Citat:
Ursprungligen postat av Peace08
Du slingrar dig hela tiden i från det saken gällde och försöker du dra in mig i ngt annat igen för att du inte ska behöva svara på varför du inte accepterar att du har fel när du säger att en förskola inte behöver anmäla då de fotar när de misstänker misshandel. Jag har aldrig snackat om vad de borde sett eller inte. Jag har hela tiden skrivit om att DE SKULLE ANMÄLT TILL SOC!!! Antingen driver du med mig eller så vågar du inte se ditt misstag i att inte anmäla till soc i vitögat eller så är du helt tappad bakom flötet

!
Men gå tillbaka och läs så ser du svaret på din fråga, men för att YTTERLIGARE FÖRTYDLIGA:
Nej, de behöver inte anmäla något som de
INTE misstänker, även om de vid en tidigare tidpunkt misstänkt att det skett något misstänkt. Bara för att de tagit en bild på något som de tidigare misstänkt men som hade en logisk förklaring som undanröjer misstankarna så behöver de inte anmäla till soc. MEN, om de har en misstanke om att ett barn far illa så har dagis precis som du påpekar anmälningsplikt.
Kan vi möjligtvis lämna detta nu och gå över till det jag upprepade gånger frågat?
Du är oerhört tydlig med att dagis och soc gjort fel genom att inte agerat på missförhållandena i hemmiljön. Detta är vi rörande överrens om. Men om nu dagis och soc borde insett att det höll på att barka åt helvete, borde inte Z förstått detsamma?