2014-03-06, 09:34
  #14413
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VagDag
Säger inte att du har fel, har spelat och vunnit den banan utan att ta kullen ett antal gånger, de gånger har laget helt sonika kommit överens om att vänta i skogen nedanför (utom några siemka förstås) och sedan faktiskt skjutit skiten ur dem när de kommit över krönet.


Jag har spelat Malinovka så många gånger att jag vunnit och förlorat den på otaliga sätt.
Kullen är det enklaste sättet att kontrollera matchen eftersom man därifrån kan spotta en stor del av kartan och man får ett informationsövertag. Det är därför jag säger att kullen är viktigaste punkten att kontrollera på Malinovka.
Sen kan man vinna på olika sätt, en gång såg jag att motståndarelaget sände majoriteten av sina tanks upp till kullen och tog den. När jag insåg att basen var obevakad sa jag till resten av mitt lag att storma över fältet medan vi höll så länge som möjligt på kullen, vilket ledde till att vi vann genom Fast Cap.

Citat:
Ursprungligen postat av Doligmanniska
Tjaaaaa... Svårt att beskriva, jag gör "alltid" min beskärda del utav skada ganska så tidigt i gamen, lyckas jag överleva de mest intensiva striderna, det är ju då man börjar plocka skada utöver det normala. Dör jag - säg, 7-8 minuter efter gamet och det fortsätter 6 minuter till så är jag fortfarande i topp 3 med mest skada och/eller XP.

Det är sällan jag gör mycket skada på röda laget efter att blivit förlusten är uppenbar, för jag brukar helt enkelt ge upp för att få min vagn tillbaka offrar mig och sen Alt+tab ner på skrivbordet och läser lite på nätet.
Lindrar pinan på så sätt för mig iaf.

Att campa med dessa eller spotta åt dem gör inte att vi kan vända förlusten till vinst. Det kan på sin höjd bli lite mer utdraget.
Man får helt enkelt inte chansen att prestera.

Som det låter så översträcker du dig själv tidigt i matchen och blir utslagen efter att ha gjort en hel del skada. Eftersom du gör skada är du automatiskt bättre än större delen av ditt lag. Jag gissar också på att du försöker pusha mycket eftersom du har blivit frustrerad över dina lagkamraters oförmåga. Ditt problem verkar vara att du försöker göra allt själv? Vilka Tier9/10 kör du?

Kör du XVM? Annars borde du göra det för att få en känsla vilka i ditt lag som är komplett inkompetenta och som du inte kan lita på att de gör något smart. Har man 40-45% (inte illa ment) i global + tier 10 tank WR är den spelaren en börda för sitt lag som inte kommer bidra till något.

Som jag försöker spela nuförtiden är att inte sätta mig i positioner som jag inte kan ta mig ifrån, jag försöker låta mina medspelare gå först för att veta vad jag möter. Även om en hel del campar, så är det sällan hela laget som gör det. Tier10 matcher innebär också mycket mer försiktigt spel eftersom man vill spara HP och det är mycket som orsakar massiv skada. Försiktigt spel är skilt från campande även om det kan verka likt.
Citera
2014-03-06, 10:15
  #14414
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Måste fråga, nån som vet varför inte sturmtiger och brumbar finns med? Håller med om att det är speciella vagnar; men snart består halva spelet av prototyper och konceptvagnar. Bägge dessa stred dock i verkligheten.
Har för mig att jag läst att WG inte kunde bestämma sig om sturmtigern skulle vara arty eller TD (minns inte vart jag läste det tyvärr).
Fast vad skulle ETT skott till sturmtigern kosta? (eller en goldammo )?

Dum fråga som sagt, men skulle vara kul och höra vad ni tycker.

Ratte och Monster skulle inte funka, då kartorna är på tok för små. (men visst skulle det klia i fingrarna OM de skulle kunna införskaffas)?!
Var inte det TDn med en 380mm derp?
Låter OP om den inte får arty-standarder. Jag tror det är därför de har lagt den på is( för att den var svår att balansera).
Citera
2014-03-06, 10:26
  #14415
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Sluta spela med mods som ger dig massa information som du hetsar upp dig över. När ni sitter med information som inte alla har så ändras eran spelstil troligen, från båda sidor.

Sluta böla för att ni råkar bli överkörda lite då och då. Det hör till när fel val görs av några i ett lag. Sluta stirra på din xvm och sluta böla.
Eller så kör man med dom tills WG själva implementerar dom i spelet. Jag ser inte det som ett problem när vem som helst kan använda samma mods om det så väljer det.

Det ändrar min spelstil och om det skulle vara ett problem så borde det vara för WG, vilket tydligen inte är då de inte officiellt bannar de mods jag använder. Se mods som de tillåter, funktioner som de ännu inte har implementerat
Citera
2014-03-06, 11:29
  #14416
Medlem
Kriminalarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Eller så kör man med dom tills WG själva implementerar dom i spelet. Jag ser inte det som ett problem när vem som helst kan använda samma mods om det så väljer det.

