2017-06-13, 11:22
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perineum
Såg nu att det var nåt erbjudande på Skorpion G, det är en väldigt bra vagn att ha om man ska grinda krediter.

Yes den har jag redan, den tillsammans med Steyr WT är mina båda primära kredit-grävare ^^

Citat:
Jag har mod 1 och tycker den är helt ok!
Visst, den är lite långsam men det gör inget!

Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Problemet med mod 1:an är alla nya hårda premiumheavys som gör att mod 1:an känns föråldrad. T-54 mod 1 har en chef som även är radiooperatör precis som på sovjetiska tiorna. I T-44-100 är det laddaren som sköter radion.

Jo jag satt och kollade bland annat Quickbabys review där han jämför de båda - och han och andra har pekat på att Mod 1:an har djävligt litet magasin med bara 34 skott. Ungefär samma problem som Hellcat och den djäveln har jag flertalet gånger blivit stående med i slutet av matcherna med helt slut på bulor...

Men QB sa ju själv att han knappt spelar Mod 1 längre, sen de släppte T-44-100... Dock är den dessutom dyrare, 400-450 spänn mot strax över 300kr...
Citera
2017-06-13, 13:15
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Obj 268, IS-7, Obj 140, T-62 ska göras om då de är "out-of-date" och inte håller måttet längre (läs buffas).
Skönt att man har 3 av 4 av dessa skittanks. De var bra när de införskaffades men känns helt uddlösa nu (well, Obj 140 är väl ok men inte mer än så).
Obj 268 funkar faktiskt lite bättre i Ranked när det är mer styrsel på liret, men i randoms...
Ska väl vänta och se vad buffen innebär men jag har nog tänkt att sälja den och införskaffa E3 istället. Körde en del E3 i Sandbox och den är grymt bra jämfört med 268 (och det räcker med att ha en turretlös tier X TD imo).
Citat:
Såg nu att det var nåt erbjudande på Skorpion G, det är en väldigt bra vagn att ha om man ska grinda krediter.
Skorpion, Lorr och S1 är mina i särklass bästa kreditmakare. Lättspelade för idioter som jag och bra betalt för den damage man gör.
Senast redigerad av Ace Ventura 2017-06-13 kl. 13:45.
Citera
2017-06-13, 15:13
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Skorpion, Lorr och S1 är mina i särklass bästa kreditmakare. Lättspelade för idioter som jag och bra betalt för den damage man gör.

Jasså, är Strv S1 också sådär riktigt bra på att dra in krediter, likt Skorpionen? Då är ju fan frågan om jag inte ska ta den istället, alltså... Har varit sugen på den länge (sitter och tuggar Strv 103-0 med ca 100k XP kvar till 103b), men har inte kommit mig för att faktiskt ge WG ytterligare fyrahundra surt förvärvade stålar de inte förtjänar...
Citera
2017-06-13, 15:30
Medlem
perineums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jasså, är Strv S1 också sådär riktigt bra på att dra in krediter, likt Skorpionen? Då är ju fan frågan om jag inte ska ta den istället, alltså... Har varit sugen på den länge (sitter och tuggar Strv 103-0 med ca 100k XP kvar till 103b), men har inte kommit mig för att faktiskt ge WG ytterligare fyrahundra surt förvärvade stålar de inte förtjänar...
Det är klart du ska köpa svenskt!
Citera
2017-06-13, 15:34
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:

Jag kan också rekommendera Strv S1. Har kört den mycket på sista tiden och har dragit in rejält med credits. 288 pen med standardammo gör att man ytterst sällan behöver använda guldammo också.

Dock ska man ha i åtanke att det är en renodlad supportvagn och inget man kan brawla med.

Men hamnar man i bra lag och på bra banor kan man göra otroligt mycket skada.

Kör mycket Löwe också när man grindar credits. Tycker den funkar utmärkt fortfarande.

