2017-12-25, 21:12
Medlem
270215s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Man får ett mission som vid vinst ger 10 stycken dekorationer boxar. Man kanske måste starta om WoT för att det ska dyka upp i mission avdelningen.

Ok kan ju vara därför jag fick 11st lådor efter en inte alltför imponerande match i min T34-85 då =)
Citera
2017-12-26, 11:37
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubb
Tänkte prova att damma av den här gamla klassikern till spel nu under mellandagarna. Flera år sen jag spelade sist så mycket har ju hänt har jag förstått. Har tappat bort mina inloggningsuppgifter så får starta ett nytt konto från scratch. Tänkte fråga er som är aktiva: vilka stridsvagnslinjer är roligast/charmigast/bäst att spela nu för tiden?

Försök få tillbaka ditt gamla konto, vet du vilket namn du hade eller vilken email du använde så borde det gå.

Det kom två svenska linjer för ett år sedan. Vilken du väljer beror på om du föredrar heavys eller TDs.
Citera
2017-12-26, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Försök få tillbaka ditt gamla konto, vet du vilket namn du hade eller vilken email du använde så borde det gå.

Det kom två svenska linjer för ett år sedan. Vilken du väljer beror på om du föredrar heavys eller TDs.
Tackar tackar! Ja jag upptäckte att både tjeckiska och svenska vagnar dykt upp. Vad är utmärkande drag för de svenska vagnarna?
Citera
2017-12-26, 17:31
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubb
Tackar tackar! Ja jag upptäckte att både tjeckiska och svenska vagnar dykt upp. Vad är utmärkande drag för de svenska vagnarna?

Tunga vagnarna tier 8-10 har bra torn och gun depression. Monster i hull down positioner, men mediokra om man inte är i såna positioner. TD:na tier 8-10 har siege mode som tar 1-2 sekunder och komma in i och ut ur. I siege mode så har man bra camo, dpm och aim time men blir man spottad vid fel tillfälle så är man en sittande anka. I lägre tiers är det lite blandat, mest dåligt.
Citera
2017-12-27, 11:57
Medlem
Fargoths avatar
Köpte min första tier 8 (IS-3 såklart) med julbonusen, men fan vad tradigt det är. 75%+ av matcherna är man lägsta tier och blir brutalt rövknullad av alla jävla tier 10, speciellt när man rullar stock själv. Är det här det verkligen börjar blir P2W eller kan man lira runt det på något sätt?
Citera
2017-12-27, 14:30
Medlem
Kyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Köpte min första tier 8 (IS-3 såklart) med julbonusen, men fan vad tradigt det är. 75%+ av matcherna är man lägsta tier och blir brutalt rövknullad av alla jävla tier 10, speciellt när man rullar stock själv. Är det här det verkligen börjar blir P2W eller kan man lira runt det på något sätt?
Har inte allt för stora problem på T8 även om jag hamnar i game med T10s. Men kanske kan bero på vad man har för tank och hur det ser ut. Som du säger så kör du stock, kanske är lite jobbigare då. Jag hade fri exp och kunde fixa allt på min T8 innan jag började köra med den. Men mycket med rng. Brukar ju kännas som dom första games i ny tank så brukar man ju top tiera matcher. Så du har nog haft lite otur. Annars är det bara Git Gud som gäller.
Citera
2017-12-27, 15:52
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth

Tyvärr är det så djävla illa. Det är framförallt sista halvåret som Tier Viii har blivit mer eller mindre ospelbart, på grund av den nya matchmakingsystemet där man i typ 60% av matcherna hamnar i X-matcher. "Broken MM" brukar det kallas...

Men WG är skitnöjda med det nya, och tar inte till sig den minsta pisset utav kritiken heller - inte minst eftersom man som lägsta tier mot XI och X-vagnar mer eller mindre konstant måste spamma premiumammunition för att ens kunna göra en tillstymmelse till skada... Dvs som du säger; "pay to win"...
Citera
2017-12-27, 17:35
Medlem
xyklopfs avatar
Patch 9.22 - ändringar på Ryska linjer :

https://thedailybounce.net/2017/12/27/update-9-22-reasons-behind-soviet-branch-changes/

Tekniska problem på EU servrarna just nu :

https://thearmoredpatrol.com/2017/12/27/wot-server-issues-eu-27-12-2017/

Tier VIII har blivit en mardröm att spela, i alla fall med stock vagnar. WG erkänner att det är problem där och arbetar på en lösning. Det finns dock inget datum på när det kan vara fixat.

