2012-06-06, 03:53
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
jaha? det är störande med type 59 och t 34 med, men dessa är köpta med guld
låt folk lägga riktiga pengar om dom vill det, det är värre att alla tanks i spelet har guld ammo nu(utom tyskarna) utan att betala för det

Jag skyller egentligen inte på spelarna. Jag anser att Wargaming bör finna andra sätt att få in pengar på. Guldammo bör inte finnas i överhuvudtaget då det är lätt nog att penna med vanliga AP skott, jag skulle helst se att dom sänkte pen med 15%~ på alla vagnar och plockade bort guldammo helt samt sänkte spannet på penetrationen, istället för "117-217mm" bör det vara max "157-177mm" Det är fortfarande samma snitt-penetration (167mm avg pen, ryska 107mm kanonen), men du slipper alla idiotiskt irriterande dings och får en jämnare prestanda på kanonen och får därav lättare att bedöma var och vem samt när du skall skjuta. Det skulle ge erfarna spelare ett grövre övertag och mer jämna matcher individuellt.

Premiumvagnar är knappast lika enerverande som guldammo för övrigt. Det finns ingen premiumvagn som dominerar en tier, bortsett från hotchkiss då kanske. Premiumvagnar är i regel snäppet sämre än vanliga. Type är dock rätt bra för sin tier men knappast så bra som många påstår.
Senast redigerad av hockexx 2012-06-06 kl. 03:55.
Citera
2012-06-06, 07:11
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Jag skyller egentligen inte på spelarna. Jag anser att Wargaming bör finna andra sätt att få in pengar på. Guldammo bör inte finnas i överhuvudtaget då det är lätt nog att penna med vanliga AP skott, jag skulle helst se att dom sänkte pen med 15%~ på alla vagnar och plockade bort guldammo helt samt sänkte spannet på penetrationen, istället för "117-217mm" bör det vara max "157-177mm" Det är fortfarande samma snitt-penetration (167mm avg pen, ryska 107mm kanonen), men du slipper alla idiotiskt irriterande dings och får en jämnare prestanda på kanonen och får därav lättare att bedöma var och vem samt när du skall skjuta. Det skulle ge erfarna spelare ett grövre övertag och mer jämna matcher individuellt.

Premiumvagnar är knappast lika enerverande som guldammo för övrigt. Det finns ingen premiumvagn som dominerar en tier, bortsett från hotchkiss då kanske. Premiumvagnar är i regel snäppet sämre än vanliga. Type är dock rätt bra för sin tier men knappast så bra som många påstår.

hinner ej svara på resten pga av jobb, men tetrach(spelling) slaktar hotchkiss rätt snabbt med sin höga pen :P
Citera
2012-06-06, 08:15
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
kolla in olika program där dom tex testar de bästa vapnen från ww2, pistoler, automatkarbiner, maskingevär, tanks, artillery etc... så är det tyskarna på första plats i alla program :P
kommer inte i håg striden nu, men var ju 500 allierade tanks som var sprängda medans tyskarna fick 50 tanks sprängda, och dessa sprängde de själva(för att de inte skulle komma i fiendens händer) pga av olika maskinfel som du bla nämde, inte för att de blev pennade :P

Tyskarna var knappast bäst i alla kategorier och med tanke på den råvarubrist som rådde i Tyskland under kriget, är det imponerande att de lyckades så väl som de gjorde. Tex i början av kriget var Tysklands stridsvagnar långt underlägsna franska, tyska eller ryska. Föreslår att du tar denna frågeställning i Historia-delen, där det finns betydligt mer kunniga personer.
Citera
2012-06-06, 08:26
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
När man läser här verkar det bara vara jag som kör alla träd. Jag fick en massa KV vid senaste expansionen och jag tycker inte KV 2 var speciellt kul så den sålde jag.

Är på tier V på i stort sett allt och mitt primära mål är att i samband med nästa lön skaffa en IS. Det som blir över satsas i andra vagnar.

T50-2 är iaf underhållande att köra, snabb som 17 och har man tur kanske man kan göra 2 varv genom fienden innan man plockas.

Kör man heavies så är man DET STORA MÅLET ALLA VILL TRÄFFA.

Nope, kör också på alla träd (främst amerikanska) och har tanks i Tier 6-9 som jag grindar. Hoppas bli klar med amerikanska trädet om några månader (bara 250k xp för T92) lagom tills brittiska trädet dyker upp.

Har en IS som jag grindar för att nå IS-3 och IS-8, och den är rätt kul. Rörlig och en hårtslående kanon, även om reloaden är rätt lång. MM är sådär, du har inte så mycket att sätta emot om en maus/e-100/is-4/E-75 dyker upp, eftersom kanonen har 175 i pen (jmf med T29 som har 198).
Citera
2012-06-06, 08:31
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
KV-2an blev lite tråkigare i senaste patchen men det var väntat. KV-1 och KV-3 blev däremot rätt mycket roligare tycker jag.

