2012-06-06, 14:48
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Wittman i Nornandie där han slog ut en hel bataljon ensam. Slog ut 2 Churchill iirc med ett skott var. Undrar hur den taktiken skulle fungera i WOT, inte bra?

Lite svårt för en tiger att slå ut en churchill ingame med 1 skott såvida man inte får ammorack, å andra sidan har en churchill svårt att skada en Tiger. Med tanke på att en Tiger är Tier7 ingame bör den lätt kunna slå ut ett antal Tier5 tanks utan större problem.

Jämför man tyska tanks som Tiger, Panther, Jagdpanther tillhör de högre tier jmf med de ryska, brittiska eller amerikanska tanks som tyskarna mötte under kriget. Tex är Sherman, KV-1, T-34, Churchill alla Tier5 tanks, medan Tiger, Panther, Jagdpanther är Tier7. Är väl endast IS-1/2 som är av samma Tier som tyska tanksen.
Citera
2012-06-06, 15:15
Medlem
Benkkes avatar
Victory!
Battle: Dragon Ridge den 6 juni 2012 15:04:07
Vehicle: KV-1
Experience received: 1*470 (x2 for the first victory each day)
Credits received: 20*089
Battle Achievements: Invader

Dödade 2st, skadade 4 andra där dom gick från sisådär 80-100% till jävligt lågt! Kv1an blir bara roligare och roligare

Grabbar.... körde nyss en match med min amx40.. Brukar vanligtvis vara så att jag hamnar med vagnar jag knappt kan skrapa lacken på

Men så kom jag in på en sinnessjuk match nyss!!! Skrapade mer än bara lacken

http://i50.tinypic.com/ncieds.jpg

Grät nästan lite när spelet kraschade efter att den sista dog och jag försökte ta en screenshot på ingame scoreboardet.
Senast redigerad av Benkke 2012-06-06 kl. 16:14.
Citera
2012-06-06, 16:24
Medlem
Freshprinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Jämför man tyska tanks som Tiger, Panther, Jagdpanther tillhör de högre tier jmf med de ryska, brittiska eller amerikanska tanks som tyskarna mötte under kriget. Tex är Sherman, KV-1, T-34, Churchill alla Tier5 tanks, medan Tiger, Panther, Jagdpanther är Tier7. Är väl endast IS-1/2 som är av samma Tier som tyska tanksen.

Helt rätt, Tigern matchas helt fel i WoT om man ska se det ur ett historiskt perspektiv. I WoT som Tigerspelare finner man sig slåss mot som var de allierades svar på den fruktade tyska vagnen.
Citera
2012-06-06, 17:32
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freshprince
Helt rätt, Tigern matchas helt fel i WoT om man ska se det ur ett historiskt perspektiv. I WoT som Tigerspelare finner man sig slåss mot som var de allierades svar på den fruktade tyska vagnen.
jo, hur många köningstiger har is3 eller kv4 fightas mot?
hur många av dessa ij/js körde.på tyskt mark och plocka tigers?
Citera
2012-06-06, 17:33
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benkke
Victory!
Battle: Dragon Ridge den 6 juni 2012 15:04:07
Vehicle: KV-1
Experience received: 1*470 (x2 for the first victory each day)
Credits received: 20*089
Battle Achievements: Invader

Dödade 2st, skadade 4 andra där dom gick från sisådär 80-100% till jävligt lågt! Kv1an blir bara roligare och roligare

Grabbar.... körde nyss en match med min amx40.. Brukar vanligtvis vara så att jag hamnar med vagnar jag knappt kan skrapa lacken på

Men så kom jag in på en sinnessjuk match nyss!!! Skrapade mer än bara lacken

http://i50.tinypic.com/ncieds.jpg

Grät nästan lite när spelet kraschade efter att den sista dog och jag försökte ta en screenshot på ingame scoreboardet.
reprisen går ej heller?
Citera
2012-06-06, 17:38
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Lite svårt för en tiger att slå ut en churchill ingame med 1 skott såvida man inte får ammorack, å andra sidan har en churchill svårt att skada en Tiger. Med tanke på att en Tiger är Tier7 ingame bör den lätt kunna slå ut ett antal Tier5 tanks utan större problem.

var ju inte bara churchill tigern one shottade, sprängde tanks på 1 skott på 2km var inte ovanligt med tiger 1, tiger 2 hade ju 100% träffsäkerhet på 2km där tigern låg någonstans på 90% där samma siffra på tiger.2 låg på 3km

ingenstans är denna löjligt träffsäkerhet, längd och dödlighet anpassad....

kunde inte skott flyga snabbare tex??
Citera
2012-06-06, 18:06
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ok, förståeligt även om jag grindar bägge.
Ingen av träden har något armour att tala om tills Tier8 utan det är farten som gäller. Kanonmässigt är träden mer eller mindre identiska till Tier7, där T25 AT får 105 jmf med 90 för T25/2. Tier 4-6 föredrar jag Hellcat spåret, medan för Tier7+ verkar T95 spåret intressantare. T30 är i princip en T34a med sämre kanon, och T28 Proto verkar vara en SPG-magnet av nåde.

Har T30 sämre kanon än t34? Tycker T30 verkar fläska på riktigt bra medans T34 har runt 400 dmg.

Svårt att bestämma sig. Det som talar emot t95 spåret är farten eller man kanske ska säga avsaknaden av fart. Det som talar för är: front armor, dmg och Cement-väggs attityden dom har.

Grattis Benkke

Citat:
Ursprungligen postat av Freshprince

Hade det varit roligt å bara möta t34 och m3 lee?
Jag tycker om när det blir lite utmaning.. som med AMX 90 den är sjukt rolig vart man än hamnar i lista n.
Citera
2012-06-06, 22:21
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Har T30 sämre kanon än t34? Tycker T30 verkar fläska på riktigt bra medans T34 har runt 400 dmg.

Svårt att bestämma sig. Det som talar emot t95 spåret är farten eller man kanske ska säga avsaknaden av fart. Det som talar för är: front armor, dmg och Cement-väggs attityden dom har.

Grattis Benkke

Hade det varit roligt å bara möta t34 och m3 lee?
Jag tycker om när det blir lite utmaning.. som med AMX 90 den är sjukt rolig vart man än hamnar i lista n.

är du seriös ??

T30 har alltid varit en av de mest fruktade som isu152 och obj pga 276 i pen och 750 i dmg
Citera
2012-06-06, 22:33
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
är du seriös ??

T30 har alltid varit en av de mest fruktade som isu152 och obj pga 276 i pen och 750 i dmg

Det var ju det jag sa...
Citera
2012-06-06, 23:14
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Har T30 sämre kanon än t34?

skrev du
Citera
2012-06-06, 23:32
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
skrev du
Du kanske borde läsa hela stycket och dessutom vad det var Fuska svarade på. Frågetecknet är också en ledtråd här.
Citera
2012-06-06, 23:37
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Du kanske borde läsa hela stycket och dessutom vad det var Fuska svarade på. Frågetecknet är också en ledtråd här.
ingen sarkasm i frågan

rak fråga rakt upp och ner om t30 har sämre pipa än än T34

sedan senare striver han att han tycker att t30 verkar fläska på

ingen i posten säger att han är medveten om att t30 var bättre

säger du att han glömde etc...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in