2010-10-17, 00:15
Medlem
[quote=Pebles]Helt underligt! Lilla T ramlar med sin brutna arm, men säger inget?! Det stämmer ju inte alls. Usch, där tultar T runt hemma på morgonen med en bruten arm och hans mamma uppmärksammar inte att armen är skadad. Inte förrän han ska kläs på. Var det ändå så att P hade berättat för henne men hon inte vill erkänna att hon visste?!.. Tänker återigen på det där sms:et där hon skriver till P att det är hans fel om det är något fel på T:s arm.[/QUOTE]
Det tystades nog ner av dem i samförstånd för att inte soc skulle blanda sig i, tror jag.
Citera
2010-10-17, 16:23
Medlem
micro113s avatar
Man undrar ju hur barn och föräldraexperterna i tråden förklarar det här;

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2177553/tristan-skickades-hem-med-bruten-arm

Citat:
Sjuårige Tristan Kolezar ramlade ned från klätterställningen och bröt armen.
Men sjukhuset missade skadan och skickade hem honom.
- Armen svullnade upp och det gjorde ont när jag sov på den, säger Tristan.
[...]
Men sköterskan på Trelleborgs lasarett valde att bara undersöka handleden, och konstaterade att Tristan inte hade någon skada.
- Så jag uppmanade honom att vara med på gymnastiken för att han skulle börja använda armen igen, säger pappa Jesper Kolezar.
[...]
En vecka senare åkte han till sjukhuset igen. Då kunde läkarna konstatera att underarmen var av.

Tänk så usla föräldrar som inget märkte. Barnet måste ju ha skrikit och gråtit i plågor över den brutna armen -- eller var han månne tränad och plågad så han inte vågade visa sin smärta.
Och sjukhuset?

Några gångbara teorier?
Citera
2010-10-17, 17:59
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Man undrar ju hur barn och föräldraexperterna i tråden förklarar det här;

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2177553/tristan-skickades-hem-med-bruten-arm

Tänk så usla föräldrar som inget märkte. Barnet måste ju ha skrikit och gråtit i plågor över den brutna armen -- eller var han månne tränad och plågad så han inte vågade visa sin smärta.
Och sjukhuset?

Några gångbara teorier?

Undra sa flundra om Jesper Kolezar med familj vill figurera i dylikt sammanhang? Men det är ingen teori, det är en hypotes...
Citera
2010-10-17, 18:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Undra sa flundra om Jesper Kolezar med familj vill figurera i dylikt sammanhang? Men det är ingen teori, det är en hypotes...
En hypotes? Vad är din hypotes då? Är tanken att vi skall gissa oss fram till den?
Citera
2010-10-17, 18:37
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
En hypotes? Vad är din hypotes då? Är tanken att vi skall gissa oss fram till den?
Ehh...Hypotesen är till stora delar identisk med inlägget: Är NN intresserad av att figurera i dylika sammanhang?
Huvudhypotes: Ja.
Alternativhypotes: Nej
Men det är OT så det stänker om det, precis som din citerade artikel.
Citera
2010-10-17, 18:40
Medlem
Pebless avatar
Citat:

Jag ser ingen likhet alls. Men annars är det väl bara att starta upp en tråd om det hela, eller?

