2012-12-23, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U

Dumhuvudena skulle ju ha uppehållit mig med E-100 och IS-3 skulle ha kört runt mig och knäppt mig i arslet eftersom jag var ensam där utan understöd.
Exakt. Sådär spelas det hela jävla tiden.. Så matt på det. ÄVen om det är skönt när man är i din sits, problemet är att båda lag har 90% sådana spelare.
Citera
2012-12-23, 01:27
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det är bara för att du spelar mot n00bs.
Ja jo såna finns de gott om mötte en maus häromdan som försökte köra hull down bara det att min kanon hade kraft nog att penetrera framsidan av tornet så h*n blev inte långlivad men idag alltså...märks att det är jullov för varenda djävla idiot i universum har varit i mitt lag idag...

Mer regel än undantag att 3-6 vagnar gömde sig längst bak, en del bakom spg
Citera
2012-12-23, 03:57
Medlem
Fan... IS vagnen va ju jävligt trevlig i jämförelse med KV-1S.
Kör dock stock fortfarande, men den funkar...
Citat:
Battle: Arctic Region
Vehicle: IS
Experience received: 3*015 (x3 for the first victory each day)
Credits received: 37*921
Battle Achievements: Steel Wall, Master Gunner, Mastery Badge: "3rd Class"
Jag va dock relativt högt rankad. Men ändå... den gör bra ifrån sig även fast den är stock.
Citera
2012-12-23, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Ingen vagn är att föredra stock. Jag brukar försöka se till att jag har tillräckligt med XP
för att förse vagnen jag köper med det mesta från start. Men visst kan det finnas en viss
efarenhet i att grinda kanoner och torn och motorer. Jag har dock inte ork för sånt

Men IS´n är ju egentligen bara ett steg till spelets absoluta paradvagn, IS-3
(noteras bör dock att även IS-3 suger en hel del som stock)

Ditt val var nog bra. ARLen är förvisso en potent tier6, men det som kommer efter,
AMX M4 är en drög utan dess like. Samma kanon som ARL's toppkanon och sämre
pansar. Förstår inte hur det är tänkt där. Dock så kommer ju autoloadern i vagnen
efter (tier8) och det är ditåt jag grindar.

Hummeln är skitbra som arty (om man som jag gillar just arty)
Självklart, hade man föredrag stock hade hela XP systemet varit rätt överflödigt
Men vissa vagnar är ju mer eller mindre spelbara stock i a f. IS va tydligen en sådan.. Jag föredrar att spela upp vagnen dock, man lär sig vagnen den hårda vägen, Visst får man lite sämre stats än andra som kör som du, fast jag bryr mig inte direkt i vilken procent jag har på vinster VS förluster. Men det är väl egentligen enda nackdelen jag ser. Fördelarna är i min värld att man lär sig vagnen som sagt, sen spar man ju free XP. Har jag valet att låsa upp en ny vagn fullt utrustad eller två nya vagnar stock så väljer jag två nya vagnar.
Citera
2012-12-23, 05:08
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKolv
Självklart, hade man föredrag stock hade hela XP systemet varit rätt överflödigt
Men vissa vagnar är ju mer eller mindre spelbara stock i a f. IS va tydligen en sådan.. Jag föredrar att spela upp vagnen dock, man lär sig vagnen den hårda vägen, Visst får man lite sämre stats än andra som kör som du, fast jag bryr mig inte direkt i vilken procent jag har på vinster VS förluster. Men det är väl egentligen enda nackdelen jag ser. Fördelarna är i min värld att man lär sig vagnen som sagt, sen spar man ju free XP. Har jag valet att låsa upp en ny vagn fullt utrustad eller två nya vagnar stock så väljer jag två nya vagnar.

Jo jag körde också så i början. Men numera har jag så många vagnar att jag helt
enkelt inte vill köpa 2 åt gången. Lär lika gärna känna vagnen fullt utrustad från
början. Har inte så mycket att göra med vinster och förluster.

Dock kan det ju vara en värdemätare när man ser en E100 eller en IS-7 med 40-45 i
winrate och 500-700 i eff-rate... Man undrar helt enkelt hur det är möjligt.
Citera
2012-12-23, 15:33
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Jodå det finns många som kör killsteals, d v s väntar ut. Själv skjuter jag tills en tank är död
och så fort det bara går Kills ser ju snyggt ut på papper (och ger ju en liten medalj om man
dödar 6 eller fler) men annars så är skada och även indirekt skada det som ger XP. (d v s skadan
fienden får efter att du spottat honom). Ja så är det såklart en massa annat också som ger XP,
men just antalet kills är ingen stor (om någon) XP-bringare.

