2010-07-17, 21:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja_2007
Fruktansvärt detta
Finner inte ord för hur mkt hat jag känner för sådana as som ger sig på små barn. vad i HELVETE!!!
Usch!!!
Låt han brinna i helvetet!
Och sen att mamman inte är totalt fullkomligt galen på sin "älskling" fattar jag inte.
Är inte ens barn det käraste man har? Tydligen inte... i detta fall...
Vad hände med denna tråd om koppling mellan dubbelmordet och PS förresten?? Varför låst???
https://www.flashback.org/showthread.php?t=1244627&page=

För att det bara är dumdristiga spekulationer. Tror dem inblandade har annat att tänka på än att låta andra babbla om andra brott dem "kan" vara skyldiga till.
Citera
2010-07-17, 22:10
Medlem
papa porrs avatar
När sånt här inträffar så önskar man att sverige hade dödsstraff...
Hoppas Barnamördaren får vad han förtjänar!
Citera
2010-07-17, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
För att det bara är dumdristiga spekulationer. Tror dem inblandade har annat att tänka på än att låta andra babbla om andra brott dem "kan" vara skyldiga till.

spekulationer? såvitt jag vet har han erkänt att han brukat våld mot barnet. att han tog i så mkt att barnet dog fast inte hade dödligt uppsåt är en annan femma.
Citera
2010-07-17, 23:08
Medlem
kriminal.ses avatar
Något OT men ändå. Visst är väl mord på småbarn en brottskategori som minskat avsevärt ur ett historiskt perspektiv. Någon som vet hur statistiken ser ut idag?
Citera
2010-07-17, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
Det är inte hans fel! Detta är en konsekvens av sociala orättvisor! Fängelsestraff förvärrar bara det hela! Alla människor är ju lika värda!

Hur kan en man som ska fungera som en manlig trygghet i en 2 årig pojks liv och istället bragder honom om livet vara lika mycket värd som jag, som aldrig skulle skada en människa?

Jag kommer aldrig förstå uttrycket att "Alla människor är lika värda". Hur kan en mördare, pedofil, våldtäcktsman etc vara lika mycket värd som en hederlig svensk medborgare?
Citera
2010-07-17, 23:38
Medlem
melackos avatar
Är det bara jag som tycker att det verkar jävligt skumt att modern skriver så mycket om det hela på bilddagboken, facebook och i sin blogg? Om något liknande hände mig skulle jag inte finna kraft att sitta och skriva av mina känslor på nätet. Hon gör det väldigt tydligt och väldigt mycket. "Vi ska ta oss igenom det här tillsammans" eller vad det var skrev hon ju på sambons facebook tex. Sånt säger man vill till person direkt istället? Om det nu inte är så att man vill att folk ska se..... Vill inte vara ett svin och anklaga någon men luktar det inte att dom planerat det hela tillsammans?
Citera
2010-07-17, 23:48
Medlem
sven.hedins avatar
Morsan tll ungen verkar vara ett rktigt avskum. Och vem ör idioten som gjorde det?
Citera
2010-07-17, 23:51
Medlem
LetThereBeRock7s avatar
Om det är något som får mig illamående så är det vuxna personer som gör små barn illa. Barn som är helt försvarslösa. Det är i fall som dessa där jag seriöst tycker man borde se över ett dödsstraff. Jag kan omöjligt se en enda anledning att en person som misshandlar eller mördar barn ska få fortsätta leva, det är så sjukt oacceptabelt.
Citera
2010-07-17, 23:52
Medlem
L.Kollbergs avatar
Jag tror att mamman till pojken är en helt vanlig, enkel svensk tjej. Hennes värld har precis rasat ihop. Där fanns bara hennes son och den kille som nu har dödat hennes son. Det är säkert inte lätt. Att hon sitter o skriver på Facebook, Bilddagboken mm är inte riktigt klokt, men det är hon inte heller.

Men att beteckna henne som avskum eller utgå ifrån att hon är delaktig i gärningen är fel. Jag hoppas ändå att hon inser att hennes sambo är inte den ängel som hon fortfarande verkar tro han är. Nix.

Sambon har dödat hennes son genom synnerligen grov våld som det heter. Han har nu intellektuellt begripit vad han gjort, men gjorde det inte då, sa åklagaren och indirekt säger hon ju att även Seavers är en helt vanlig, enkel svensk kille.

Det är kanske det som upprör så många av oss. Att till ytan helt normala, helt enkla, vanliga svenskar är huvudpersonerna.
Citera
2010-07-17, 23:57
Medlem
Tocke-pockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sojiro
Efter att ha läst AB:s artikel idag om pappan som sörjer sin son, så känns det som mamman har vanvårdat ungen ganska rejält.

Trams!

Du läser inte mellan raderna iallafall!

För det första....du läser i Afton-horan! Som tar det mesta som dom kallar "journalistik" från FB...dock inte detta. Här har dom för en gång skull sökt upp nå´t/ någon själv (genom folkbokföringen/skatteverktet) och erbjudit honom en slant på typ 5k för att snacka eller snarare...vi skriver du står som garant!
Han döööör som trovärdig genom att stå bakom att han inte har träffat sin son pp ett år pga en vårdnadstvist!!!!! Du har alltid umgängesrätt....och beroende på om du har gjort dumheter själv så med eller utan en socialarbetare!

Så han är rökt som pappa...han brydde sig inte ett skit! !

edit: massa konstiga bokstäver
Senast redigerad av Tocke-pocke 2010-07-18 kl. 00:02.
Citera
2010-07-18, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
spekulationer? såvitt jag vet har han erkänt att han brukat våld mot barnet. att han tog i så mkt att barnet dog fast inte hade dödligt uppsåt är en annan femma.

Om du läser ordentligt så menar han spekulationerna om att Ps är GM i Dubbel mordet i linköping!

Citat:
Ursprungligen postat av sven.hedin
Morsan tll ungen verkar vara ett rktigt avskum. Och vem ör idioten som gjorde det?

If you read the thread magic things will happen!
Citera
2010-07-18, 00:15
Medlem
PandorasAsks avatar
Bilden av lilla "Baby T" på Facebook "Vila i frid Theo" där han ligger med armen gipsad från fingrarna till axeln väcker sån sorg hos mej när jag tänker på att han blev misshandlad/slagen till döds med (eventuellt) armen gipsad. Också om gipset var avtaget så är ju en bruten arm ömtålig efter att den har läkts och inte bara det...ett barn på två år borde inte ens få en örfil på kinden (det är också enligt lag förbjudet) ....att tänka tanken att en vuxen man använt "synnerligen grovt våld" mot ett så litet försvarslöst barn är olidligt!! I min vildaste fantasi kan jag inte ens föreställa mej hurudant våld som brukats. Har PS slagit honom med knytnävarna, han han blivit slängd i väggen eller golvet...och mamman som försvarar GM på Flashback: "Han är oskylsig" och på Facebook "vi två mot världen"......Ofattbart!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in