Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Jo för jag förstår inte varför du pratar om att grabben sov.
Det finns faktiskt barn som sover så mycket som Theo gjorde, dessutom så sover de ju mer om de har haft en tandperiod eller någon infektion så det är liksom normalt för en del barn som är två år att sova tolv timmar på natten och både en och två gånger på dagen, sammanlagt några timmar utan att det är anmärkningsvärt och det utan infektioner och tandgissel. Det vet de flesta som har erfarenhet av barn. I pluralis vill säga.
Varför pratar du om hur mycket en tvååring sover?
Så då kännde du att du ville göra dig lite löjlig över mitt inlägg menar du? För att du inte förstår varför jag skriver om att han sov mycket?
Tråden kom in på att Theo sov mycket, dels för att man redan tidigt konstaterade att han verkade sova en hel del, och då pratades det mycket om att det var för att han inte skulle störa och hålla sig undan. Han verkade vara förvisad till sin säng den mesta delen av tiden hemma, sängen eller tv:n.
Sedan kom vi in på att kanske sov han för att han medicinerades med alvedon och annat för att han skadat sig hemma (Läs P slagit honom), kanske för att hålla honom lugn, kanske för att han inte skulle gnälla? Och sedan gick det vidare i att han sov mycket för att han var misshandlad och psykiskt och fysiskt trött på alla sett och vis.
Hur som helst, så reagerade flera på att han sov mycket. Det spelar inte mig någon större roll om du inte förstår varför jag pratar så mycket om hur Theo sov, men nu har jag iallafall försökt förklara mig.
Så jag kanske kan undgå förlöjligande av mina inlägg hädanefter?