Citat:
Ursprungligen postat av DearLeader
Bästa kollegor,
Jag hoppas att ni har ork och tålamod med ytterligare två noob-frågor:
1. Finns det något sätt för den som inte är premiumspelare /betalande medlem att konvertera "vanlig" experience till Gould? Om så, hur?
2. Jag har noterat att en liten del av den experience som man får efter tex ett vunnet slag allokeras som Convert Experience, medan resterande 95% (eller så) ackumuleras som "vanlig" experience på vagnen(besättningen i fråga. Min undran är nu om jag på något sätt kan öka avsättningen till Convert Experience på något sätt? Om jag har mitt fordon fullt elitat och med besättning på 100% kan jag ju välja att börja träna upp besättningen på nya skills. Men om jag låter bli det, men ändå fortsätter grinda med vagnen/besättningen kommer då den andel av experience som skulle ha gått åt till att bygga upp nya skills istället överföras till Convert Experience? Eller är andelen Convert Experience helt oberoende av hur jag vidareutbildar besättningen?
Puh, blev rätt rörigt, men jag hoppas ni hajjar min grundfrågeställning...
Tack för hjälp!
edit: Någon av er som har egen erfarenhet av SU-85 förresten? Era intryck från den?
Jag hoppas att ni har ork och tålamod med ytterligare två noob-frågor:
1. Finns det något sätt för den som inte är premiumspelare /betalande medlem att konvertera "vanlig" experience till Gould? Om så, hur?
2. Jag har noterat att en liten del av den experience som man får efter tex ett vunnet slag allokeras som Convert Experience, medan resterande 95% (eller så) ackumuleras som "vanlig" experience på vagnen(besättningen i fråga. Min undran är nu om jag på något sätt kan öka avsättningen till Convert Experience på något sätt? Om jag har mitt fordon fullt elitat och med besättning på 100% kan jag ju välja att börja träna upp besättningen på nya skills. Men om jag låter bli det, men ändå fortsätter grinda med vagnen/besättningen kommer då den andel av experience som skulle ha gått åt till att bygga upp nya skills istället överföras till Convert Experience? Eller är andelen Convert Experience helt oberoende av hur jag vidareutbildar besättningen?
Puh, blev rätt rörigt, men jag hoppas ni hajjar min grundfrågeställning...
Tack för hjälp!
edit: Någon av er som har egen erfarenhet av SU-85 förresten? Era intryck från den?
Om du har elitat tanken och du inte kör accelerate training kommer all experience från den tanken samlas i en hög som du kan använda för konvertering till free experience. Det är bara med elitade tanks som du kan samla ihop experience för konvertering till free exp. Tror (men är inte säker) på att du alltid får 5% per battle free experience även om du har accelerate training.
Om du samlar experience i en hög kan du sedan använda det för att snabba på din grind genom att använda guld för konvertering. Skaffade mig T34 och M103 innan förra patchen på detta vis (där jag hoppade över T32). Allt detta kräver guld, dvs riktiga pengar och det är så vi finansierar spelet. För 100 SEK får du 3000 guld vilket motsvarar konvertering av 75000 experience
Ja dessutom så penna han alla skotten på min undre halva och det brukar fan inte gå så enkelt fast det är en weakspot!