2010-07-18, 18:26
Medlem
anders_judges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mujahid
Tidigare så kunde man knappast kalla mig för rasist. Jag var sekulär och drog mitt strå till stacken.
Men efter att ha hängt här på FB ett tag så har jag utvecklat fram en rasism mot just svenskar.
Och västerfolk i överlag. Er s.k kritik mot massinvandring(i själva verket dold rasism) har försatt mig i den här sitautionen. Er fientlighet är kontraproduktiv.
En vis man sade en gång: Hat föder hat. Jag är benägen att hålla med.

Nog finns det en hel del mänskligt avfall alltid i I&I som lyckligtvis inte är representativ för samhället i övrigt då Flashback är ett av de få forum de ohämmat kan leva ut sina tankar och känslor. Men efter att själv varit lagom indoktrinerad om att främlingsfientlighet är det fulaste som finns har jag tyvärr insett att människans inbyggda skepticism mot främlingar inte är det största problemet i dagens Sverige utan ett annat:

En alltför stor andel av er uppför sig som allt annat än exemplariska medborgare eller för att uttrycka det i klartext: rötäggsfrekvensen är tyvärr betydligt högre.
Med det inte sagt att alla eller ens de flesta invandrare är rötägg utan sådana finns ju i alla folkslag men låt oss anta att man till vardags är van att ca 1 av 1000 är ett rötägg och ett nytt folk kommer där ca 1 av 100 är ett rötägg.
Även om 99% av alla invandrare fortfarande är skötsamma personer blir erfarenheten av gruppen betydligt mer negativ då det är vanligare med problem.

Utöver vardagens erfarenheter räcker det med att se på brottstatistik för att bekräfta att så är fallet så du tror inte att det kan inverka till att s.k. "vanligt folk" blir skeptiska?

Citat:
Jag har makten att bosätta mig vart jag än vill eller när som helst. Fri och rörlig värld. Därför har jag lika mycket rätt till att bo i sverige som du. Jag skiter fullständigt i dina förfäders uppdiktade av dess artificiella gränser.

Helt klart har du makten att bosätta dig pga vissa länders oansvariga svängdörrspolitik men det intressanta är iaf om du har _rätt_ att göra det?
Tycka vad man vill om artificiella gränser men dessa gränser har iaf varit grund till samhörighet mellan folk och man är mer beredd att tillföra till ett samhälle man känner samhörighet med precis som i extremfallet familj.

Den liberala iden om en värld utan gränser fungerar bara för en viss typ av civiliserade människor som vet att de skall ta seden där de kommer och inte identifierar sig såpass hårt med sin etnicitet att det blir svårigheter att anpassa sig till ett nytt samhälle.
Det fungerar inte på människor som har noll samhörighet eller respekt för landet som de invandrar till och främst har en exploaterande attityd där lojaliten och skyldigheterna snarare ligger hos den egna gruppen än nya samhället.

Eller för att sammanfatta det lite kort: vill man ha harmoniska och välfungerande samhällen så gäller det att bibehålla ett någorlunda högt social kapital och hur uppnår man detta utan klart definerade gränser?
Senast redigerad av anders_judge 2010-07-18 kl. 18:30.
Citera
2010-07-18, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kosken-Pekka
Finnar är ökända för att jobba hårt och flitigt. Dina lögner går ingen på, inte ens du själv. Det finns en finntråd. Där kan du ventilera ditt finnhat. Judejävel.
jobbar hårt säger du, ni suger ut mer från välfärden än nån annan grupp i sverige.
Alla dessa byggfirmor och annat skit ni finnar har där ni pumpar in en massa svarta miljard belopp.
kom inte snacka om att finnar jobbar hårt. det vet varenda en om. men som sagt svensken är fullt upptagen med blattarna men tro inte att folk inte ser vad ni finnar håller på med
Citera
2010-07-18, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sputnik76
jobbar hårt säger du, ni suger ut mer från välfärden än nån annan grupp i sverige.
Alla dessa byggfirmor och annat skit ni finnar har där ni pumpar in en massa svarta miljard belopp.
kom inte snacka om att finnar jobbar hårt. det vet varenda en om. men som sagt svensken är fullt upptagen med blattarna men tro inte att folk inte ser vad ni finnar håller på med

