2010-09-30, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Tror du att han ljög om vårdnadstvisten som nämns i artikeln?

Det kan jag inte tro något om.

Jag undrar vad det är för artikel som är så trovärdig som Ringblomma pratar om. Det kanske finns en annan med de direktcitat hon pratar om. Personligen tror jag inte allt är sant bara för att det står i Aftonbladet, men där kan man ju vara olika.
Citera
2010-09-30, 14:41
Medlem
Ringblommas avatar
Citat:

Vet du, den frågan har jag ställt till gelikarna så många gånger. Och det enda svar de lyckas rapa upp är "Men yadayada (anonym FL-person) har faktiskt sagt att det inte fanns någon tvist"...

Man blir mörkrädd.
Citera
2010-09-30, 14:44
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Det kan ha varit reportern som drog slutsatsen själv av det K berättar, det är inte något direktcitat.
K behöver alltså inte ha ljugit även om uppgiften skulle visa sig inte stämma.
Citera
2010-09-30, 14:46
Medlem
Ringblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Det kan ha varit reportern som drog slutsatsen själv av det K berättar, det är inte något direktcitat.
K behöver alltså inte ha ljugit även om uppgiften skulle visa sig inte stämma.

Men Z säger ju i FUP att K faktskt ville ha gemensam vårdnad efter att T fötts? Är det också lögn och missuppfattningar?
Citera
2010-09-30, 14:47
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringblomma
Vet du, den frågan har jag ställt till gelikarna så många gånger. Och det enda svar de lyckas rapa upp är "Men yadayada (anonym FL-person) har faktiskt sagt att det inte fanns någon tvist"...

Man blir mörkrädd.
Det handlar inte om att man köper en uppgift hur som helst om man väljer att ta det Tuesday förmedlade för fakta, det handlar mer om att man fått bevisat för sig så många gånger att det som levereras som fakta från användaren är också fakta när man själv kollat upp det.
Citera
2010-09-30, 14:49
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Men Z säger ju i FUP att K faktskt ville ha gemensam vårdnad efter att T fötts? Är det också lögn och missuppfattningar?
Det är fakta att hon säger så, och det finns ingen anledning att tro att det är lögn.

Edit:För min del utesluter inte det ena det andra....men att det pågick en vårdnadstvist är ju inte bekräftat.
Citera
2010-09-30, 14:49
Bannlyst
Citat:

Det bevisar ju ingenting om hur han agerat om han fått vårdnad. Eller hur?

Han sökte inte att ta han dom bebisen själv trots Zannas problem. Tycker du att han tog ansvar då?
Citera
2010-09-30, 14:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Var i FUP säger hon det? Jag hittar det inte.

Jag kan inte heller se att Kevin nämner att han haft någon önskan om att ha Theo - utan han säger att de tappat kontakten.

Däremot säger han att bråken var under hennes graviditet, och att anmälan mot honom kom i samband med att de separerade -- alltså innan Theo ens var född - och därmed inte alls i samband med någon vårdnadstvist.

Vårdnadstvisten tycks alltså vara en ren tidningsanka och inget annat.

Kevin nämner den inte, den finns inte i socialtjänstens papper, och den finns inte hos TR.
Citera
2010-09-30, 14:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Det handlar inte om att man köper en uppgift hur som helst om man väljer att ta det Tuesday förmedlade för fakta, det handlar mer om att man fått bevisat för sig så många gånger att det som levereras som fakta från användaren är också fakta när man själv kollat upp det.

Tuesday - Aftonbladet .... hmmm vem skall man tro på

Alla som varit med ett tag på FB kan nog svaret på den frågan vill jag påstå.
Citera
2010-09-30, 15:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Jag kan inte heller se att Kevin nämner att han haft någon önskan om att ha Theo - utan han säger att de tappat kontakten.

Däremot säger han att bråken var under hennes graviditet, och att anmälan mot honom kom i samband med att de separerade -- alltså innan Theo ens var född - och därmed inte alls i samband med någon vårdnadstvist.

Kevin nämner den inte, den finns inte i socialtjänstens papper, och den finns inte hos TR.

Jaså hade Ringblomma inte kunnat läsa rätt där heller.

Bråken var alltså under graviditeten. Och sen separerade de och så vidare. Det finns i alla fall inget som talar för att han haft så mycket med barnet att göra. Föräldraansvar?
Citera
2010-09-30, 15:01
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ju fler som påstår det ju lögnaktigare blir det..
det har vi fått lära oss nu.
Citera
2010-09-30, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Sen så bevisar det ju ingenting om att han ville ta det berömda föräldraansvaret för sitt barn att han ville ha vårdnad. Det finns ju pappor som vill ha det av andra orsaker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in