2013-06-18, 19:48
Medlem
thechosenones avatar
0.8.6 bekräftat imorgon!

http://worldoftanks.eu/en/news/44/86-announcement/

Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone

Annars är det ganska lätt att fatta varför Frankrike fick storstryk i båda världskrigen med tanke på deras usla tanks

Snarare hur de slogs, tyskarna hade problem att penna franska vagnar men hade enormt mycket bättre taktik.

Tyskarna lät sig inspireras av några franska designer om jag inte tar fel.
Senast redigerad av thechosenone 2013-06-18 kl. 19:55.
Citera
2013-06-18, 20:13
Medlem
vrooms avatar
Som tur är ska jag resa bort i 3 veckor på Måndag, och kan följdaktligen inte spela det här djävulskapet.

I min Patton nyss. hade ihjäl en T-54, en Centurion mk1, en IS-3 och avlivade nästan en T-69 innan jag blev skrot.

Slutresultatet: 15-3...

Siema & Out
Citera
2013-06-18, 21:08
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thechosenone
0.8.6 bekräftat imorgon!

http://worldoftanks.eu/en/news/44/86-announcement/

Snarare hur de slogs, tyskarna hade problem att penna franska vagnar men hade enormt mycket bättre taktik.

Tyskarna lät sig inspireras av några franska designer om jag inte tar fel.

Skillnaden var dock att de tyska tanksen inte gick i 20, var utrustade med en ärtbössa samt att de körde cirklar runt alla franska sk. Heavy Tanks, precis som i WoT med andra ord.

Nä, skämt åsido, samtliga franska tanks från tier I till IV skulle behöva en buff, spelat 7-10 timmar med fransmännen idag och igår och jag har svårt att finna ord om hur kassa de är jämfört med de tanks jag testat hittills med alla nationer.
Citera
2013-06-18, 22:51
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
En fråga. Suger samtliga franska vagnar? Av de 6-7 jag testat hittills är samtliga fullkomligt värdelösa.
De flesta 1-4 är riktigt dåliga(sega, låg pen/dmg och knappt någon armor), 5-10 får bra bössor fast knappt någon armor heller, light-med linjen är också väldigt snabba, TDs 7+ får hyffsat med armor med mycket vinkling och blir allt snabbare, heaviesarna tier 8-10 har autoloaders och är livsfarliga om nån blir trackad framför dom(försök därför alltid tracka ditt byte med ditt första skott) och är snabba som mediums med ingen armor att tala om.

Franska tanksen är bara för dom som orkar stå ut med den långa grinden varje linje har mer el. mindre
Citera
2013-06-18, 23:21
Moderator
Arne.Ankas avatar
The 8.6 Update is coming soon and there are some major changes on the way for World of Tanks. To get a taste for everything that will be taking place, feel free to look through all of the 8.6 Update notes below.
Citera
2013-06-18, 23:22
Moderator
Arne.Ankas avatar
World of Tanks. Update 8.6 Teaser
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=-eysIRa3hEA

Fortsättning förra inlägget.
http://worldoftanks.com/en/news/17/86-update-notes/
Citera
2013-06-18, 23:39
Medlem
Citat:
Dock var tier 3, Chi-Ha rätt kass, klart i paritet med de värdelösa franska tanksen.

Skojar du? Den lilla japsaren är ju helt fantastisk!
Citera
2013-06-19, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
World of Tanks. Update 8.6 Teaser
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=-eysIRa3hEA

Fortsättning förra inlägget.
http://worldoftanks.com/en/news/17/86-update-notes/

tack för att c n p så jag kan läsa på jobbet
Citera
2013-06-19, 01:37
Medlem
Själv diggar jag dom franska tanksen.
Citera
2013-06-19, 01:45
Medlem
ESS-Lunds avatar
Det ska bli riktigt sweet med 33% mer dmg experience på TD's
I övrigt inget roligt med patchar när moddarna slutar fungera.
Får se om man vågar lira arty imorgon.
Citera
2013-06-19, 05:17
Medlem
Kebabsugers avatar
13-90 var väl tier 7 innan?
den var bra då, nu får den ju bara scout matchmaking

knappt kört den sedan dess
brukar vara jag och en tiger 2 mot resten som är tier 9 och 10 och ingen arty
boooooring

kul att flanka maus när man ändå bounsar

tycker den skall ha vanlig mm och inte scout mm
Citera
2013-06-19, 09:36
Medlem
rkfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Nej, jag tror inte det. Möjligen var det så förr. Men jag har en teori om att MM inte alls enbart arbetar genom RNG. Det hade varit mycket bättre. Jag tror att det sker en form av matchning baserat på olika saker och att det är detta som sabbar. Det enda raka är att dela spelare i tex tre klasser. Typ låg, mellan, hög. Och de spelar mot andra spelare i den klassen. Blir du bättre så åker du upp. Samt att man slumpar ut vänster o höger laget, fast då efter tankstorlek, så med 8 heavys blir det 4 till ena laget.

Jag upplever också att denna förändring hände för mig för 3 veckor sedan, att de gjorde något då. För allt blev annorlunda. Kanske fixar de tillbaka eller så. Man vet inte.
Så du menar att du blev upputtad en klass och får nu smisk så du kommer åka ner? Jag tror snarare att du bara har en dålig streak eller att du bara inbillar dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Hellcat kanske kunde funka. Se bara till att du kommer in på nära håll och kan cirkla ihjäl honom. Å andra sidan kanske det blir svårt på en bana som Province, där det inte finns så mycket utrymme att röra sig på. För han lär ju knappast ställa sig på det öppna fältet i mitten.
Uschusch, du kan inte cirkla saker med en hellcat. Har visserligen inte clutch breaking på min ännu, men har BiA & Off-road driving och den bleedar hastighet som jag vet inte vad och har otroligt seg traverse.

Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
B1 är väl t4, samma som B2, fast b2 möter max t4

B1 är jobbig när du sitter i en tier 3 tank, testa döda en B1 med pz1c :P

även B2 vs B1 kan vara jobbigt, weakspots är synliga men man träffa ju inte 100% :P

sedan är B1 den värsta Tiern i WoT, t4 får inte möta t2, dom får möta -1 och +2 inte -2, +2 som alla andra
så väldigt ofta tier 5 och 6 strider där den suger kuk, men när den får max tier 4 motståndare så kan B1 plocka ett 10 tal kills
B1 möter högst T5, så den har special MM. Jag vart förvånad jag med

Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
13-90 var väl tier 7 innan?
den var bra då, nu får den ju bara scout matchmaking

knappt kört den sedan dess
brukar vara jag och en tiger 2 mot resten som är tier 9 och 10 och ingen arty
boooooring

kul att flanka maus när man ändå bounsar

tycker den skall ha vanlig mm och inte scout mm
Rör inte min 13 90! Absolut roligast i högtierade games, mer att skjuta på och mer att scouta! Finns få saker som är så härligt som att scouta t10 TD's (JgPzE-100 har ju sådant underbart camo) och se dom dö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in