2012-04-12, 08:20
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DearLeader
Bästa kollegor,

Jag hoppas att ni har ork och tålamod med ytterligare två noob-frågor:

1. Finns det något sätt för den som inte är premiumspelare /betalande medlem att konvertera "vanlig" experience till Gould? Om så, hur?

2. Jag har noterat att en liten del av den experience som man får efter tex ett vunnet slag allokeras som Convert Experience, medan resterande 95% (eller så) ackumuleras som "vanlig" experience på vagnen(besättningen i fråga. Min undran är nu om jag på något sätt kan öka avsättningen till Convert Experience på något sätt? Om jag har mitt fordon fullt elitat och med besättning på 100% kan jag ju välja att börja träna upp besättningen på nya skills. Men om jag låter bli det, men ändå fortsätter grinda med vagnen/besättningen kommer då den andel av experience som skulle ha gått åt till att bygga upp nya skills istället överföras till Convert Experience? Eller är andelen Convert Experience helt oberoende av hur jag vidareutbildar besättningen?

Puh, blev rätt rörigt, men jag hoppas ni hajjar min grundfrågeställning...

Tack för hjälp!

edit: Någon av er som har egen erfarenhet av SU-85 förresten? Era intryck från den?

Om du har elitat tanken och du inte kör accelerate training kommer all experience från den tanken samlas i en hög som du kan använda för konvertering till free experience. Det är bara med elitade tanks som du kan samla ihop experience för konvertering till free exp. Tror (men är inte säker) på att du alltid får 5% per battle free experience även om du har accelerate training.

Om du samlar experience i en hög kan du sedan använda det för att snabba på din grind genom att använda guld för konvertering. Skaffade mig T34 och M103 innan förra patchen på detta vis (där jag hoppade över T32). Allt detta kräver guld, dvs riktiga pengar och det är så vi finansierar spelet. För 100 SEK får du 3000 guld vilket motsvarar konvertering av 75000 experience
Citera
2012-04-12, 08:23
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mejd
Rätt ny i spelet och har några frågor.

Vilken scout är bäst och hur spelar man scout smidigast utan att dö och ha mest roligt?

Bäst scout T-50-2, roligast M24 Chaffee. Båda tier5 LT, men har rätt olika spelstilar.

För spelguide checka http://forum.worldoftanks.com/ för tips.
Citera
2012-04-12, 08:23
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mejd
Rätt ny i spelet och har några frågor.

Vilken scout är bäst och hur spelar man scout smidigast utan att dö och ha mest roligt?

http://www.youtube.com/watch?v=w_8c1yN_B0A&feature=relmfu

Där är allt du behöver veta.
Kolla även dom andra filmerna som han har gjort. Han är riktigt duktig och tror han gjorde några filmer om weekspots med.
Senast redigerad av fuska 2012-04-12 kl. 08:40.
Citera
2012-04-12, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacBue
Han behöver inte nödvändigtvis ha haft guldskott, han kanske vet var han ska skjuta, något som du uppenbarligen inte visste om du lyckades studsa med 2 av 3 skott... Skjut på undre halvan av skrovet eller på hans luckan på tornet.

Cheers,
MacBue

Klart jag vet var man ska skjuta, men nog studsar det på undre halvan ibland också och luckan på tornet är inte så bara att träffa med Maus kanonen. Borde förståss ha kört närmare men fanns flera vagnar bakom honom som lätt hade kört runt och penetrerat min breda röv Ja dessutom så penna han alla skotten på min undre halva och det brukar fan inte gå så enkelt fast det är en weakspot!
Citera
2012-04-12, 12:57
Medlem
fuskas avatar
HAPPYBDAY <----1 dags premium kod.
Citera
2012-04-12, 15:24
Moderator
Arne.Ankas avatar
TANKSBDAY <----1 dags premium kod.
Citera
2012-04-12, 15:47
Medlem
N3ss3s avatar
Vilken är eu /us?
Citera
2012-04-12, 15:51
Moderator
Arne.Ankas avatar
första är eu, andra är na.
Citera
2012-04-12, 16:20
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
första är eu, andra är na.

Jag slog Arne!!! Dags för en vinnar öl.!

Vad ska man ha för crew skills på en hummel/gw panther?

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
jaså? du skrev ju fel kod

Meh, bara du som spelar i usa ju :P så jag vann!
Senast redigerad av fuska 2012-04-12 kl. 16:25.
Citera
2012-04-12, 16:22
Moderator
Arne.Ankas avatar
jaså? du skrev ju fel kod
Citera
2012-04-12, 17:59
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska

Grattis! Öl är aldrig fel

Har hört många som kör med brothers in arms på alla som första skill. Förutom det vet jag inte riktigt vad som kan vara vettigt. Svårt nu med alla nya skills innan man kommit på vad som är bra.
Citera
2012-04-12, 20:19
Medlem
schteeeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska

Det här kör jag med på min Object 212, funkar nog till de flesta SPGs:
Commander: Brothers in arms, sixth sense, mentor
Gunner: Brothers in arms, snap shot
Driver: Brothers in arms, off-road driving, clutch braking
Radio operator: Brothers in arms, signal boosting, relaying
Loader 1: Brothers in arms, safe stowage, camo
Loader 2: Brothers in arms, intuition, camo

De som är utbytbara är nog off-road driving (212an är en seg jävla sak, viktigt att ta sig till ett bra ställe fort), safe stowage (ammo rack sprängs galet ofta) och intuition (finns egentligen inga vettiga skills/perks för loaders när man kör artilleri).

Älskar för övrigt brothers in arms, tar 2,5 sekunder mindre tid att ladda om 212an, det låter inte som mycket, men när det går från 32 sekunder till 29,5 så är det mer än välkommet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in