Citat:
Ursprungligen postat av
Ace Ventura
AMX M4 45 måste vara en av de absolut sämsta heavysarna i spelet. Helt klart. Den har i n g e t i n g! Den är inte snabb, den har en våffelstrut med mjukglass som pansar och den pennar inte ens en tier V heavy med standardammon. Den är så sjukt och sanslöst.... usel.
Var tvungen att köpa tillbaka den för att komma in på de nya franska heavysarna men jag stod bara ut halva grinden. Sen blev det fri-xp. Livet är för kort helt enkelt. Nu har jag visserligen bara kommit halvvägs genom AMX 65t (saknar t ex bästa kanonen) och den är kanske inte världens roligaste vagn - men det är iaf med i matchen. AMX M4 45 var inte ens på isen när det var dags för nedsläpp.
Nu efter att ha haft ett uppehåll med att spela M4 45 några veckor så började jag med den igen, och jo, jag får nog faktiskt hålla med att skiten suger.
Dock tycker jag det absolut värsta är alphan... 240 på pappret men brukar ligga runt 200... För en heavy som får möta IX-heavys titt som tätt, eller Löwe som jag
alltid får stångas med i varenda djävla match... Och när till och med lägre tier meds eller jämn-tierade lights har högre alpha så är det ju mer eller mindre uteslutet att försöka trada shots med skiten, oavsett motståndare.
Hade den haft snabbare eldhastighet så det gått att ha som en semi-med med den hade det varit ok (tänk T-44) - men över 7 sekunder (med vents, rammer & BIA) för att dela ut 200ish dmg... det funkar liksom verkligen inte.