Killsteals är poänglöst i spelet, du tjänar bättre på att plocka 400 hp från en tank jmf med att orsaka 50 hp och döda en tank. Däremot att döda en tank så fort som möjligt är alltid bra.
Men sitter jag i min T92a så spenderar jag inte en shell på en 100 hp tank när jag kan plocka 2000 hp på en heavy. Tror man på kill steals är man uppenbarligen en nybörjare.

För övrigt är den enda statistisken som räknas win rate, eftersom det är den enda gemensamma faktorna för alla din spel.
Citera
2012-12-23, 17:01
Medlem
Jag undrar vad fan det är med mig och PzII... Tog precis upp fighten mot två andra Tier två, en BT2 och en M2. Hamrar på dom ett tag och båda är nere på under 15%, Då kommer det tre tier två vagnar till.. En PzII och något mer. Samtliga va på 100% och jag fick ner alla vagnar under 20 procent, dom flesta under tio till och med. En av dom dog... SJälvklart dog ju jag också. Men jag blir sjukt imponerad av den vagnen varje gång jag spelar med den. En vagn VS fem fiender och samtliga får stor däng. Då är det fan en mirakel vagn! KAN ha att göra med att jag spelat den i 1,5 år, och att motståndet är sjukt jämt på tier två. Men ingen annan vagn i spelet som jag kört mycket med och länge kan mäta sig... PzII hade vunnit kriget om hitler hade skitit i tigern och allt annat fjant och gjort fler PzII!!

EDIT: Önskar att det fanns en högre tier vagn man kunde spela på samma sätt.
Senast redigerad av KaptenKolv 2012-12-23 kl. 17:08.
Citera
2012-12-23, 21:22
Medlem
Out-of-Steps avatar
Nä nu jävlar, trodde mitt ljudkort hade pajat. Men visar sig att felet ligger i World of Tanks.
Skulle ni kunna hjälpa mig?
Det är nämligen så att det kommer "statiska" ljud från vänstra högtalaren i både hörlurar och högtalare. Detta förekommer bara i World of Tanks sedan den senaste uppdateringen. Känner inte direkt för att ladda ned spelet igen med 8mb bredband

Någon som har någon idé om vad det kan bero på och hur man löser det?

Börjar bli komplett galen på det
Citera
2012-12-23, 21:45
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Killsteals är poänglöst i spelet, du tjänar bättre på att plocka 400 hp från en tank jmf med att orsaka 50 hp och döda en tank. Däremot att döda en tank så fort som möjligt är alltid bra.
Men sitter jag i min T92a så spenderar jag inte en shell på en 100 hp tank när jag kan plocka 2000 hp på en heavy. Tror man på kill steals är man uppenbarligen en nybörjare.

För övrigt är den enda statistisken som räknas win rate, eftersom det är den enda gemensamma faktorna för alla din spel.

Vilket ju var ungefär det jag skrev också.

Fast när jag kör arty så lockar jag nog dom sista 100HP på en IS-7 istället för 1500 eller 2000 hp
på en heavy som står bredvid. En IS-7 (eller valfri toppheavy) är ju dödlig ända tills dom inte
kan skjuta längre.

Men det är såklart från fall till fall.
Citera
2012-12-23, 22:58
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Nä nu jävlar, trodde mitt ljudkort hade pajat. Men visar sig att felet ligger i World of Tanks.
Skulle ni kunna hjälpa mig?
Det är nämligen så att det kommer "statiska" ljud från vänstra högtalaren i både hörlurar och högtalare. Detta förekommer bara i World of Tanks sedan den senaste uppdateringen. Känner inte direkt för att ladda ned spelet igen med 8mb bredband

Någon som har någon idé om vad det kan bero på och hur man löser det?

Börjar bli komplett galen på det

Har du senaste drivrutinen för ljudkortet?
Citera
2012-12-23, 23:56
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown

Hittar varken nya drivruiner eller namnet på de gamla. Har ett Asus Xonar D1
Citera
2012-12-24, 00:00
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown

Eller ja, hittar de nya men vet inte helt säkert vilka jsg har just nu. Känner mig pantad men blir frustrerad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in