2010-07-28, 21:54
Medlem
GainomaxamoniaGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nieko
Orka bry sig om Anatomiska och biomekanist skit,man lyfter vikten och blir starkare/större.

Inte svårare än så,Bara för att folk Vet så jävla mycke så vet dem inte så mycket ändå,En link som man tydligt ser här på forumet är ju dem som Kan så jävla mycke och hela skiten,Dem har oftast sämst utveckling,Det är lätt att vara en internetexpert,Det är en jävla skillnad mellan Teori och Praktik,Oftast så fattar inte folk skillnaden.

Det är ju ochså så att Praktiken inom styrke lyft är densamma som den har varit i många år,Dock så skiftar Teorin runt väldigt mycket.

Titta på dem bästa BB'rna dem förklarar anatomi rent käpp rätt åt helvete,Men nog fan vet dem vad dem håller på med,Medans 70kilos killen på internet har läst 500 böcker och artiklar och kan allt men ändå inte.
Nu tar du ju dock i så du spricker. Säg någon av experterna här som haft sämst utveckling? Alla är stora, sen att Robban råkar vara större är ju glädjande för honom och visst imponeras man, men det betyder inte automatiskt att alla andra gör fel, kan inget etc...
Senast redigerad av GainomaxamoniaG 2010-07-28 kl. 21:56.
Citera
2010-07-28, 22:00
Medlem
Niekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GainomaxamoniaG
Nu tar du ju dock i så du spricker. Säg någon av experterna här som haft sämst utveckling? Alla är stora, sen att Robban råkar vara större är ju glädjande för honom och visst imponeras man, men det betyder inte automatiskt att alla andra gör fel, kan inget etc...

Asså vill inte peka ut folk bara onödigt,Säger inte heller att robban är bäst,Mer som en opartisk observation vad jag har sett på detta forum.

Att träna rätt på ett sätt och träna fel,äh bryr mig inte så mycket,Man får träna som man själv vill,Det är resultaten som är viktiga.

Tänkte mest på att påpeka att folk som snackar väldigt mycke,Ja det jag skrev innan.
Citera
2010-07-28, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
Halvfart

Det är fortfarande inte Robbans träningssätt som vi diskuterar, utan hans sätt att förklara det han gör med felaktiga anatomiska och biomekaniska antaganden.

MEN det är ju det som diskuteras!! Han förklarar ingenting felaktigt, Robbans Träningssätt, BigRon's Träningssätt om ni så vill, handlar ju om att INTE läsa sig till muskler genom en anatomibok e.d, tror du Shaolinmunkarna sitter och läser anatomiböcker e.d? Det dom gör strider ju mot alla anatomiska och biomekaniska antaganden. Det är just vad det är, du säger det ju själv anatomiska och biomekaniska antaganden, antaganden, antaganden, antaganden, antaganden!!!!

Man antar att det är så, förut antog man t ex att jorden var platt... Läser du i gamla skrifter så står det klart och tydligt att den är platt, man ska tro på allt man läser. Speciellt om det är någon som har gått och utbildat sig och läst böcker med anatomiska och biomekaniska antaganden. Anta att den där boken med anatomiska och biomekaniska antaganden antar fel? Sanningen kanske är något helt annat än vad som antas, för dom anatomiska och biomekaniska antagandena är ju något som en Doktor eller Professor har spekulerat i och antagit att det är så...

The Colemanway handlar ju om att lägga antaganden åt sidan och faktiskt göra något som bevisligen fungerar, det är inte vikten eller belastningen som spänner muskeln, det är hjärnan som spänner muskeln. Vikten är bara ett hjälpmedel och på detta sätt kan man träna sig till att välja vilka muskler man ska bygga upp och aktivera. Som nedre lats t ex, man tränar på att träna musklerna kan man säga

Något som antas eller att man tror att det är så är ju inget annat än en spekulation, Colemanway är ett utmärkt sätt att bygga muskler då det är uppenbart är receptet hos alla framgångsrika bodybuilders ända sen innan Arnolds tid! Det är inget antagande det är ett faktum även om det inte står i något liten bok full av antaganden!
Citera
2010-07-28, 22:09
Medlem
RobbanColemans avatar
Anledningen till att jag tar upp det här med träningen är ju för att "bevisen" pekar fel. Det är inte rätt metod.

Ett exempel:

Ni som har körkort, dra er till minnes tiden på körskolan, teoriboken och uppkörningen. Tänk på hur man kör på "riktigt", vad som fungerar i verkligheten. Vem kör som de gjorde på uppkörningen sen då man har körkortet?

en tanke bara...
Citera
2010-07-28, 22:15
Medlem
GainomaxamoniaGs avatar
Just nu känns det mest som vi snackar om vem som gör rätt och fel. Tydligen var ju Robbans metod för volym väldigt bra för honom och det är ju väldigt kul!
Men jag förstår inte varför de som kan teoretiskt om träning ska bli nerklankade bara för att de kanske tänker annorlunda gällande träning.
Citera
2010-07-28, 22:28
Medlem
RobbanColemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GainomaxamoniaG
Just nu känns det mest som vi snackar om vem som gör rätt och fel. Tydligen var ju Robbans metod för volym väldigt bra för honom och det är ju väldigt kul!
Men jag förstår inte varför de som kan teoretiskt om träning ska bli nerklankade bara för att de kanske tänker annorlunda gällande träning.

Kan teoretiskt om träning? Vad menar du med det? Det vill jag ha en förklaring på...