Gärna källa på det du. Sa någon somalier? Irakier? Afghaner? En jävla massa andra folkgrupper?
Citera
2010-07-18, 18:40
Medlem
Citat:
Tidigare så kunde man knappast kalla mig för rasist. Jag var sekulär och drog mitt strå till stacken.
Men efter att ha hängt här på FB ett tag så har jag utvecklat fram en rasism mot just svenskar.
Och västerfolk i överlag. Er s.k kritik mot massinvandring(i själva verket dold rasism) har försatt mig i den här sitautionen. Er fientlighet är kontraproduktiv.

Kritik mot massinvandrig är inte lika med dold rasism. Fel redan i första inlägget.
Citera
2010-07-18, 18:49
Bannlyst
jag måste ju endå hålla med om att sveriges invandringspolitik inte varit så genomtänkt dom senase 20-25 åren. Så nånting är vi trots allt överens om tror jag
Citera
2010-07-18, 18:54
Medlem
NyanNyans avatar
Det värsta är ju att TS har stöd av samhället.
Rasistisk antirasism(?), där det är etniska motsättningar är svenskens ansvar och vi får skylla oss själva om vi blir utsatt för rasism från invandrare.
Citera
2010-07-18, 20:00
Medlem
Citat:

Vad är du för en indoktrinerad liten äcklig jävla fitta? Hur kan du, efter att ha "hängt här på FB ett tag" börja bli rasist, mot HELA svenska folket?

Du är värdelös, äcklig och jag hatar dig.

Varför inte tänka efter nästa gång innan du skriver något, din jävla frihetshatare.
Citera
2010-07-18, 20:08
Medlem
Erikons avatar
Nämn något land där man älskar hur invandrarna kommer och tar jobb, kvinnor, bidrag.
Citera
2010-07-18, 20:32
Medlem
hitochdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toum
Vad är du för en indoktrinerad liten äcklig jävla fitta? Hur kan du, efter att ha "hängt här på FB ett tag" börja bli rasist, mot HELA svenska folket?

Du är värdelös, äcklig och jag hatar dig.

Varför inte tänka efter nästa gång innan du skriver något, din jävla frihetshatare.
Lite som att bli kallad svennehora och sedan hata alla invandrare.

Tilläg: Jag tycker att det är kul när folk skriver invandrare men menar i själva verket araber.
Senast redigerad av hitochdit 2010-07-18 kl. 20:36.
Citera
2010-07-18, 20:33
Medlem
markus120s avatar
Det som föder rasism är när människor upptäcker att vi verkligen är mer annorlunda varandra än media försöker förmedla och att våra olikheter i kultur och beteende gör det svårt för oss att överhuvudtaget leva tillsammans.
Citera
2010-07-18, 20:38
Bannlyst
Ja, invandrarnas mycket våldsamma och systematiska blåögda rasism mot svenskar föder rasism.
Citera
2010-07-18, 20:49
Medlem
FarbrorKjells avatar
När jag var femton år hade jag aldrig sett en färgad. Då var utlänningar något exklusivt - spännande. Under 70-talet ökade invandringen och det började kännas lite som en invation. Det var fortfarande ganska små problem. Sedan öppnades dammluckorna, och det vällde in invandrare. Jag blir alltmer rasistisk efter att ständigt bli trakaserad av invandrarungdomar både hemma och på mitt arbete i kollektivtrafiken. Ständigt behöva läsa om upplopp i våra invandrartäta förorter. Jag har ännu inte särbehandlat någon, men blir ständigt utsatt. Ja, jag börjar tröttna, och min historia är inte unik. Invandrare skapar rasism
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in