2011-12-18, 12:46
Moderator
MondoBizarros avatar
Haha, satt och spelade inatt och var knappt vid medvetande vid tillfället men hur som helst var jag ute i min B2 och lekte och hade tre tanks som sköt på mig samtidigt, vilket självklart ledde till en förtidig död.
Döm om min förvåning när det kommer ett meddelande i chatten som anklagar mig för att vara noob och för att ha köpt premiumvagn men inte kunna spela...att det kunde finnas några andra orsaker, som att klockan var 5 på morgonen och att jag inte längre brydde mig hur det gick spelade visst ingen roll.

Nåja, jag gick inte i polemik med honom men jag tyckte det var ganska kul.

Över till något helt annat: vilken är det ryska motsvarigheten till M7 Priest som jag kör nu?
Har nämligen börjat älska SPG mer och mer men känner att jag vill veta vart jag ska satsa istället för att bara kasta bort pengar på chansningar.
Citera
2011-12-18, 14:10
Medlem
schteeeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Över till något helt annat: vilken är det ryska motsvarigheten till M7 Priest som jag kör nu?
Har nämligen börjat älska SPG mer och mer men känner att jag vill veta vart jag ska satsa istället för att bara kasta bort pengar på chansningar.
M7an har nog ingen motsvarighet, den lilla SPGn var min svurna fiende när jag precis hade skaffat min object 704. Dog alldeles för många gånger på grund av att den kunde hålla mig permanent trackad och fortsätta lobba skott. Angående vad man bör satsa på gör det egentligen inte någon större skillnad förrän tier 8. T2-T5 är nationerna hyfsat lika, vid T6 får ryssarna en T8-bössa som gör massiv skada med låg pricksäkerhet och RoF samtidigt som jänkarna och tyskarna får en något sämre T7-bössa, dock med bättre pricksäkerhet och RoF. På T7 behåller ryssarna sin tidigare bössa, jänkarna får en likadan 203mm som ryssarna och tyskarna får en bössa med något bättre skada och något sämre RoF. På T8 får ryssarna en galet pricksäker kanon med överlägsen RoF på ett IS-7chassi, jänkarna får en 240mm-kanon som i principer skjuter små atombomber och tyskarna lägger sig någonstans i mitten.
Senast redigerad av schteeeek 2011-12-18 kl. 14:58.
Citera
2011-12-18, 14:15
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Känns inte som SU-85 är min grej, har svårt för slöa och orörliga tanks (om man inte är SPG då). Kan inte påminna mig att jag blivit oroad över en SU-85 i motståndarelaget, och tycker inte direkt jag ser så många i matcherna.
antagligen har du inte sett den för den är helt överlägsen ALLA tanks i sin egen teir så den fightas ofta mot teir 8 och sådan skit som one shottar den

men orolig skall du vara, 167 i pen och 300 i skada, är väll kv-3 kanonen ? wiki e väll fortfarande nere
min favvo tank, i 1 utan 150 matcher så blir man rankad i sin egen teir och då är man guld, fick 8 kills sist haha, one shotta nästan alla i andra laget

Citat:
Ursprungligen postat av schteeeek
Jagdtiger börjar med maus-bössan, så det var antagligen bara en usel förare. Överlag är den en kompetent TD.

vad har maus bössan i pen då ?
jag stod framför han, rulla upp på kulle sköt han och dinga, då dinga han mig, rulla upp igen och sköt hans track, han dinga mig, arty sköt han, upprepade tills arty dödade han, slutade matchen med 100% liv, han dingade mig 4 ggr

aldrig varit med om att en maus dingar på en Löwe lol
Citera
2011-12-18, 14:36
Medlem
schteeeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
vad har maus bössan i pen då ?
jag stod framför han, rulla upp på kulle sköt han och dinga, då dinga han mig, rulla upp igen och sköt hans track, han dinga mig, arty sköt han, upprepade tills arty dödade han, slutade matchen med 100% liv, han dingade mig 4 ggr

aldrig varit med om att en maus dingar på en Löwe lol
Den snittar 246 i pen, kör med den på min ferdi och det ska mycket till för att jag ska dinga en löwe en gång, dingar man 4 gånger på rad är man en usel skytt.
Citera
2011-12-18, 14:41
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schteeeek
M7an har nog ingen motsvarighet, den lilla SPGn var min svurna fiende när jag precis hade skaffat min object 704. Dog alldeles för många gånger på grund av att den kunde hålla mig permanent trackad och fortsätta lobba skott. Angående vad man bör satsa på gör det egentligen inte någon större skillnad förrän tier 8. T2-T5 är nationerna hyfsat lika, vid T6 får ryssarna en T8-bössa som gör massiv skada med låg pricksäkerhet och RoF samtidigt som jänkarna och tyskarna får en något sämre T7-bössa, dock med bättre pricksäkerhet och RoF. På T7 behåller ryssarna sin tidigare bössa, jänkarna får en likadan 203mm som ryssarna och tyskarna får en bössa med något bättre skada och något sämre skada. På T8 får ryssarna en galet pricksäker kanon med överlägsen RoF på ett IS-7chassi, jänkarna får en 240mm-kanon som i principer skjuter små atombomber och tyskarna lägger sig någonstans i mitten.

Jävlar...det där kallar jag information!
Jag får en känsla av att du spelat ett antal timmar mer än mig...
Citera
2011-12-18, 21:01
Medlem
fuskas avatar
Gött att dom bara stänger av servern... dom borde ha en Game stop så att maninte kan göra en match om det är mindre än 15 min till serverdöd samt varna innan.

IS eller t29?
Citera
2011-12-18, 21:03
Medlem
Kebabsugers avatar
idioterna stängde av servern nu, på en söndag, sicka fittor, kunde fan gjort det på måndag när alla jobbar

typiskt ryssar att pajja en när det går bra
Citera
2011-12-18, 21:06
Medlem
Hur länge är den nere?
Citera
2011-12-18, 21:09
Medlem
fuskas avatar
Var tjat om en DDOs i chatten men määäh ryskis...
Uppe nu igen.
Senast redigerad av fuska 2011-12-18 kl. 21:27.
Citera
2011-12-18, 21:51
Medlem
DearLeaders avatar
Riktig noob-fråga, men: Ibland när man rycker fram markeras ett fientligt fordon med en blinkande röd, vertikal pil. Vad innebär det?

Och så en fråga om "spottning" (har just skaffat mig en Luchs), hur gör man det effektivast? Bara befinna sig i närheten av fientliga fordon, eller kan man på något sätt "markera" fiender som man observerar för det egna artilleriet?
Citera
2011-12-18, 22:02
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DearLeader
Riktig noob-fråga, men: Ibland när man rycker fram markeras ett fientligt fordon med en blinkande röd, vertikal pil. Vad innebär det?

Och så en fråga om "spottning" (har just skaffat mig en Luchs), hur gör man det effektivast? Bara befinna sig i närheten av fientliga fordon, eller kan man på något sätt "markera" fiender som man observerar för det egna artilleriet?

Sikta på fienden och tryck T så blir det så. Riktigt bra om du vill få folk att fokus skjuta på något.

Allt du ser ser alla andra i laget(om dom har bra radios)
Citera
2011-12-18, 22:16
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Sikta på fienden och tryck T så blir det så. Riktigt bra om du vill få folk att fokus skjuta på något.
I patch 7.0 syns det även på minimap, både den som trycker på T och den som är "target", djävligt bra om man vill markera en trackad eller skadad vagn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in