Ska ta en titt på kommande nya premium Jagdtiger (H) med 128mm kanonen när den kommer.

https://ritastatusreport.live/2017/01/10/supertest-jagdtiger-h/
Citera
2017-06-13, 16:16
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Kan bara hålla med. Jag passade på när det var någon typ av drive + att jag fått den där 30% rabatten från WG. Annars hade jag nog inte köpt den. Fast nu ångrar jag mig inte.

Citat:
Ska ta en titt på kommande nya premium Jagdtiger (H) med 128mm kanonen när den kommer.

https://ritastatusreport.live/2017/01/10/supertest-jagdtiger-h/
Det där är en av mina all-time favorites! Herregud vad man kan krossa med den! Tyvärr har den H-varianten bara L55 kanonen. Hade den haft L66 hade jag köpt den rakt av, oavsett pris. Nu vette tusan...

Edit: Det slog mig just att det här är ju en tier IX i vanliga fall. För tier VIII kanske det räcker med L55?
Senast redigerad av Ace Ventura 2017-06-13 kl. 16:24.
Citera
2017-06-14, 01:11
Medlem
franges avatar
Yepp det blev S1 ändå, har ändå 215 matcher gjorda med UDES och 125 med Strv 103-0 så har vanan för de svenska snipervagnarna ganska bra ändå. Kastade över flickorna från 103-0an istället för att rekrytera nya, var lite orolig över att Cecilia, Emma och Maj skulle bli griniga över vagnsbytet men det har gått så bra ändå

Och det där med pengar ja. Har dragit ihop drygt 800.000 krediter på 19 spelade matcher med den Så ser ut som att jag köper loss t110e5 imorron för Ranked dårå!
Citera
2017-06-14, 07:24
Medlem
liddens avatar
Citat:
Obj 268, IS-7, Obj 140, T-62, KV-5 och IS-6 ska göras om då de är "out-of-date" och inte håller måttet längre (läs buffas).

Vilka mediums är bättre än Obj 140?

Obj 907 och ?

Citat:
Yepp det blev S1 ändå, har ändå 215 matcher gjorda med UDES och 125 med Strv 103-0 så har vanan för de svenska snipervagnarna ganska bra ändå. Kastade över flickorna från 103-0an istället för att rekrytera nya, var lite orolig över att Cecilia, Emma och Maj skulle bli griniga över vagnsbytet men det har gått så bra ändå

Du vet att man kan använda besättningar från samma nation och typ i premiumvagnar utan att de presterar sämre? Man ska alltså inte ha besättningar tränade för premiumvagnar, du ska använda Cecilia, Emma och Maj i både S1 och 103-0:an så blir de riktigt glada.

Eller missförstod jag? Du har varit här så länge så det kan inte vara en nyhet för dig
Citera
2017-06-14, 10:42
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:

Och det där med pengar ja. Har dragit ihop drygt 800.000 krediter på 19 spelade matcher med den Så ser ut som att jag köper loss t110e5 imorron för Ranked dårå!

Strv1 är ett monster på krediter och om du vill höja stats, förutom wr då du troligen inte kan bära matcher i den. Enda som kan tävla med den i ren vinst är just nu Lorr.

Aktiverade 50% extra cred som man fick i ranked och voila ca 600k i timmen till kassan efter avdrag.

Citat:
Obj 268, IS-7, Obj 140, T-62, KV-5 och IS-6 ska göras om då de är "out-of-date" och inte håller måttet längre (läs buffas).

Rätt skumt att de känner ett behov av att buffa Obj 140, den hävdar sig ruskigt bra i allmänt och är en riktig pest i Ranked då det är 3-6 i varje lag i rank 2-5, säker vagn som folk fegspelar med i bakvattnet och sedan plöja fram för att hamna top 3.