Tier VIII - X är det snudd på ett måste att ha premiumkonto för att kunna gå runt, just med tanke på all goldammo som skjuts.

Vill man testa några andra WoT spel finns dessa två klassiker :

Operation Undead : http://wotundead.com/

The Crayfish : http://forum.worldoftanks.eu/april1-game/
Citera
2017-12-31, 02:36
Medlem
franges avatar
Brände X-rabatten nu och köpe loss Kranvagn till slut. Och ja... Är det en precis ospelbar djävla horvagn, eller är det bara WG som pissar en i ansiktet i vanlig ordning? Spelat 9 matcher med den nu ikväll - 9 förluster...
Citera
2017-12-31, 02:51
Medlem
Ace Venturas avatar
Ännu en faildag i ässets liv....

Klev in (hyggligt nykter) och körde 10 matcher = 9 raka torsk men 2000 i WN8. Allt som vanligt m.a.o. Efter det blev det dock värre och allt gick verkligen åt sydväst. Ju mer virre jag drack, ju mer började jag bli irriterad över resultatet. Efter 20 matcher = 30% wins - men nu bara 1400 i WN8. Dessutom började jag bli riktigt "pissed" över hur dagen utvecklade sig. I nästan varje match ondgör jag mig över laget, hur efterblivna de är och att losers faktiskt är eliten i skaran av idioter som jag spelar med. Ofrånkomligen.... efter 30 matcher (och en halv flaska Famous) är jag nere på 25% WR och 900 i WN8. Nu ser jag knappt vart tanken åker men jag är ändå övertygad om att jag är ankaret i laget. Chatten låter därefter.

Slutar på 35 matcher och 750 i WN8. De 5 sista matcherna har jag inte över 200 i WN8 i någon match.
Kan bara konstatera att - shit vad kul det är (eller inte) att lira WOT när man tankar på! Skål!

Meh....
Citera
2017-12-31, 09:25
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura

Klev in (hyggligt nykter) och körde 10 matcher = 9 raka torsk men 2000 i WN8. Allt som vanligt m.a.o. Efter det blev det dock värre och allt gick verkligen åt sydväst. Ju mer virre jag drack, ju mer började jag bli irriterad över resultatet. Efter 20 matcher = 30% wins - men nu bara 1400 i WN8. Dessutom började jag bli riktigt "pissed" över hur dagen utvecklade sig. I nästan varje match ondgör jag mig över laget, hur efterblivna de är och att losers faktiskt är eliten i skaran av idioter som jag spelar med. Ofrånkomligen.... efter 30 matcher (och en halv flaska Famous) är jag nere på 25% WR och 900 i WN8. Nu ser jag knappt vart tanken åker men jag är ändå övertygad om att jag är ankaret i laget. Chatten låter därefter.

Slutar på 35 matcher och 750 i WN8. De 5 sista matcherna har jag inte över 200 i WN8 i någon match.
Kan bara konstatera att - shit vad kul det är (eller inte) att lira WOT när man tankar på! Skål!

Meh....

Men - du köpte inget skit iallafall? Det är mitt nästan större problem, att när det rage-WoT'as på fyllan (och går dåligt) så är det på tok för lätt att 'bli kung i baren'...

Fatta den meningen hos terapeuten - "Jo, det är nog så att jag har ett alkoholproblem. Inte alkoholen i sig - utan att jag ofta köper stridsvagnar på fyllan."
Senast redigerad av frange 2017-12-31 kl. 09:28.
Citera
2017-12-31, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Och dagens lucka var Maurbrechern -
För det generösa julklappspresentpriset på nästan 400 spänn, eller 677 resp typ 1200 för paketen. Näst intill en förolämpning, måste jag säga. Tänker definitivt inte köpa den iallafall.
https://eu.wargaming.net/shop/wot/filter/?cd=48145

Höhö jo känns nästan som det

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura

Meh....

Haha känns igen, speciellt just det där att man tror att det här går ju skitbra!

Någon om vet, de här rabatterna och personalen man får för julsakerna, försvinner de, eller kan man använda dem även efter eventet är över?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in