2010-10-19, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chalaisen
Nej jag skämtar inte om en sådan sak, källa på detta?

En källa på att du inte skämtar. Du det blir svårt hahaha.

Vet du verkligen inget om Theos sovvanor. Men du hittar på lite i hopp om att Patric ska se att du är på hans sida då? Ja se den kärleken, den kärleken.
Citera
2010-10-19, 21:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej jag skämtar inte om en sådan sak, källa på detta? Klarar du inte av att få fram en sådan så tolkar jag det som att du inte vet.
Vad vill du ha källa på? Att du inte skämtar? Att du inte vet? Eller vad?

Är det Theos sömnvanor du talar om så tas de upp i förundersökningsmaterialet. Har du inte läst det?

Edit:
Det anges att han sover ca 12 timmar till natten och sedan sover middag på dagen.
Citera
2010-10-19, 21:22
Medlem
Pebless avatar
När Theo var hos barnvakterna helgen innan han blev mördad så lade han sig vid 20:00 på kvällen och vaknade vid 06:30 på morgonen. Sedan sov han middag mellan 12:00 och 13:00. Allt enligt förhör med barnvakten.

Tydligen så var hans sovvanor helt annorlunda när han var borta än när han var hemma!
Citera
2010-10-19, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad vill du ha källa på? Att du inte skämtar? Att du inte vet? Eller vad?

Är det Theos sömnvanor du talar om så tas de upp i förundersökningsmaterialet. Har du inte läst det?
Sluta fåna dig , du vet vad jag menar, men jag förstår varför du slingrar dig. DU HAR INTE SVARET .
Citera
2010-10-19, 21:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pebles
När Theo var hos barnvakterna helgen innan han blev mördad så lade han sig vid 20:00 på kvällen och vaknade vid 06:30 på morgonen. Sedan sov han middag mellan 12:00 och 13:00. Allt enligt förhör med barnvakten.

Tydligen så var hans sovvanor helt annorlunda när han var borta än när han var hemma!
Är de så annorlunda -- de är väl tvärtom ganska lika de han har hemma.
Citera
2010-10-19, 21:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Sluta fåna dig , du vet vad jag menar, men jag förstår varför du slingrar dig. DU HAR INTE SVARET .
Det står i mitt edit -- och det står i FU. Varför skulle jag larva mig?

Larvigt är väl att uttala sig om tidsspann som man inte ens vet något om - tycker du inte det själv?
Citera
2010-10-19, 21:55
Moderator
blomvattnares avatar
OT raderat.

Som sagt - käbblande med varandra kan tas i PM istället.

/Mod
Citera
2010-10-19, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pebles

Men om så vore. Vad vore konstigt att en tvååring inte sov exakt som hemma när han har barnvakt? Har du sett ett barn på mer än bild egentligen? Det fanns ingen som sa att han sov pyramidalt mycket. Så vad är det du sysslar med?

Sen undrar jag lite om kärleksbreven har börjat dimpa ner hos Patric än? Mördare får ju såna av heta kvinns som inte kan lägga band på sig när ser en mördare.
Citera
2010-10-19, 22:06
Medlem
[quote=Verdande]Ja, aftonbladet och rapporten i all ära, men jag säger dig fortfarande att jag inte tror Theo 2 år sov flera timmar om dagen för att sedan hoppa i säng nöjda och glada runt 18 på kvällen och sedan sova hela natten till minst 6 igen. Jag anser att han sov onormalt mycket, och inte bara det, jag tror det beror på att det var enklast att ha honom i sängen för att dom vuxna skulle få egen tid och jag tror dessutom han inte vågade gå upp.
Jag vet inte vilka ni du refererar till. Jag är en person bakom det här nicket, bara en person.

Jag tror också att han fick ligga kvar i sin säng och vara vaken, han fick ju dessutom sin yoghurt och smörgås i sängen istället för vid matbordet. Det blev nog många timmar i en smulig säng för den lille.
Citera
2010-10-19, 22:19
Medlem
CaliSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verdande
Så då kännde du att du ville göra dig lite löjlig över mitt inlägg menar du? För att du inte förstår varför jag skriver om att han sov mycket?