Det ändrar min spelstil och om det skulle vara ett problem så borde det vara för WG, vilket tydligen inte är då de inte officiellt bannar de mods jag använder. Se mods som de tillåter, funktioner som de ännu inte har implementerat

XVM har en negativ effekt på iaf mitt spelande. Ser jag att mitt lag är fyllt av tomater och i det andra laget finns det flertalet lila virtuoser ger jag omedvetet upp direkt och ägnar mig åt smädande av mina lagkamrater istället...
Citera
2014-03-06, 12:21
  #14417
Medlem
muminfars avatar
Nya grejor på g http://www.youtube.com/watch?v=uDunV2yVyjA
Citera
2014-03-06, 18:53
  #14418
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muminfar
Nya grejor på g http://www.youtube.com/watch?v=uDunV2yVyjA
Inget nytt egentligen... Men ja, Det ska bli intressant. är dock rätt orolig över min dator :P
Citera
2014-03-06, 19:15
  #14419
Medlem
hur många gånger har man inte tänkt då man sitter i en buske "fan va synd att man inte kan demolera hus, det står i vägen... jag får flytta mig lite..."
Citera
2014-03-06, 19:33
  #14420
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalaren
XVM har en negativ effekt på iaf mitt spelande. Ser jag att mitt lag är fyllt av tomater och i det andra laget finns det flertalet lila virtuoser ger jag omedvetet upp direkt och ägnar mig åt smädande av mina lagkamrater istället...

Klart det har en negativ effekt när man ser bottenskrapet av bottenskrapet i sitt eget lag samtidigt som det hos fienden kryllar av duktiga spelare. Dock händer det ju att man vinner ändå, då de duktiga spelarna spelar sämre och vice versa.

Men det har inget, eller snarare väldigt lite med mods att göra, utan man hade nog slitit sitt hår i 90% av fallen ändå över alla skitspelare.
Citera
2014-03-06, 19:57
  #14421
Medlem
tjack i näsan!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKolv
Inget nytt egentligen... Men ja, Det ska bli intressant. är dock rätt orolig över min dator :P


Nja va inte det! hoppas dom inför sli&cf nu då! men undrar om deras servrar klarar det när det är 200 000+ inne....

Edit: 3.22 in i filmen säger dom att man kan nyttja quadcore och har man klen dator kan man stänga av fysiken! såg att det kommer ny film om grafiken undrar vad det kan vara!?
__________________
Senast redigerad av tjack i näsan!! 2014-03-06 kl. 20:07.
Citera
2014-03-06, 20:01
  #14422
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
hur många gånger har man inte tänkt då man sitter i en buske "fan va synd att man inte kan demolera hus, det står i vägen... jag får flytta mig lite..."

Ja, det vore dessutom kul om man kunde skada hus så att tanks som gömde sig bakom det skadades av nedfallande delar på samma sätt som de påstår att avskjutna torn ska kunna göra.
Citera
2014-03-06, 20:19
  #14423
Medlem
xyklopfs avatar
Nationbattles måste få bättre mm. Spelade nyss en match med 6 vk3001 P/D, nån dicker max osv. Motståndet? 15 hellcats. Seriöst?
Har även hamnat i matcher med 2-3 Tiger p, resten vanliga tigrar som mött 15 IS vagnar eller 15 T29r.
Har ALDRIG mött ett franskt eller brittiskt lag.
Går ju att vinna om man möter särskilt dåliga spelare, men i alla fall.
Man vill ju känna att man har NÅN chans i alla fall när man spelar.
Citera
2014-03-06, 20:39
  #14424
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjack i näsan!!
Nja va inte det! hoppas dom inför sli&cf nu då! men undrar om deras servrar klarar det när det är 200 000+ inne....

Edit: 3.22 in i filmen säger dom att man kan nyttja quadcore och har man klen dator kan man stänga av fysiken! såg att det kommer ny film om grafiken undrar vad det kan vara!?
Jo jag såg det... Men är ändå lite skeptisk. Och vad exakt menar dom med stänga av fysiken? Som jag har förstått det kommer fysiken vara en ganska stor del i gameplay och hur fan ska det då bli om en person har det medans den andra inte? Dum fråga kanske, kan inget om sånt här. Men ja, Hur fan blir det? Hus som rasar, vagnar på bredställ och torn som flyger runt: Det är ju ändå objekt som påverkar ens taktik på olika sätt, att en sida bara kan stänga av det blir ju... skevt. Eller?

EDIT: Oavsett om det går att stänga av eller inte så blir jag nog tvungen till att köpa ny dator eller iaf nya grejer. När jag spelade WOT i början på en annan dator och jämför med när jag köpte denna så är ändå skillnaden ganska stor även om det bara är grafiks skillnad. Men det blir ett helt annat spel. I a f jag upplevde det så.
__________________
Senast redigerad av KaptenKolv 2014-03-06 kl. 20:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in