2010-10-03, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chalaisen
Så sant, och eftersom att T träffade P innan han började på sitt nya dagis tror jag att balanssinnet kan ha blivit rubbat pga slag mot huvudet från P.

Enligt sjukhusjournalerna så framkommer det att både Z och PS till läkarna har sagt att T fått sämre balans, efter februari 2010...
Citera
2010-10-03, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Enligt sjukhusjournalerna så framkommer det att både Z och PS till läkarna har sagt att T fått sämre balans, efter februari 2010...
Och där satt P och spelade den omsorgsfulla styvfadern med spelad oro förmodar jag. Vilket as, måtte han få ett helvete från sina medfångar. Hoppas han får uppleva både rädsla och smärta.
Citera
2010-10-03, 13:36
Bannlyst
Citat:
Ja, jag tror faktiskt att PS inte har begränsat sig till att slå i magen. Om vi ponerar att det är så att T har ramlat extremt mycket och ofta fått blåmärken i huvudet, så skulle kanske ingen reagera nämnvärt om det kom ett till... vilket jag också tycker framkommer i FUP när Z och PS vill ha det till att han vid något/några tillfällen gjort sig illa på dagis, men dagis säger sig inte veta om att något sådant hänt...

Jag är ju helt säker på att PS har gjort mycket mer mot T än det han erkänner i förhör och rättegång. I videoförhören är det mycket uppenbart att han bara erkänner det som polisen säger sig kunna bevisa, och det erkänner han snabbt då. Jag tror att T har haft det mycket värre än vad som framkommit i utredningen, och att PS varit mycket mer våldsam än vad som framkommit i utredningen.

Tack själv Chalaisen! Jag tycker att det är viktigt att dessa fakta kommer fram, och har verkligen försökt att få fram fakta från olika delar i materialet, eftersom det inte räcker med att läsa förhören och sedan tro att man utifrån det kan bilda sig en objektiv uppfattning.

Kan du ta fram vad i de olika delarna från förhören som visar på att det är säkert att mamman visste?
Citera
2010-10-03, 13:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja, jag tror faktiskt att PS inte har begränsat sig till att slå i magen. Om vi ponerar att det är så att T har ramlat extremt mycket och ofta fått blåmärken i huvudet, så skulle kanske ingen reagera nämnvärt om det kom ett till... vilket jag också tycker framkommer i FUP när Z och PS vill ha det till att han vid något/några tillfällen gjort sig illa på dagis, men dagis säger sig inte veta om att något sådant hänt...

Jag är ju helt säker på att PS har gjort mycket mer mot T än det han erkänner i förhör och rättegång. I videoförhören är det mycket uppenbart att han bara erkänner det som polisen säger sig kunna bevisa, och det erkänner han snabbt då. Jag tror att T har haft det mycket värre än vad som framkommit i utredningen, och att PS varit mycket mer våldsam än vad som framkommit i utredningen.

Tack själv Chalaisen! Jag tycker att det är viktigt att dessa fakta kommer fram, och har verkligen försökt att få fram fakta från olika delar i materialet, eftersom det inte räcker med att läsa förhören och sedan tro att man utifrån det kan bilda sig en objektiv uppfattning.

Nu undrar jag - vilka fakta är det du menar att ni skulle ha fått fram?
Citera
2010-10-03, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Kan du ta fram vad i de olika delarna från förhören som visar på att det är säkert att mamman visste?
Kan du visa på motsatsen?
Citera
2010-10-03, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nu undrar jag - vilka fakta är det du menar att ni skulle ha fått fram?
Ja, undra på du så har du nåt att göra idag . Det är väldigt vad du och Yori ska "kriga" mot Smilun hela tiden, vad är problemet? Svårt att acceptera olika syn på saker och ting? Tycker att ni har en otrevlig ton mot Smilun hela tiden och en förlöjligande attityd.
Citera
2010-10-03, 13:50
Bannlyst
Citat:
Kan du visa på motsatsen?

Men snälla vän, jag har sagt i flera inlägg att jag inte är säker på hur det ligger till.

Jag diskuterar däremot slutsatserna som de som är säkra på att hon visste drar.

Den här med att tro att en del här inne är säkra på att hon inte visste fast de flera gånger har skrivit att de inte är de, alternativt aldrig uttryckt något om saken gör ju att man undrar hur ni tar till er skriven text.

Dessutom är det inte att inta motsatt ståndpunkt för att man ifrågasätter ett resnoemang och olika argument. Det är att försöka förhålla sig neutral vilket tycks vara svårt för en del då man anses försvara någon för att man tar itu med brister eller styrka i ett resonamang.
Citera
2010-10-03, 13:52
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ja, men återigen: De hänvisar till vad dagispersonalen sagt...vilket i sin tur betyder att det kan vara så illa att det inte är något de själva observerat och reagerat på.
Citera
2010-10-03, 13:53
Bannlyst
Citat:
Ja, undra på du så har du nåt att göra idag . Det är väldigt vad du och Yori ska "kriga" mot Smilun hela tiden, vad är problemet? Svårt att acceptera olika syn på saker och ting? Tycker att ni har en otrevlig ton mot Smilun hela tiden och en förlöjligande attityd.

Men snälla du, förstår du inte att det här är ett diskussionsforum där man är för att diskutera. Vill du stå oemotsagd så tycker jag du ska starta en blogg och stänga av för kommentarer.

Hur kan du ge dig till att kritisera någon för att den diskuterar på ett diskussionsforum?
Citera
2010-10-03, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Ja, men återigen: De hänvisar till vad dagispersonalen sagt...vilket i sin tur betyder att det kan vara så illa att det inte är något de själva observerat och reagerat på.

Det kan vara så illa att de inte märkt det själva. Eller att de har sett det men inte tyckt att det var värt att tänka en tanke kring. Fokus låg på annat.
Citera
2010-10-03, 13:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det kan vara så illa att de inte märkt det själva. Eller att de har sett det men inte tyckt att det var värt att tänka en tanke kring. Fokus låg på annat.
Faktum är att dålig balans och att barn är klumpig är inte så ovanligt, barn utvecklas olika och just det behöver inte betyda någonting.
Patric bör ha reagerat om det är så att det uppstod efter första misshandeln - det vet man faktiskt inte - men att andra inte kopplat dålig balans till misshandel är inte anmärkningsvärt på något vis. Dessutom påtalades ju att barnet skulle kontrolleras för tågång - vilket är ett ganska vanligt fenomen hos barn.
Citera
2010-10-03, 13:59
Medlem
Citat:
Du har inte ens de mest enkla klart för dig.

Även om Patric inte förstod så är han skyldig. Medvetandet har inget med skulden att göra. Man får inte slå barn hårt i magen för det.

Om man däremot inte är medveten om att någon slår ett barn så är man inte skyldig till något. I annat fall kunde vi sätta dig för att Patric slog. Du var ju inte heller medveten om det.
Ja du Yori min lilla vän, jag har nog lite svårt att förstå vad jag läser ibland, speciellt dina inlägg. Se det fetstilta - i annat fall kunde vi sätta dig för att Patric slog.........??????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in