Det som är riktigt ruskigt är att det hela har gått så fort. Har för mig att det var likadant i fallet Bobby. Otäckt är det och dessa män verkar ju inte alls ha några spärrar.
Citera
2010-10-17, 18:55
Medlem
Hoppas inför gud att han får förhöjt straff och livstid! Vid hovrättsförhandlingen i jönköping den 17e och 18e november!!Så han kommer ut från häktet i norrköping till dom andra fångarna på anstalterna! Dom väntar nog och vill hällsa han välkommen!
Hur kan man va så dum i huvudet och överklaga och påstå att det var grov misshandel då vet inte han vad det är överhuvud taget för jag vet vad grov misshandel är om någon!
Jag Var på rättegången! Han både vred av armen på Theo och slagit honom vid 5 tillfällen hårt i magen och även bärt honom och tryggt hårt på magen när han bärt honom! Har sätt rekostrektionen på dvd !!
Och hur kan man slå Theo 2år hårt i magen och gå o sätta sig o titta på porr vid datorn !När Theo ligger o dör???? Han var död när han bar honom till ambulansen!! Han brydde sig inte ett skit!
Och jag kommer aldrig förstå mig på sådana människor som pratar med honom mer!!!För dom förstår nog inte riktigt vad han har gjort! Ha de bäst alla!
Citera
2010-10-17, 19:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ehh...Hypotesen är till stora delar identisk med inlägget: Är NN intresserad av att figurera i dylika sammanhang?
Huvudhypotes: Ja.
Alternativhypotes: Nej
Men det är OT så det stänker om det, precis som din citerade artikel.
Den citerade artikeln är inte OT med hänsyn till allt som hävdats om brutna arm, barns reaktioner och vad vuxna minsann ser osv osv.. Artikeln är i allra högsta grad relevant. Det handlar dessutom om ett barn i verbal ålder som har förmåga att göra sig förstådd - trots det lyckas man missa en bruten arm i en veckas tid, både föräldrar och sjukvård.
Citera
2010-10-17, 19:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pebles
Jag ser ingen likhet alls. Men annars är det väl bara att starta upp en tråd om det hela, eller?

Det som är riktigt ruskigt är att det hela har gått så fort. Har för mig att det var likadant i fallet Bobby. Otäckt är det och dessa män verkar ju inte alls ha några spärrar.
Nej, fallet Bobby har få likheter med detta fall, du bör nog läsa på om det kanske.
Citera
2010-10-17, 19:36
Medlem
Pebless avatar
Citat:
Nej, fallet Bobby har få likheter med detta fall, du bör nog läsa på om det kanske.

Oki! Jag hade för mig att det gick snabbt där också med att Bobby blev dödad. Men men, jag kanske har fel.
Citera
2010-10-17, 20:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pebles
Oki! Jag hade för mig att det gick snabbt där också med att Bobby blev dödad. Men men, jag kanske har fel.
Tidsförloppet är några månader - men situationen är diametralt annorlunda. Bobbys mamma har ju aktivt deltagit i själva tortyren -- och det fallet handlar det ju verkligen om utdragen, utstuderad tortyr. Ett fall som är långt långt djävligare än man kan föreställa sig.

Läs om kortfakta på wiki. Bättre versioner finns inom kriminallitteraturen - dock inget som jag vet tillgängligt på nätet. Det är en mamma som för mitt vidkommande är precis lika skyldig som styvfadern.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fallet_Bobby

Dessa as klarade sig undan med 10 års fängelse - livstid borde ha varit minimum, och är det någon gång man önskat att dödsstraff skulle ha varit lagligt möjligt så är det här ett av de fall som väcker sådana känslor - för båda.

Asen är frifotingar om ca 3 år. Man mår illa bara av tanken.
Citera
2010-10-17, 20:53
Medlem
Pebless avatar
Citat:
Tidsförloppet är några månader - men situationen är diametralt annorlunda. Bobbys mamma har ju aktivt deltagit i själva tortyren -- och det fallet handlar det ju verkligen om utdragen, utstuderad tortyr. Ett fall som är långt långt djävligare än man kan föreställa sig.

Läs om kortfakta på wiki. Bättre versioner finns inom kriminallitteraturen - dock inget som jag vet tillgängligt på nätet. Det är en mamma som för mitt vidkommande är precis lika skyldig som styvfadern.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fallet_Bobby

Dessa as klarade sig undan med 10 års fängelse - livstid borde ha varit minimum, och är det någon gång man önskat att dödsstraff skulle ha varit lagligt möjligt så är det här ett av de fall som väcker sådana känslor - för båda.

Asen är frifotingar om ca 3 år. Man mår illa bara av tanken.

Det var just tidsförloppet jag tänkte på. Och så att det var styvfäder som mördade. Inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in