Tycker tvärtom, KV-2an blev rolig med patchen. Fast det har nog mer med att jag har 152 DERP med rammer än något annat. Oavsett match kan man göra nytta och det finns en skön känsla med att dra 50% på en Tier8 med en träff. Funkar förvånande bra om man leker ambush tank vid chokepoints och har support av tyngre vagnar. Är som att köra en SPG i TD-mode.

För övrigt, nya franska Tier8 SPG har tydligen en autoloader med 4 skott i maget, 155 mms kanon och toppfart 62 km/h (reload 60s). TD eller SPG?
Citera
2012-06-06, 11:36
Medlem
Citat:
jaha? det är störande med type 59 och t 34 med, men dessa är köpta med guld
låt folk lägga riktiga pengar om dom vill det, det är värre att alla tanks i spelet har guld ammo nu(utom tyskarna) utan att betala för det

Vaddå, man måste väl betala för guldammo fortfarande?

Sen en annan fråga. Förändras matchmaking om man uppgraderar sina vapen i sin vagn? DVS, om man kör kV1 och har 85 mm får man en annan matchmaking än med 152 mm?
Citera
2012-06-06, 11:54
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Sen en annan fråga. Förändras matchmaking om man uppgraderar sina vapen i sin vagn? DVS, om man kör kV1 och har 85 mm får man en annan matchmaking än med 152 mm?

Nej.
Men jag tror dom sa att man får snällare MM dom första matcherna men det här är bara något som jag kanske har fått för mig.

Vilket TD träda ska man gå för USA? Turret, då skjuter man lösare men har mer speed och rörlighet och det omvända för fixerade kanoner.
Citera
2012-06-06, 12:34
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Tyskarna var knappast bäst i alla kategorier och med tanke på den råvarubrist som rådde i Tyskland under kriget, är det imponerande att de lyckades så väl som de gjorde. Tex i början av kriget var Tysklands stridsvagnar långt underlägsna franska, tyska eller ryska. Föreslår att du tar denna frågeställning i Historia-delen, där det finns betydligt mer kunniga personer.
har ju redan skrivit att de förlorade kriget pga resurserna tog slut(manskap och råvaror) testa bygg en tank med cement istället för rätt blandning av metaller

bara att lyssna på de få överlevande hur skräcken var när de mötte en vanlig(simpel i WoT) Tiger tank close range och de bara studdsa och blev one shottade
discovery har visat en del i den tank serien där de drar fram de fetaste tank striderna.
Citera
2012-06-06, 12:44
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Nej.
Men jag tror dom sa att man får snällare MM dom första matcherna men det här är bara något som jag kanske har fått för mig.

Vilket TD träda ska man gå för USA? Turret, då skjuter man lösare men har mer speed och rörlighet och det omvända för fixerade kanoner.

Varför inte båda?

T82an med 105DERP är skitkul, särskilt med camo och bra crew. M8A1 är riktigt bra för att vara tier 4, T49 och Hellcat OK och har samma spelstil. Wolverine var meh, Slugger betydligt bättre.
T25 AT är för tillfället min favorittank, snabb som attan, bra MM och med en bra kanon.
Citera
2012-06-06, 13:52
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Varför inte båda?

T82an med 105DERP är skitkul, särskilt med camo och bra crew. M8A1 är riktigt bra för att vara tier 4, T49 och Hellcat OK och har samma spelstil. Wolverine var meh, Slugger betydligt bättre.
T25 AT är för tillfället min favorittank, snabb som attan, bra MM och med en bra kanon.

Nä orkar inte med båda :P Kör usa heavy med å tyskt spg. Någon måtta får det finnas.
Citera
2012-06-06, 14:36
Medlem
Citat:
har ju redan skrivit att de förlorade kriget pga resurserna tog slut(manskap och råvaror) testa bygg en tank med cement istället för rätt blandning av metaller

bara att lyssna på de få överlevande hur skräcken var när de mötte en vanlig(simpel i WoT) Tiger tank close range och de bara studdsa och blev one shottade
discovery har visat en del i den tank serien där de drar fram de fetaste tank striderna.

Wittman i Nornandie där han slog ut en hel bataljon ensam. Slog ut 2 Churchill iirc med ett skott var. Undrar hur den taktiken skulle fungera i WOT, inte bra?
Citera
2012-06-06, 14:39
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Nä orkar inte med båda :P Kör usa heavy med å tyskt spg. Någon måtta får det finnas.

Ok, förståeligt även om jag grindar bägge.
Ingen av träden har något armour att tala om tills Tier8 utan det är farten som gäller. Kanonmässigt är träden mer eller mindre identiska till Tier7, där T25 AT får 105 jmf med 90 för T25/2. Tier 4-6 föredrar jag Hellcat spåret, medan för Tier7+ verkar T95 spåret intressantare. T30 är i princip en T34a med sämre kanon, och T28 Proto verkar vara en SPG-magnet av nåde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in