Citat:
Ursprungligen postat av
knypplarN
Det är en jävla skillnad på turskott som poteniellt gör ~400 skada och ~2500 skada. Det känns dessutom som att dåliga spelare har någon form av turbonus som gör att de kan snapshotta med arty eller ryska HT-kanoner.
Jag har vanligtvis inget mot arty, däremot borde man inte kunna plutona tre stycken high tier artyn, det tenderar att förstöra matcherna å det grövsta eftersom de lätt kan fokusera ner motståndarnas bästa spelare.
Alltså, ja och nej. Jag kan köpa att en bra spelare kan räkna på var han placerar skottet men med tanke på att arty inte ens är speciellt träffsäkert på stillastående mål är det rätt osannolikt att träffa en medium som rör sig i full fart.
det var lite som jag trodde
kollade upp dina stats:
FV304 SPG GB 6 78 56.41%
Sturmpanzer II SPG DE 4 52 46.15%
dom två arty du har spelat mest, och det är sammanlagt 130 matcher utav dina 14380 matcher !
är inte konstigt du inte vet hur du skall möta arty
sturmpanzer är ju som Bison med lite fler skott och skjuter lite snabbare, du har under 50% på den, jag ligger på 65% med bison, och fv304 kan man avgöra egna matcher med, ligger nästan på 70% med den, iofs så ligger en bra match för mig med fv på 2500-3500 i skada, en dålig match är under 1000 i skada, mycket bra match så över 3500
jag ligger för fan på 60% winrate med min s51 sedan nerfen

och den är fan den svåraste att spela nu, men får ändå in rng skott då och då
kan inte outa mig eftersom mitt nick är ledande till min verkliga person, men annars hade jag haft en del replays om hur spelar arty och hur man undviker arty
som sagt jag tycker inte arty är svårt att deala med, men är antagligen för jag spelar allt i WoT, det jag är sämt med är faktiskt light tanks, riktigt värdelös så börjat köra 13 90 med 100% guld