alla matcher... Och som du säger så tror jag det handlar om vad man är för typ av spelare. Spelade en match nu med min T43 och en Tiger åker framför mig när jag skjuter med min vagn i ett hörn vid två hus, varpå tigern dör och min T43 förmodligen står kvar där. Kom inte loss och loggade ut.. Vet inte vad banan heter men det är stad och nån motorväg och en jävla massa tågräls i mitten. Uppe i vänstra hörnet stod jag på en bra plats och slog ut samt spottade flera vagnar. Varpå en tiger tyckte han ville ha min plats..

Ett annat exempel är en match jag hade i natt. Ser två T50 åka rakt över kartan i hög fart väldigt tätt på led, Skjuter den första som blir detrackad och den bakre kör rakt in i röven på honom och fick tvärstopp. Varpå jag efter omladdningen kan göra slut på den bakre. Den främre dog i samma ögonblock av en annan vagn i mitt lag. Man behöver inte vara intresserad av taktik eller erfarenhet, man behöver bara använda sunt förnuft. Men det har väl dagens ungdoms generation bevisat att dom saknar i många andra situationer i dagens samhälle. Upplever i regel arty och scouts som dom mest otaktiska och klantigaste spelarna överlag dock..
Citera
2012-12-22, 21:01
Medlem
Köpes råd.. Har en del XP som ska användas! Målet just nu är T44, men jag behöver mycket mer XP. Det jag kan låsa upp nu är: IS, hummel, arl44. (fler såklart, men dom är ointressant just nu)
Det jag kan låsa upp om jag sparar någon dag till är Tiger II och T44. Hur hade ni gjort? Tiger II är jag sugen på, lika så T44, men samtidigt har ju IS varit ett mål... Har alltså 31k free XP.
Citera
2012-12-22, 21:07
Moderator
Arne.Ankas avatar
Arl44, 50.3% winratio men skapligt tråkig och vekt pansar som alla fransoser.
Is, 52% winratio och 1,05 dödade per match, en del tycker riktigt mycket om den tyckte den va ok.
Hummel har jag inte kört, är på wespe.
Citera
2012-12-22, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Arl44, 50.3% winratio men skapligt tråkig och vekt pansar som alla fransoser.
Is, 52% winratio och 1,05 dödade per match, en del tycker riktigt mycket om den tyckte den va ok.
Hummel har jag inte kört, är på wespe.
Kunde inte hålla mig, blev en IS. Spelade precis första matchen stock. Gick sådär... En död. Och en tiger nästan död... Sen dog jag =)
Citera
2012-12-22, 22:51
Moderator
Arne.Ankas avatar
Skapligt om vagnen inte var uppgraderad med nånting.
Citera
2012-12-22, 22:58
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKolv
Kunde inte hålla mig, blev en IS. Spelade precis första matchen stock. Gick sådär... En död. Och en tiger nästan död... Sen dog jag =)

Ingen vagn är att föredra stock. Jag brukar försöka se till att jag har tillräckligt med XP
för att förse vagnen jag köper med det mesta från start. Men visst kan det finnas en viss
efarenhet i att grinda kanoner och torn och motorer. Jag har dock inte ork för sånt

Men IS´n är ju egentligen bara ett steg till spelets absoluta paradvagn, IS-3
(noteras bör dock att även IS-3 suger en hel del som stock)

Ditt val var nog bra. ARLen är förvisso en potent tier6, men det som kommer efter,
AMX M4 är en drög utan dess like. Samma kanon som ARL's toppkanon och sämre
pansar. Förstår inte hur det är tänkt där. Dock så kommer ju autoloadern i vagnen
efter (tier8) och det är ditåt jag grindar.

Hummeln är skitbra som arty (om man som jag gillar just arty)
Citera
2012-12-23, 00:42
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Själv gillar jag att spöa skiten ur 100 som sticker ut näsan mötte en häromdan fick ned den till typ 100->2% hälsa utan att bli träffad mer än skadad band och då körde jag is-8 som är rätt mjuk.

Det är bara för att du spelar mot n00bs.

I allmänhet vet inte folk var de ska skjuta heller, det märkte jag tydligt i ett game för 10 minuter sedan.

En E-100 och en IS-3 stod och duellerade med mig framifrån när jag körde jagd e-100, båda sköt på övre delen av mitt chassi eller på främre delen av min överbyggnad runt kanonen hela tiden. Resultat? Jag slog ut IS-3 på tre skott, och E-100 på två skott i avståndsmätaren (den började på 89%). Jag själv tog ingen skada alls.

Dumhuvudena skulle ju ha uppehållit mig med E-100 och IS-3 skulle ha kört runt mig och knäppt mig i arslet eftersom jag var ensam där utan understöd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in