2011-07-16, 13:08
  #7189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vigil-Lante
Det är nog så. Man kan nog anta att PS var lugn och fin om han fick sin dagliga dos porr. När Z var hemma gick det av förklarliga skäl inte att porrsurfa. Han var sålunda förpassa att utföra denna ritual när Z var borta. Då PS många gånger slutade innan Z och att hon arbetade oregelbundna tider, kvällar och helger hade PS ofta ensam hand om Theo. Det är förmodligen under dessa stunder han passade på att porrsurfa, och med stor sannolikhet var väl Theo ett störningsmoment i onanerandet. Den dagen han slog ihjäl Theo kanske han hade extra stort ångesttryck och behövde sin stund med datorn. Theo stod mellan honom och hans ångestdämpning.

Att han bara av slumpen "råkat" hamna på porrsidor i timtal de dagar som finns specifierade i fupen är ju närmast otänkbart. Detta var nog ett beteende som han varit fast i länge.

Håller för en gångs skull med dig i allt
Citera
2011-07-16, 13:13
  #7190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morris53
Något jag funderat på är PS tvillingbror (enäggs). Har han samma psyke? Är han också manipulativ ...?
Det är så konstigt att vi har så knapphändig information om mördaren och hans bakgrund, när vi vet så mycket om Z.

Det är väl lättare att skriva om Z antar jag då många tjejer är villiga att snacka ner varandra, mer än vad killar är tror jag...................(kanske en fördom men men)

Vet vi att de var enäggs??
Citera
2011-07-16, 13:16
  #7191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vigil-Lante
Nej! Hon var otroligt kär och framhöll PS som den vite riddaren. Många, inklusive mig, var nog övertygade om att PS var bra för henne, att han var den mogna av dom och att han skulle kunna hjälpa Z att klara av livet bättre än förut. Framförallt vmvar det nog många som trodde att PS var bra för Theo. Hon föreföll mycket lycklig. Givetvis har man i efterhand förstått att man inte fick en rättvis bild.

Antagligen fick Z den bilden av honom också! Å om andra sa till henne att han var så bra för henne och T så spädde det väl på det rosa skimmer som hon befann sig i. Å när han sen tar lite hårt (eller slår) på Theos arm så är det omöjligt att "det lilla" skulle kunna skingra molnet. Är allt annat toppen så kommer detta givetvis att upphöra tänkte hon kanske..................
Citera
2011-07-16, 13:25
  #7192
Medlem
Vill skriva om en sak som jag reagerade på för länge sen då jag läste förhören med dagis. Z hade sagt till personalen att de inte skulle dalta med T. Hur kan man säga så till andra människor om sitt lilla barn som inte ens var 2 år???
Kan det vara så att det är därför som hon inte reagerade så starkt som att be P dra åt helvete när han tog tag (slog ) i Theos arm? Hon kanske inte tyckte det var så farligt?

Det finns många som uppfostrar sina barn genom att ta tag hårt eller daska till dem. Å ngn tog upp (morris?) att i en del länder så uppfostrar man så. Jag har läst ngnstans att Z är halvjugge, är det så, så kanske det är ok med den uppfostran?

Vad säger ni andra? Intressant att höra era åsikter, undvik gärna att dissa ner mig som person om ni tycker detta låter galet. Kom hellre med era tankar och åsikter om det jag skrivit istället, tack !
Citera
2011-07-16, 13:43
  #7193
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Peace08
Vill skriva om en sak som jag reagerade på för länge sen då jag läste förhören med dagis. Z hade sagt till personalen att de inte skulle dalta med T. Hur kan man säga så till andra människor om sitt lilla barn som inte ens var 2 år???
Kan det vara så att det är därför som hon inte reagerade så starkt som att be P dra åt helvete när han tog tag (slog ) i Theos arm? Hon kanske inte tyckte det var så farligt?

Det finns många som uppfostrar sina barn genom att ta tag hårt eller daska till dem. Å ngn tog upp (morris?) att i en del länder så uppfostrar man så. Jag har läst ngnstans att Z är halvjugge, är det så, så kanske det är ok med den uppfostran?

Vad säger ni andra? Intressant att höra era åsikter, undvik gärna att dissa ner mig som person om ni tycker detta låter galet. Kom hellre med era tankar och åsikter om det jag skrivit istället, tack !

Varför skulle man vilja att någon daltade med sitt barn?

Dalta betyder pjoska, klema, skämma bort, behandla alltför beskyddande, visa överdriven mildhet.


