2012-04-11, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
gå inte mot e 100 den lyckas bounca skott ibland innan, inte ofta pga den svinhöga pen på teir 10 usa, ryssland och frankrike, men nu när dom sänk armorn jätte mycket på e100 så den är helt värdelös 1on1 mot annan teir 10

väldigt kass nu och kastade pengar och super värdefull tid i sjön

hörde att dom även rövknullat maus ännu mer så nog bättre du går till ryska tanks, ryskt spel så kommer alltid vara bias.....

Igår när jag körde Maus blev jag ägd av e-75, fick ett artyskott på mej först så Musen började brinna men släckte fort så inga moduldamage. När jag mötte e-75 hade jag typ 70% hp kvar, han sköt 3 skott som penetrerade och på det tredje började tankfan brinna en andra gång och jag dog. 2 av mina skott bouncade och bara en penetration Kanske han hade guldammo men Mausen känns fan mjukare!
Citera
2012-04-11, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NightShifter
2 av mina skott bouncade och bara en penetration Kanske han hade guldammo men Mausen känns fan mjukare!

Han behöver inte nödvändigtvis ha haft guldskott, han kanske vet var han ska skjuta, något som du uppenbarligen inte visste om du lyckades studsa med 2 av 3 skott... Skjut på undre halvan av skrovet eller på hans luckan på tornet.

Cheers,
MacBue
Citera
2012-04-11, 09:27
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacBue
Han behöver inte nödvändigtvis ha haft guldskott, han kanske vet var han ska skjuta, något som du uppenbarligen inte visste om du lyckades studsa med 2 av 3 skott... Skjut på undre halvan av skrovet eller på hans luckan på tornet.

Cheers,
MacBue

Citera
2012-04-11, 13:18
Medlem
searchfunctions avatar
Körde en hightier match med T25 ATan på Cliff. Matchen började som man kan vänta sig, men efter hand dör allt fler och fler i teamet. Till slut var det bara jag och 3 kvar mot 9 motståndare. Då tog jag en flaska anabola och slängde in i kanonen på T25an och dödade 7 stycken innan de tog död på mig. Men tro fan att vi förlorade i alla fall.
Citera
2012-04-11, 13:43
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av searchfunction
Körde en hightier match med T25 ATan på Cliff. Matchen började som man kan vänta sig, men efter hand dör allt fler och fler i teamet. Till slut var det bara jag och 3 kvar mot 9 motståndare. Då tog jag en flaska anabola och slängde in i kanonen på T25an och dödade 7 stycken innan de tog död på mig. Men tro fan att vi förlorade i alla fall.

T25 AT är en fantastisk tank, man kan rätt ofta ändra en match på egen hand. Hade en liknande upplevelse på Cliff också med min T25 AT, där jag vände och avgjorde matchen efter att ha hängt i basen första delen av slaget. Hade i slutändan 10 kill (en M3 Lee snuvade mig på 11an). Jag undrar vad andra laget tänker när de tror att de är på väg att vinna och så dör tanksen på deras sida en efter en.

För övrigt, vem bryr sig om armour när man har en 105mm och 56 km/h max speed.
Citera
2012-04-11, 17:30
Medlem
http://worldoftanks.eu/news/1978-anniversary-special/

Eu firar ett år!

Jäkligt tråkigt att det inte fanns någon tank med på rean som man själv tänkt köpa när det är så jävla många. Men gott med x5 och billigare equipment. Alltid något.
Kanske skulle ta o köpa sig en low-tier premium med, kan man tjäna några pengar på dom eller är det bara retarded att köpa något lägre än kv-5/löwe när det gäller premiums?
Citera
2012-04-11, 19:21
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messer
http://worldoftanks.eu/news/1978-anniversary-special/

Eu firar ett år!

Jäkligt tråkigt att det inte fanns någon tank med på rean som man själv tänkt köpa när det är så jävla många. Men gott med x5 och billigare equipment. Alltid något.
Kanske skulle ta o köpa sig en low-tier premium med, kan man tjäna några pengar på dom eller är det bara retarded att köpa något lägre än kv-5/löwe när det gäller premiums?

Satt precis å skulle köpa GLD/optics/toolbox då blir det till att vänta till i morgon i stället. Tack för det Messer!
Har T-127 och T2'an som jag fick från någon kod. Dom är helt okay att spela, ger pengar men inte som en Löwe. Men det handlar ju om DMG.