Angående ranked så gillar jag iden men den har förstört spelet även i random, meds har på senaste veckan placerat sig längst bak i klungor och väntar på att hvy ska bli slaktade medans de leker td. Någon annan som har märkt av det?
Eller är det bara i min skalle.
Citera
2017-06-14, 12:56
Medlem
franges avatar
Citat:
Du vet att man kan använda besättningar från samma nation och typ i premiumvagnar utan att de presterar sämre? Man ska alltså inte ha besättningar tränade för premiumvagnar, du ska använda Cecilia, Emma och Maj i både S1 och 103-0:an så blir de riktigt glada.

Eller missförstod jag? Du har varit här så länge så det kan inte vara en nyhet för dig

Jarå jag är fullt medveten om det, det var bara ett sexistiskhemskt diskriminerande skämt angående de svenska söta små töserna som rattar vagnarna

Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
Strv1 är ett monster på krediter och om du vill höja stats, förutom wr då du troligen inte kan bära matcher i den. Enda som kan tävla med den i ren vinst är just nu Lorr.

Aktiverade 50% extra cred som man fick i ranked och voila ca 600k i timmen till kassan efter avdrag.

Jo jag märkte det med, har snålat ganska mycket på premiumvagnar, men haft Skorpion G och Steyr WT som främsta kreditsamlare, men nu tog Strv1 genast förstaplatsen!

Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
Rätt skumt att de känner ett behov av att buffa Obj 140, den hävdar sig ruskigt bra i allmänt och är en riktig pest i Ranked då det är 3-6 i varje lag i rank 2-5, säker vagn som folk fegspelar med i bakvattnet och sedan plöja fram för att hamna top 3.

Angående ranked så gillar jag iden men den har förstört spelet även i random, meds har på senaste veckan placerat sig längst bak i klungor och väntar på att hvy ska bli slaktade medans de leker td. Någon annan som har märkt av det?
Eller är det bara i min skalle.

Kan bara hålla med, tycker den där Obj 140 kan vara ett helvete att möta oavsett vad man spelar med för vagn.
Hamnade häromdagen en match på Karelen i Ranked, när man började på "mitten" av banan - alltså inte ena laget bakom berget och andra på motsatt sida där striderna vanligtvis hamnar - i en match med 5-6 st Obj140 i motståndarlaget. Givetvis hade vi värdelösa spotters, så jag stod vid vår cap med min t110e4 och defendade... och efter första skottet jag drog iväg bara rasslade till och sen var jag död på några sekunder. Då stod alla 140 gömda nånstans på mitten av banan och agerade ett helt djävla synkroniserat sniperlag. Inte en endaste djävel blev spottad utan de tog ut mig, en Grille, en T57 Heavy och spg'n (alla kring capen) på mindre än typ 30 sekunder - utan att spottas...
Citera
2017-06-14, 16:00
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Vilka mediums är bättre än Obj 140?

Obj 907 och ?

Statsmässigt är väl alla tier X meds ganska likvärdiga så det handlar väl mer om smak och tycke antar jag - men jag spelar ju bra mycket hellre med Cent X, 50M eller STB-1 än Obj 140. För att inte prata om TVP 50/51, som är min absoluta favorit just nu. Har inte misslyckats i Obj 140 men inte heller direkt lyckats. Det saknas ömsesidig kärlek helt enkelt. Fast då är iofs Bat Chat än värre. Det är en så grymt bra vagn (i rätt händer) men den passar inte min spelstil för fem öre.

Men i sak är det väl rätt att ifrågasätta varför just Obj 140 (och T-62) anses behöva en buff? Känns lite onödigt kanske. Blev mer upprörd över att jag (naturligtvis) hade 3 av de 4 tanksen som pekades ut.
Citera
2017-06-14, 22:30
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura

Men i sak är det väl rätt att ifrågasätta varför just Obj 140 (och T-62) anses behöva en buff? Känns lite onödigt kanske. Blev mer upprörd över att jag (naturligtvis) hade 3 av de 4 tanksen som pekades ut.

Det borde du vara glad för nu när de ska "ses över"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in