Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Tack Majsansmos. Trevligt att veta att iaf någon har sett att jag har försökt prata om PS. Jag får också intrycket att ingen vet speciellt mycket om honom, och de som vet vill av någon anledning inte berätta det här.
Det han har gjort går inte att försvara, det är på gränsen till att det går att förklara tycker jag. Även om han inte är psykiskt störd i lagens mening, så tror iaf jag att det är något fel på människan.
När det gäller Z så har ju hon själv lagt upp en hel del information på internet, vilket gör att det är lättare att få fram sådant som gäller henne.
Jag köper heller inte dessa argument, om det inte är så som jag reserverade mig för i tidigare inlägg. Håller med dig, trots att jag inte heller känner dig.
Visst är det nåt fel på den människan! Nåt är det, men vi kommer troligtvis aldrig att få veta det heller. Han är ett avskum, ett j--vla as och det finns nog ingen i denna tråd som inte skriver under på det.
Nu är det ju så att vi just nu diskuterar mammans roll i det hela. Jag försöker, utifrån min egen roll som förälder, utifrån min yrkesroll osv att förska få en förklaring, men det verkar mycket svårt det med. Som du vet köper jag inte mammans förklaringar. Jag har sett allt för mycket i mitt liv för att köpa det rakt av. Jag har sett för många Zannor, för många sorgsna, uppgivna blickar från 12åringar som tvingats vara föräldrar till sina egna föräldrar eller till sina småsyskon.
Jag har sett för många sexuellt utnyttjade 8åringar, för många misshandlade och vanvårdade barn för att kunna, med all min bästa vilja, att kunna tro på denna historia som Z dukar upp.
Nu spekuleras det att jag är lärare. Om jag arbetar, eller har arbetat i skolans värld, betyder inte att jag är lärare. Jag kan vara städerska eller vaktmästare, precis om om man arbetar inom kriminalvården lika gärna kan ha motsvarande befattningar. Jag kan vara kurator, mattant eller rektor.
Det har ingen med att göra på detta forum, man får lita på att jag har erfarenhet. Eller vad säger du?