Synd att man ska bort i helgen... få jobba upp en förkylning.
Senast redigerad av fuska 2012-04-11 kl. 19:26.
Citera
2012-04-11, 19:24
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightShifter
Igår när jag körde Maus blev jag ägd av e-75, fick ett artyskott på mej först så Musen började brinna men släckte fort så inga moduldamage. När jag mötte e-75 hade jag typ 70% hp kvar, han sköt 3 skott som penetrerade och på det tredje började tankfan brinna en andra gång och jag dog. 2 av mina skott bouncade och bara en penetration Kanske han hade guldammo men Mausen känns fan mjukare!
jo kolla wot guiden, Maus har ingen armor längre

gå ryskt, dom försvagar inte sina egna tank för mycket.
Citera
2012-04-12, 06:43
Medlem
DearLeaders avatar
Bästa kollegor,

Jag hoppas att ni har ork och tålamod med ytterligare två noob-frågor:

1. Finns det något sätt för den som inte är premiumspelare /betalande medlem att konvertera "vanlig" experience till Gould? Om så, hur?

2. Jag har noterat att en liten del av den experience som man får efter tex ett vunnet slag allokeras som Convert Experience, medan resterande 95% (eller så) ackumuleras som "vanlig" experience på vagnen(besättningen i fråga. Min undran är nu om jag på något sätt kan öka avsättningen till Convert Experience på något sätt? Om jag har mitt fordon fullt elitat och med besättning på 100% kan jag ju välja att börja träna upp besättningen på nya skills. Men om jag låter bli det, men ändå fortsätter grinda med vagnen/besättningen kommer då den andel av experience som skulle ha gått åt till att bygga upp nya skills istället överföras till Convert Experience? Eller är andelen Convert Experience helt oberoende av hur jag vidareutbildar besättningen?

Puh, blev rätt rörigt, men jag hoppas ni hajjar min grundfrågeställning...

Tack för hjälp!

edit: Någon av er som har egen erfarenhet av SU-85 förresten? Era intryck från den?
Citera
2012-04-12, 08:10
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DearLeader
Bästa kollegor,

1. Finns det något sätt för den som inte är premiumspelare /betalande medlem att konvertera "vanlig" experience till Gould? Om så, hur?

2. Jag har noterat att en liten del av den experience som man får efter tex ett vunnet slag allokeras som Convert Experience, medan resterande 95% (eller så) ackumuleras som "vanlig" experience på vagnen(besättningen i fråga. Min undran är nu om jag på något sätt kan öka avsättningen till Convert Experience på något sätt? Om jag har mitt fordon fullt elitat och med besättning på 100% kan jag ju välja att börja träna upp besättningen på nya skills. Men om jag låter bli det, men ändå fortsätter grinda med vagnen/besättningen kommer då den andel av experience som skulle ha gått åt till att bygga upp nya skills istället överföras till Convert Experience? Eller är andelen Convert Experience helt oberoende av hur jag vidareutbildar besättningen?

Tack för hjälp!

edit: Någon av er som har egen erfarenhet av SU-85 förresten? Era intryck från den?

1, Nej man kan inte konvertera xp till guld du kan endast få guld av irl pengar(och i vissa fall koder)
2,Tror det 10% av din vunna xp som går till Free xp, det kan du inte öka på något sätt. Även om du väljer ökade träning på crew så hamnar 10% i free. Dom 10% dras inte från vagn xp'n utan dom är utöver det.

Det enda jag vet om Su-serien är att dom gör ont.
Citera
2012-04-12, 08:15
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DearLeader
Bästa kollegor,

Tack för hjälp!

1. Nej. Oavsett om du har premium eller inte kostar det alltid guld att konvertera exp. Notera även att det endast går att konvertera expn från fullt uppgraderade tanks.

2. Nej här också.

3. Till en början är SU-85an rätt dålig men när man skaffat bästa kanonen blir det som en helt ny tank och är lätt en av de bättre TDs jag kört hittills. Den kan då göra nästan lika mycket skada som andra nationers tier 7 TDs! (om man träffar vill säga, pricksäkerheten är väl inte den bästa...)

EDIT: SU-85an är rätt snabb och smidig också men har pappersarmor, så bli inte träffad
Senast redigerad av Forzo 2012-04-12 kl. 08:28.
Citera
2012-04-12, 08:17
Medlem
mejds avatar
Rätt ny i spelet och har några frågor.

Vilken scout är bäst och hur spelar man scout smidigast utan att dö och ha mest roligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in