Det räcker väl att de bryr sig om barnet? Eller?
Citera
2011-07-16, 13:46
  #7194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Varför skulle man vilja att någon daltade med sitt barn?

Dalta betyder pjoska, klema, skämma bort, behandla alltför beskyddande, visa överdriven mildhet.


Det räcker väl att de bryr sig om barnet? Eller?

Grejen va att hon sa det till personalen! å du tycker det är normalt att säga det till personal på dagis om ditt lilla barn som inte ens är 2 år? Brukar du själv säga det till personal och till barnvakter eller?
Citera
2011-07-16, 13:49
  #7195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Varför skulle man vilja att någon daltade med sitt barn?

Dalta betyder pjoska, klema, skämma bort, behandla alltför beskyddande, visa överdriven mildhet.


Det räcker väl att de bryr sig om barnet? Eller?


Seriöst nu, räcker det? Då va Z alltså en bra mamma eller? Hon brydde sig ju om T...............
Citera
2011-07-16, 13:54
  #7196
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Peace08
Grejen va att hon sa det till personalen! å du tycker det är normalt att säga det till personal på dagis om ditt lilla barn som inte ens är 2 år? Brukar du själv säga det till personal och till barnvakter eller?

Nej, jag har aldrig haft någon anledning till det då jag aldrig misstänkt att någon daltat med barnet. Om jag såg det skulle jag säga ifrån då det inte är bra att klema bort barn på ett ogenomtänkt sätt. Barn blir lätt gnälliga då och börjar förstora upp minsta sak.
Citera
2011-07-16, 13:55
  #7197
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Peace08
Seriöst nu, räcker det? Då va Z alltså en bra mamma eller? Hon brydde sig ju om T...............

Jag pratar om de på dagis, det var väl de vi pratade om? De som jobbar på dagis ska inte dalta med barnen för det är inte bra för dem. De ska bry sig om barnen på ett adekvat sätt. Att Z hade sina brister verkar ju alla överens om men visst kan vi skriva det i dag också om du känner behov av det.
Citera
2011-07-16, 14:48
  #7198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Nej, jag har aldrig haft någon anledning till det då jag aldrig misstänkt att någon daltat med barnet. Om jag såg det skulle jag säga ifrån då det inte är bra att klema bort barn på ett ogenomtänkt sätt. Barn blir lätt gnälliga då och börjar förstora upp minsta sak.

Jag tror inte heller att Z sa det för att hon misstänkte att personalen daltade med T. Hon visste ju att P hade tagit hårt i honom hemma så det kanske hade varit behövligt med lite dalt på förskolan. Stackars pojke! Att mamman sa detta tycker jag är märkligt å ännu märkligare nu när man vet hela storyn.
Hur menar du att man klemar bort barn på ett ogenomtänkt sätt? En liten som Theo var alltså?
Citera
2011-07-16, 14:50
  #7199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Jag pratar om de på dagis, det var väl de vi pratade om? De som jobbar på dagis ska inte dalta med barnen för det är inte bra för dem. De ska bry sig om barnen på ett adekvat sätt. Att Z hade sina brister verkar ju alla överens om men visst kan vi skriva det i dag också om du känner behov av det.

Å hur bryr man sig om små barn på ett adekvat sätt kontra daltar med dem, enligt dig? Visst pratar vi förskola nu..........
Citera
2011-07-16, 14:53
  #7200
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Peace08
Jag tror inte heller att Z sa det för att hon misstänkte att personalen daltade med T. Hon visste ju att P hade tagit hårt i honom hemma så det kanske hade varit behövligt med lite dalt på förskolan. Stackars pojke! Att mamman sa detta tycker jag är märkligt å ännu märkligare nu när man vet hela storyn.
Hur menar du att man klemar bort barn på ett ogenomtänkt sätt? En liten som Theo var alltså?

Theo hade väl behövt så mycket värme och trygghet han bara kunde få som alla barn. Men han hade rimligen behövt mer av den varan pga det han utsattes för.

En del människor tror att barn blir gnälliga av för mycket dalt. Jag har ingen aning om vad Z menade men kanske hon trodde att han skulle bli mindre gnällig om han inte daltades med. Men var han ens gnällig? Jag har för mig att han sågs som ett glatt barn och då går stämmer det ju inte alls med det tänket. Z kanske tänkte att daltande skulle göra honom gnällig? Svårt att vet vad hon menade. Jag tror inte att hon i alla fall menade att de skulle vara elaka eller oförtjänt hårda mot honom. Tror du att hon menade det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in