Tråden kom in på att Theo sov mycket, dels för att man redan tidigt konstaterade att han verkade sova en hel del, och då pratades det mycket om att det var för att han inte skulle störa och hålla sig undan. Han verkade vara förvisad till sin säng den mesta delen av tiden hemma, sängen eller tv:n.

Sedan kom vi in på att kanske sov han för att han medicinerades med alvedon och annat för att han skadat sig hemma (Läs P slagit honom), kanske för att hålla honom lugn, kanske för att han inte skulle gnälla? Och sedan gick det vidare i att han sov mycket för att han var misshandlad och psykiskt och fysiskt trött på alla sett och vis.

Hur som helst, så reagerade flera på att han sov mycket. Det spelar inte mig någon större roll om du inte förstår varför jag pratar så mycket om hur Theo sov, men nu har jag iallafall försökt förklara mig.
Så jag kanske kan undgå förlöjligande av mina inlägg hädanefter?

Ja precis, Verdande. Det är naturligtvis inte observationer om egna barn som föranlett intresset för det mördade barnets sovvanor i tråden utan det faktum att detta var ett ämne som diskuterades under förhören!

Eftersom barnets sovvanor gjorts till topic av myndigheterna när det ifrågasattes under förhören med de inblandade så är det naturligtvis av intresse att ta upp det i en diskussionstråd där omständigheterna och turerna kring misshandeln och mordet på tvååringen diskuteras. Smilun nämnde i sammanhanget bland annat att det framkommer i videoförhöret att polisen ifrågasatt om barnet verkligen sovit 13 timmar i sträck, vaknat, ätit yoghurt och medicin och sedan lagts igen och somnat om:
"Förhörsledaren frågar om T somnade om igen på morgonen efter att han fått yoghurt och medicin, Z vet inte men tror det, förhörsledaren frågar igen om det verkligen är så att om T har sovit från 17 kvällen innan och kommer upp kl 6 på morgonen att han somnar om igen då"
En annan omständighet som väckte min egen nyfikenhet är att barnet enligt vissa här i tråden hade ovanligt hög smärttröskel och att det i sin tur är förklaringen till att mamman inte insåg att han misshandlades av sambon. Detta resonemang och diskussionen i förhören om sovvanorna låg alltså bakom min egen undran om det fanns något i annat i obduktionsprotokollet som kunde vara en förklaring till sovvanorna, avtrubbningen och den dåliga balansen, utöver det faktum att han var trött från psykisk och fysisk misshandel---men så var alltså inte fallet.

Det vore fortfarande intressant att veta vad resonemanget om att han inte var känslig för smärta bygger på och hur debattörerna här har kommit till den slutsatsen.
Citera
2010-10-19, 22:23
Bannlyst
Citat:
Jag tror också att han fick ligga kvar i sin säng och vara vaken, han fick ju dessutom sin yoghurt och smörgås i sängen istället för vid matbordet. Det blev nog många timmar i en smulig säng för den lille.

Det är vad du tror ja. Dina fantasier om ett ihjälslaget barn är fantastiskt - fantasifulla.

Som jag sagt tidigare fes Zanna så är det ett tecken på att hon lät Patric slå ihjäl sonen enligt somliga.

Att du försvarar barnmördaren och säger att han var så kuvad av Zanna är märkligt då det mesta talar för att det var han som styrde henne om vad som skulle sägas vad gäller den brutna armen till exempel. Men du kanske menar att hon kuvade honom att ta över på ett sånt sätt?

Barnamördaren har i efterhand sagt att han tyckt att ditt och datt var jobbigt.

För mig kanske det ser ut som om han i efterhand vill försöka urskulda sig.
Citera
2010-10-19, 22:24
Medlem
Citat:
Att han var kuvad av Z är nog en bidragande orsak till att det svinet tog ut sin agression på Theo.

Var någonstans framgår det att han var kuvad av Zanna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in