Kollar du targetdamage så ser du att det är en etta framför damage i ett hålkors, betyder att du behöver en kill också.
edit: Iallafall som jag förstått det och märkt av när jag följt den.
Jo då om man tar sig tid att läsa FAQ:n så står det ju så hrm....
Där är nog problemet, om man kör med stora kanonen på Borsig så hamnar i alla fall jag ofta i läget att jag drar av en salva på en vagn och det blir bara typ 200 hp kvar, vilket någon annan snabbt skjuter bort så jag får väldigt lite kills men ganska mycket damage.
Jag tror man får maila kundsupport helt enkelt om det är EU du spelar på. På NA servern ska det finnas en funktion i spelet där man kan återställa tanks utan att maila kundsupport om jag fattat det hela rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Om det nu är snittskadan så innebär det alltså att jag snittar runt 1500k skada i min Borsig så då borde jag alltså boosta min wn8 rating i den tycker jag, den ligger på 1.4 och den har 1100 hp vilket ju ger ganska exakt 1500 damage då. Average damage enligt targetdamage men ändå är jag "bad" fortfarande.
Är det verkligen så att den stora massan av spelare faktiskt är på nivån "average"? Det känns ju inte så när man spelar, om nu den stora massan ligger på nivå "bad" så är ju inte average just average.....utan ganska bra.....
Japp, ligger du över genomsnittet bör du även klättra på wn8 rankingen så länge du inte kompenserar det genom att göra plattmatcher med andra tanks.
Har man dock som jag ca 15k matcher tar det tid att få mer wn8. Jag låg länge och stampade på samma plats p.g.a att jag körde en jävla massa olika träd samtidigt vilket innebar att jag körde en massa stocktanks jag inte kunde hantera speciellt bra, som i sin tur innebar dåliga matcher från min sida, vilket gav kass wn8 och winrate.
Kollar jag på min egen statistik behöver jag 2500 matcher för 100 wn8 om jag spelar på samma nivå som de senaste 1000 matcherna. Nu när jag bara kör 4-5 olika tanks går det väldigt mycket bättre än tidigare vilket även ger utslag i statistiken. Med mindre antal matcher går det rejält mycket fortare naturligtvis
Senast redigerad av Bearforceone 2014-08-19 kl. 12:45.
Nu är det ju klarlagt redan att jag är noobernas noob med 1000 matcher dvs har inte ens 100% på besättningarnas färdigheter och dessutom är rätt jävla värdelös generellt.
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Det går naturligtvis att göra olika men de flesta jag känner (inkl jag själv) hade inte 100% på någon besättning förens man börjar komma upp mot tier VI-VII tidigast. Det är helt enkelt inte värt att skola om besättningar med guld tidigare än så. Så bry dig inte om det du. Däremot är min rekommendation att du ändå använder krediter och skolar om dem till 75% när du byter upp dig. Det brukar ge mer "bang for the buck" imo.
En grej till. På min kompis konto brukar jag ibland bara skola om commandern med guld och sätta hans extra perk till "Mentor". Sen skola om resten till 75%. Det brukar ge rätt bra fart på besättningens utbildning och kostar inte allt för mycket. Bara ett tips.
Min kompis fastnar f.ö. tyvärr inte riktigt för WoT. Trots att jag grindat fram rätt roliga vagnar åt honom. Han spelar bara någon gång då och då. Själv slänger jag in både guld/kredit bundles och premium där och har superskoj med att börja om från början. Jag spelar betydligt mer på det kontot än vad han gör. Wr:en overall är seg att jobba upp men WN8 och en hel del vagnar har jag fått blåa nu. Utöver de mer självklara som KV-1S och Hellcaten så funkar även Excelsior, T-14, T49 och några till som en dröm! OCH, hör och häpna, tanken som jag hatade till 100% när jag grindade den själv - Cromwell! Den är heeeelt fantastisk den här gången! Man kan ju för f*n styra matcherna hur som helst med den! Galet vass! Ha ha! Lite humor faktiskt med tanke på hur många spaltmeter med elakheter jag skrev om den tidigare.
Senast redigerad av Ace Ventura 2014-08-19 kl. 13:01.
Du spelar inte CW va? Eller har du hittat något lönsamt extraknäck i spelet? T.ex. "jobbar ett gatuhörn" på Himmelsdorf?
Nej, den enda tanken som jag har som kanske, verkligen KANSKE, skulle platsa i CW är min M43 artilleri. Annars har jag grindat klart alla tanks jag vill ha, spelar inte längre för att levla eller få en ny tank osv. Mina högsta tier tanks jag har är T20, T29 och AT40. Spelar 95% amerikanska stridsvagnar och dylikt.
Visst kan det vara tråkigt att inte ha någon tier 8-10, men när jag spelade i betan så gillade jag aldrig de striderna ändå. Folk var överlag fegare, otrevligare och reparationskostnaderna var högre.
Är störtnöjd med att enbart spela tier 5-7 tanks. Älskar fan varje stridsvagn jag har och det är så jävla skönt att inte behöva grinda hela tiden.
Har inget premiumkonto så går bara plus på mina tier 5-6 tanks och break even på de högre. Tjänar inte så mycket pengar men spenderar heller ingenting.
Känns fan jävligt skönt. Hela mitt WoT-lir är fulländat. Spelar bara då och då med de vagnar jag älskar och har oftast roliga games.
Om fyra matcher har jag dessutom mitt 1000 game i M4:an
Men max en gång per konto. Så om du har sålt mer än en, se till att du väljer rätt.
Nej! Det stämmer inte på NA-Servern i allafall!
Citat:
HOW THE VRT WORKS:
The VRT allows you to restore Premium vehicles that have been sold for up to 72 hours after they have been sold. You can also restore Special vehicles ranging as far back as you like, but each vehicle can only be restored once every 6 months.
Q: Premium... Special... What's the difference?
A: Premium tanks are tanks that can be purchased either by Gold or in the Gift Shop. Special tanks are tanks that have been given out or have been sold in the past but are currently not available for purchase via Gold or Gift Shop.
EXAMPLES: A T2 LT is a Premium vehicle while the T7 Combat car is a Special vehicle. A Lowe is a Premium vehicle while the VK 7201 is a Special vehicle.
Q: So I won't need to send a ticket to Support any more?
A: That is correct, it is fully self-service. All you have to do is log in and restore a tank. Q: How many tanks?
A: As many as you like. There is no longer a one time use for restoring a tank. As long as you can get to your Premium Tank in 72 hours after it has been sold you can get it back.
Furthermore, you can restore a Special Tank as many times as you like, you just have to wait 180 days in between the first restoration of the tank and the next.
Hmm, hade läst på WoTs eu forum att det var så. Om man läser det du citerade så var det så förut på NA-servern. Undrar om det har ändrats på EU också. Inget problem för mig, för jag har inte sålt någon premiumtank.
Kom hem aspackad igår och sen vart det lite tanks, har inget minne av vad jag skrev hahahahahaha, vaknade med detta i inkorgen imorse kanske inte så smart
Citat:
Because of a violation of our game rules, your chat is suspended for the next 7 days
Violation: Racial slurs. Nazi rhetoric. Insults.
Action: chat ban
Please read our game rules to avoid these situations in the future. Any further violations of the game rules will be met with more severe actions. This position is taken in order to preserve the integrity and gaming atmosphere for the benefit of all players. You can find the rules here: http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/forum-29/announcement-26-world-of-tanks-game-rules/
Kind regards,
World of Tanks Customer support service
Senast redigerad av RockBagel 2014-08-19 kl. 18:38.