Hur definierar man bra teori?
Citera
2010-07-28, 22:30
Medlem
GainomaxamoniaGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanColeman
Kan teoretiskt om träning? Vad menar du med det? Det vill jag ha en förklaring på...

Hur definierar man bra teori?
Nu handlar ju denna tråden om hur man tränar rätt för just volym, och där har ju du lyckats.
Sen är det kanske inte rätt sätt för styrka, uthållighet, hälsa etc. Men det är en annan diskussion.
Citera
2010-07-28, 22:31
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Halvfart

Du fattar fortfarande inte. Ett antagande gör man oavsett om det är rätt eller fel. Det är som en bedömning.
Så enligt din tanke så har Newton gjort ett antagande när han lade fram hur rörelsemekaniken fungerar. Så om du eller någon annan antar något som säger emot honom, skulle ditt antagande vara lika rätt?

Ser du inte skillnaden? Robban kan dela med sig av sina erfarenheter, upplägg, övningar och idéer, som är intressanta och roliga. Men dessa förklarar han på ett sätt som inte stämmer överens med vad som faktiskt händer. Då menar jag inte hans eller någon annans resultat.
Citera
2010-07-28, 22:36
Medlem
Att man på fullt allvar kan tycka att kunskap är något negativt gör mig fan mörkrädd. Sen kan man dra så många irrelevanta paralleller man vill, kunskap är ändå något som hjälper människor i deras träning.

Om vetenskapliga förklaringar som är kritiskt granskade säger mig att det är omöjligt att träna nedre lats, då tänker jag inte omvärdera det bara för att en bunt gamla bodybuilders och fem användare på ett forum (som fått träningsvärk där) bestämt hävdar det.
Citera
2010-07-28, 22:46
Medlem
GreatLakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
Halvfart

Du fattar fortfarande inte. Ett antagande gör man oavsett om det är rätt eller fel. Det är som en bedömning.
Så enligt din tanke så har Newton gjort ett antagande när han lade fram hur rörelsemekaniken fungerar. Så om du eller någon annan antar något som säger emot honom, skulle ditt antagande vara lika rätt?

Ser du inte skillnaden? Robban kan dela med sig av sina erfarenheter, upplägg, övningar och idéer, som är intressanta och roliga. Men dessa förklarar han på ett sätt som inte stämmer överens med vad som faktiskt händer. Då menar jag inte hans eller någon annans resultat.

Ni bokgymmare måste ju för fan vakna till o inse att robbans metod är den rätta för volym. Testa hans träningsupplägg o bedöm själva, vad är det som är "fult" med att ha bra kontakt o hög TuT?.
Ta axon tex, han ska vara lärd, anatomiskt kunnig. Sen ser man på hans träningsfilmer att karln kämpar som ett djur för att slita ut sina leder o muskelfästen. Han låser ju ut i varenda övning, rycker o sliter. Jag väntar fortfarande på ett svar om varför han gör så?

Men de är klart, har man redan nått sitt genetiska max behöver man ju inte bry sig om volymträning.
Citera
2010-07-28, 22:47
Medlem
GainomaxamoniaGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreatLake
Ni bokgymmare måste ju för fan vakna till o inse att robbans metod är den rätta för volym. Testa hans träningsupplägg o bedöm själva, vad är det som är "fult" med att ha bra kontakt o hög TuT?.
Ta axon tex, han ska vara lärd, anatomiskt kunnig. Sen ser man på hans träningsfilmer att karln kämpar som ett djur för att slita ut sina leder o muskelfästen. Han låser ju ut i varenda övning, rycker o sliter. Jag väntar fortfarande på ett svar om varför han gör så?

Men de är klart, har man redan nått sitt genetiska max behöver man ju inte bry sig om volymträning.
Tja, han blir ju större, starkare och skadar sig inte så varför byta något som fungerar?
Citera
2010-07-28, 22:47
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nieko
Orka bry sig om Anatomiska och biomekanist skit,man lyfter vikten och blir starkare/större.

Inte svårare än så,Bara för att folk Vet så jävla mycke så vet dem inte så mycket ändå,En link som man tydligt ser här på forumet är ju dem som Kan så jävla mycke och hela skiten,Dem har oftast sämst utveckling,Det är lätt att vara en internetexpert,Det är en jävla skillnad mellan Teori och Praktik,Oftast så fattar inte folk skillnaden.

Det är ju ochså så att Praktiken inom styrke lyft är densamma som den har varit i många år,Dock så skiftar Teorin runt väldigt mycket.

Titta på dem bästa BB'rna dem förklarar anatomi rent käpp rätt åt helvete,Men nog fan vet dem vad dem håller på med,Medans 70kilos killen på internet har läst 500 böcker och artiklar och kan allt men ändå inte.
Varför lägger han då sig ner i att förklara någonting. Bättre att vara tyst om man ändå förklarar fel. Alternativt säga "Oj jag gjorde fel, jag är mänsklig, muskeln fungerar visst inte på det sättet men nu har jag faktiskt lärt mig någonting och således blivit bättre och kan numera ha rätt eftersom jag hade fel innan".

Svårare än så är det inte. Jag vill själv hävda att jag tränar exakt som Robban, fast jag kör lägre reps, ligger kring 10 reps, som Jay Cutler, om vi nu måste jämföra med någon.

Till övriga som nu väljer att diskutera mig:
För övrigt så har jag bara trappat ner på träningen, mest för att det är sommar men också mycket på grund av DNP. Dessutom har jag studier att sköta då jag läser matematik och fysik på chalmers, även sommarkurser. Så jag tränar 2-3 ggr per vecka. Jag kommer tillbaka till höst igen var så säkra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in